2014-11-30, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
1 confirmation tar jättelång tid vissa gånger varför?

Därför att miners hittar block med hjälp av slumpen.
Precis som du kan singla slant och ibland blir det klave 7 ggr i rad. Ibland tar det en timme att hitta ett block även om snittet på lång sikt är 10 min.
Citera
2014-12-01, 02:18
Medlem
vanillatrillaas avatar
Har sökt runt lite men hittar ingen "jätte bra guide"..

Någon som har en bra guide eller tutorial till hur man "minar" BTC?

Och är en "minad" BTC mer/mindre värd än en "vanlig BTC" ?

Got natt
Citera
2014-12-01, 05:53
Medlem
För att "minea" bör du gå med i en minig pool. Där får du instruktioner om vilken stratum-adress du ska peka din miner emot. Du väljer vilken adress du vill ha pengarna utbetalade till och sedan är det bara att vänta.
Det är lite svårt att ge en bättre guide utan att veta vilken miner du har och vilken pool du är med i.

Alla BTC är "minade" och alla har samma värde. Det är detta som kallas "fungible". Du kan byta valfri bitcoin mot en annan och vara säker på att de har exakt samma värde. Frimärken är t.ex. inte "fungible". De har olika värde beroende på om de är ovanliga eller är feltryckta eller slitna. Därför är de inte bra att använda som valuta
Citera
2014-12-01, 12:42
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
För att "minea" bör du gå med i en minig pool. Där får du instruktioner om vilken stratum-adress du ska peka din miner emot. Du väljer vilken adress du vill ha pengarna utbetalade till och sedan är det bara att vänta.
Det är lite svårt att ge en bättre guide utan att veta vilken miner du har och vilken pool du är med i.

Alla BTC är "minade" och alla har samma värde. Det är detta som kallas "fungible". Du kan byta valfri bitcoin mot en annan och vara säker på att de har exakt samma värde. Frimärken är t.ex. inte "fungible". De har olika värde beroende på om de är ovanliga eller är feltryckta eller slitna. Därför är de inte bra att använda som valuta

Och för att tillägga. Man kan INTE mina bitcoins med en vanlig dator med hjälp av CPU/GPU. detta tillhör pre-2014.

I dagens läge krävs det specifika maskiner för ETT ändamål(ASIC), nämligen att göra beräkningar på sha-256 algoritmen. Finns en hel del företag som kränger dessa men:
1. De är inte billiga
2. Det kan ta lång tid att få dem levererade
3. Det är inte säkert att du hinner få igen pengarna du lagt ut då man måste ta i beaktning att dessa maskiner drar mycket ström och kommer dra upp elräkningen ganska rejält. Som "bonus" går svårigheten oftast (nästan alltid) upp ungefär var 14:e dag så då tar det ännu längre tid att minea.

Hittar du en maskin med x antal Th/s för x summa kan du räkna ut hur mycket denna enhet drar in per dag/vecka etc här: https://alloscomp.com/bitcoin/calculator

Jag kör själv ingen hårdvara hemma utan jag har köpt cloud hashing. PM:a vid frågor så svarar jag gärna
Citera
2014-12-01, 23:27
Medlem
finkledinkles avatar
Jag säger inte det här för att vara dryg men om du behöver fråga om mining vid det här laget så är det inget för dig.

Tiden då gemene man kunde mina är långt förbi och försök inte ens ge er in i det om ni inte verkligen vet vad ni gör, speciellt "cloud mining" - det är 100% bullshit och kommer ALDRIG ge ROI.

Och även om det emot alla odds ger ROI (t.ex. bitcoins stiger i värde) så hade ni tjänat mer på att bara köpa bitcoins och hålla istället för att köpa "cloud mining".
Citera
2014-12-02, 09:49
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finkledinkle
Jag säger inte det här för att vara dryg men om du behöver fråga om mining vid det här laget så är det inget för dig.

Tiden då gemene man kunde mina är långt förbi och försök inte ens ge er in i det om ni inte verkligen vet vad ni gör, speciellt "cloud mining" - det är 100% bullshit och kommer ALDRIG ge ROI.

Och även om det emot alla odds ger ROI (t.ex. bitcoins stiger i värde) så hade ni tjänat mer på att bara köpa bitcoins och hålla istället för att köpa "cloud mining".

Beror på var man köper sin cloud mining.. jag kommer göra ROI om 3 månader, dels för att jag har köpt hashing när det varit billigt plus att jag slipper elkostnader och annan downtime. (jag cloud hashar altcoins men får betalt i btc).
Citera
2014-12-02, 17:00
Medlem
finkledinkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Beror på var man köper sin cloud mining.. jag kommer göra ROI om 3 månader, dels för att jag har köpt hashing när det varit billigt plus att jag slipper elkostnader och annan downtime. (jag cloud hashar altcoins men får betalt i btc).

får man fråga var du köpte cloud miningen från? gawminers hashlet?
Citera
2014-12-02, 19:47
Medlem
Hejhej! Funderar på att köpa bitcoins, men har ingen aning om vad jag ska ha för plånbok! Någon som vet vad som är säkrast och enkelt att använda? Samt var jag hittar den?
Sedan tänkte jag köpa coinsen på localbitcoins, som många rekommenderar.

Tack!
Citera
2014-12-02, 20:18
Medlem
Någon som vet varför det inte fungerar att skicka BTC från min Multibit-wallet? se bild: http://oi58.tinypic.com/1zzrm28.jpg

Transaktionen är förövrigt bekräftad. De ska till en .onion-adress om det spelar någon roll.
Citera
2014-12-02, 20:31
Medlem
Det står i dialogrutan
"Remember that the sender pays a fee"
Avgiften är 0.0001 BTC som standard.
Fungerar det om du istället försöker skicka 0.05098912 ?
Citera
2014-12-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malarhojdensgrona
Det står i dialogrutan
"Remember that the sender pays a fee"
Avgiften är 0.0001 BTC som standard.
Fungerar det om du istället försöker skicka 0.05098912 ?
Haha så enkelt var det! Tack så mycket för hjälpen, det fungerade bra
Citera
2014-12-02, 22:20
Medlem
orezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ashtr
Hejhej! Funderar på att köpa bitcoins, men har ingen aning om vad jag ska ha för plånbok! Någon som vet vad som är säkrast och enkelt att använda? Samt var jag hittar den?
Sedan tänkte jag köpa coinsen på localbitcoins, som många rekommenderar.

Tack!

Kolla några inlägg tillbaka i tråden så finner du denna
(FB) Bitcoin - Ny e-valuta med P2P-teknik - Helt anonymt!

Annars kan du välja här ifrån också, prova runt lite
https://bitcoin.org/en/choose-your-wallet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in