2004-03-18, 11:51
  #1
Administrator
admins avatar
Tillhör du dem som tycker att Flashback är för censurerat?
Önskar du ett helt laglöst Flashback-forum utan regler?
Totalt laglöst!
Inga moderatorer, inga regler.
Personliga påhopp och länkar till mer än olagliga saker?
Fria diskussioner om piratkort.
osv. osv.
Detta finns nämligen redan.

Joo, du läste rätt.
Jag måste givetvis tipsa om vår nyhetsgrupp "alt.flashback" som vi startade i mitten av 90-talet.

Usenet kan för många verka krångligt, men nu är den ju t.o.m. sökbar via Google:

http://groups.google.se/groups?hl=sv&lr=&ie=UTF-8&group=alt.flashback

Bland rubrikerna finner jag:

- Pepparspray säljes!!!
- Uppsnappat från Polisradion, Stockholm
- Säljer viagra till OK pris
- Länk till prinsessporren
- Svartskallenytt
- Sieg heil

osv osv

Jag tror Flashback Forum mår bra att ha de regler som idag finns, men gillar samtidigt att vi har valfrihet och att det finns alternativ.

Om fler känner till denna kanal, så kan den växa ytterligare.
Och nej, Flashback kan inte stämmas för detta.
Vi har startat den, och nu lever den sitt egna liv.
det är du som användare som bestämmer hur den ska utvecklas.

admin
Citera
2004-03-18, 11:57
  #2
Medlem
underworlds avatar
Gött admin!

Men finns det något enklare sätt än att hoppa runt på google?
Citera
2004-03-18, 12:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av underworld
Gött admin!

Men finns det något enklare sätt än att hoppa runt på google?
Om din internetleverantör tillhandahåller News så kan du använda ditt mailprogram, eller valfri fristående newsläsare. Kan tyvärr inte tipsa om någon speciell på rak arm.
Citera
2004-03-18, 12:13
  #4
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esping
Om din internetleverantör tillhandahåller News så kan du använda ditt mailprogram, eller valfri fristående newsläsare. Kan tyvärr inte tipsa om någon speciell på rak arm.

Exakt. En bra news-läsare och en bra newsfeed är vad som behövs. Många ISP:er i Sverige nekar att ta in "alt.flashback", men inte alla.

Genom att göra den sökbar via Google, så kanske fler kan hitta dit.
Även ifall användargränssnittet inte är det bästa där.

admin
Citera
2004-03-18, 12:57
  #5
Bannlyst
Härliga tider, strålande tider!
Nu är Thompa glad igen... Tack!

Hade helt glömt bort den där nyhetsgruppen. Har inte rört usenet på flera år.


En liten annan fråga på samma ämne förresten, hur är det med det internationella Flashbackforumet?
Visst finns det regler även där, men vilka lagar rättar det forumet sig efter - med tanke på att det vänder sig till utländska användare?
Till exempel om någon skulle skriva om "Bajs-Elvis" och slänga upp förfalskade bilder på kungafamiljen i prekära och sexuella aktiviteter där?
Kort sagt, faller det helt inom samma ramar som det här forumet?
Citera
2004-03-18, 13:47
  #6
Medlem
TSs avatar
Låter bra, riktigt bra. Men jag har aldrig förstått mig på hur man gör, är det nån som kan skriva en liten FAQ eller tipsa om nån sida där man kan läsa sig till hur man gör?
Citera
2004-03-18, 14:07
  #7
Medlem
B-Mans avatar
Kollade och det verkade ju vara typ en rasistisk version av FB... Nej det skall finnas regler och sånna uttalanden (rasistiska). Sen om man säger att man vill sälja pepparsprej tycker jag är okej
Citera
2004-03-18, 19:04
  #8
Medlem
tack för tipset äntligen nått som har med flashback och yttrandefrihet att göra
Citera
2004-03-18, 19:38
  #9
Medlem
Dylans avatar
Vad trevligt, det var mer än jag visste! Jag är härmed prenumerant, även om jag nog kommer att kolla den relativt sparsamt... Lite väl mycket skit, milt sagt.

Om inte er resp. ISP tillhandahåller gruppen, skaffa ett konto genom teranews.com (reg.avgift på någon dollar, i övrigt gratis för 50MB/vecka-alternativet.) Anonymt och bra, och inga grupper censurerade.

Kan även tipsa om alt.politics.republicans, talk.politics.libertarian, talk.politics.guns, tx.guns och alt.thought.southern.
Citera
2004-03-19, 01:10
  #10
Medlem
Zosos avatar
Lysande!
Citera
2004-03-19, 22:04
  #11
Medlem
Johnny Walkers avatar
Akta er bara för Nackas lokaljournalister.
Citera
2004-06-22, 21:52
  #12
Medlem
Dr.Dings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Tillhör du dem som tycker att Flashback är för censurerat?
Önskar du ett helt laglöst Flashback-forum utan regler?
Totalt laglöst!
Inga moderatorer, inga regler.
Personliga påhopp och länkar till mer än olagliga saker?
Fria diskussioner om piratkort.
osv. osv.
Detta finns nämligen redan.

Joo, du läste rätt.
Jag måste givetvis tipsa om vår nyhetsgrupp "alt.flashback" som vi startade i mitten av 90-talet.

Usenet kan för många verka krångligt, men nu är den ju t.o.m. sökbar via Google:

http://groups.google.se/groups?hl=sv&lr=&ie=UTF-8&group=alt.flashback

Bland rubrikerna finner jag:

- Pepparspray säljes!!!
- Uppsnappat från Polisradion, Stockholm
- Säljer viagra till OK pris
- Länk till prinsessporren
- Svartskallenytt
- Sieg heil

osv osv

Jag tror Flashback Forum mår bra att ha de regler som idag finns, men gillar samtidigt att vi har valfrihet och att det finns alternativ.

Om fler känner till denna kanal, så kan den växa ytterligare.
Och nej, Flashback kan inte stämmas för detta.
Vi har startat den, och nu lever den sitt egna liv.
det är du som användare som bestämmer hur den ska utvecklas.

admin

Du säger att du vill tipsa om "VÅR nyhetsgrupp alt.flashback".
Alltså tillhör denna Flashback, som blev stämda för medverkan till maknadsföring av piratkort.

Hur går det ihop?

Om det nu är så att alt.flashback inte är eran server bla bla bla.
Varför inte då lägga hela forumet utomlands osv..
Det finns säkerligen massor av intressenter som kan stå som "ägare" på pappret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in