Citat:
Vi tar givetvis till oss all kritik. Vi lyssnar på allt och vi diskuterar det och försöker förklara vår syn på det hela. Det är väl denna och alla andra gnälltrådar ett tydligt exempel på? Vi får ju dessutom konstruktiv kritik då för att vi ofta är för många moderatorer som svarar.Varför drar man alltid fram samma yttrande om passar det inte så finns det andra ställen. Varför tar man inte till sig konstruktiv kritik utan att både idiotförklara och komma med den här slitna frasen.
För det är så här också att utan postare inget forum. Utan jargong och högt i tak inte lika intressant eftersom det finns andra utbud. Så för att då förklara lite att Flashback har inte den yttrandefrihet som den borde ha är inget annat är konstruktiv kritik. Det är inte gnäll eller så att man ska höra att du kan gå om det inte passar.
Sen ska andra öppna forum tycker du då för att du envist med en tegelsten i pannan försvarar med näbbar och klor.
Ta till er kritiken. Den är befogad och fortgår det här så har man Flashback med mindre yttrandefrihet än på Facebook och det tror jag väl ändå inte är meningen.
Nej, jag talar inte om bajs, och kissinlägg eller andra redan omdiskuterade dagisinlägg. Som synes så är det fortfarande en del som inte lever upp till den nivån som det borde vara.
Och ingen tror eller kräver fullständig yttrandefrihet, men det får inte heller dra så hårt åt att det liknar ett ställe där kreti och pleti varnas och stängs för vilken menlös, pinsam sak som helst.
För det är så här också att utan postare inget forum. Utan jargong och högt i tak inte lika intressant eftersom det finns andra utbud. Så för att då förklara lite att Flashback har inte den yttrandefrihet som den borde ha är inget annat är konstruktiv kritik. Det är inte gnäll eller så att man ska höra att du kan gå om det inte passar.
Sen ska andra öppna forum tycker du då för att du envist med en tegelsten i pannan försvarar med näbbar och klor.
Ta till er kritiken. Den är befogad och fortgår det här så har man Flashback med mindre yttrandefrihet än på Facebook och det tror jag väl ändå inte är meningen.
Nej, jag talar inte om bajs, och kissinlägg eller andra redan omdiskuterade dagisinlägg. Som synes så är det fortfarande en del som inte lever upp till den nivån som det borde vara.
Och ingen tror eller kräver fullständig yttrandefrihet, men det får inte heller dra så hårt åt att det liknar ett ställe där kreti och pleti varnas och stängs för vilken menlös, pinsam sak som helst.
Mitt svar var inte endast ämnat för HusvagnSvensson. Jag har definitivt ingen anledning att idiotförklara honom. Tvärtom så har jag full respekt för honom och hans åsikter, och jag håller med om de flesta.
Vad det egentligen handlar om är att det med jämna, eller ojämna, mellanrum dyker upp sådana här allmäna gnälltrådar där någon tankeutmanad dumjävel spyr ut sig dumheter och vägrar lyssna på svaren utan maler på med sina infantila konspirationsteorier om och om igen. Man svarar och svarar och försöker förstå kritiken men de svaren läses inte ens utan det mals helt blint på om hur usla vi är, hur usla forumet är, att vi är maktgalna idioter som älskar att trycka ner folk undertiden som ägaren till forumet drar in enorma pengar och lever ett lyxliv.
Men så är det inte. Om man har minst en handfull hjärnceller som fungerar i något sånär samklang med varandra så inser man att vi moderatorer genom tiderna har varit några hundra helt vanliga människor som tycker att detta med yttrandefrihet är en bra och viktig grej. Därför lägger vi ner tusentals obetalda timmar var på detta för att försöka få det att fungera så bra som möjligt och att var och en ska kunna ha en plats på internet för att uttrycka sina åsikter utan att riskera repressalier. Vi har ägare som lägger ner otroligt mycket energi och resurser på detta och offrar mer än någon kan tänka sig i sina vildaste fantasier.
Kommer det då en dumjävel som inte tycker att denna gratistjänst som så många lägger ner så mycket tid och möda på inte är bra nog så får denne givetvis yttra även det. Så är spelreglerna. Det är helt ok. Vi lyssnar. Vi försöker förstå. Vi tar till oss. Vi svarar. Men när man inte ens är intresserad av att ta till sig svaren utan bara gör detta för att klaga och gnälla. Då nyttjar jag också denna friheten vi har och både yttrar och anser att man vad mig anbelangar är helt jävla dum i huvudet och gör både sig själv och oss andra en tjänst om man förpassar sig härifrån om det är så uselt och hemskt här. Om man, trots att det är frivilligt, utsätter sig för oss maktgalna moderatorer som bara vill förstöra för just dem så är man som sagt: Helt! Jävla! Dum! I! Huvudet!
Alla andra som är fantastiska användare (dvs så gott om alla andra) gör en jättestor insats genom att på många olika sätt bidra till denna unika och fantastiska plats! Dom är värda lika mycket tack som grinkukarna är värda ebola.
Var det tydligt nog?

!