2014-11-26, 16:05
Medlem
h4xors avatar
Jag gillar att spela offlane och vill helst vara själv. Hur ska man få alla korkade idioter att fatta detta? Även om jag får starta många matcher som jag vill så kommer någon idiot från safe lanen för att "hjälpa" mig, men det ända dom gör är att leecha exp.
Citera
2014-11-26, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Jag gillar att spela offlane och vill helst vara själv. Hur ska man få alla korkade idioter att fatta detta? Även om jag får starta många matcher som jag vill så kommer någon idiot från safe lanen för att "hjälpa" mig, men det ända dom gör är att leecha exp.
Jadu, det kan vara svårt ibland. Folk ser inte sina egna misstag heller och vägrar lyssna.
Det värsta är dock när folk gnäller på att man låtit deras safe lane freefarma, då man själv spelar solo offlane.
Citera
2014-11-26, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Kan någon svara på hur folk kan sälja items/bundles på market fast än att det står "available for trade/marketing March 2015"? Vi snackar den nya kistan.

Du kan köpa items seperat från kistan för det lätt överkomliga priset utav 6.99 euro/set som du kan tradea/sälja direkt.
Citera
2014-11-26, 19:35
Medlem
Apoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor

Utnyttja det och döda på lanen eller be han ganka mid/easy lane osv.

Exp han leechar kan ju utynttjas också
Citera
2014-11-26, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Jadu, det kan vara svårt ibland. Folk ser inte sina egna misstag heller och vägrar lyssna.
Det värsta är dock när folk gnäller på att man låtit deras safe lane freefarma, då man själv spelar solo offlane.

Fast är det inte ganska kritiskt att se till så deras safe lane carry inte får farm?
Citera
2014-11-26, 20:57
Medlem
Apoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Fast är det inte ganska kritiskt att se till så deras safe lane carry inte får farm?

Det beror helt och hållet på situationen. Vanligtvis så vill du ju stå kvar med din offlane hjälte, för att "tvinga" deras supports att vara i närheten då du förhoppningsvis är starkare än carryn.

Sen så är det ju inte omöjligt att man låter deras carry får freefarma då man kanske själv har en bättre carry eller spelar på ett visst sätt. Svårt att avgöra utan att se situationen, men att stänga ner moståndarens carry skadar ju aldrig. Fast ibland kan det vara viktigare att stänga ner supports/mid.
Citera
2014-11-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Det ska dock inte gå när man är ensam mot en trilane. Du skulle bara feeda dem och göra situationen ännu värre.
Citera
2014-11-26, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apok
Det beror helt och hållet på situationen. Vanligtvis så vill du ju stå kvar med din offlane hjälte, för att "tvinga" deras supports att vara i närheten då du förhoppningsvis är starkare än carryn.

Sen så är det ju inte omöjligt att man låter deras carry får freefarma då man kanske själv har en bättre carry eller spelar på ett visst sätt. Svårt att avgöra utan att se situationen, men att stänga ner moståndarens carry skadar ju aldrig. Fast ibland kan det vara viktigare att stänga ner supports/mid.

This. Anledningen till att man ska spela på gränsen mellan liv och död på offlane är för att se till att supportsen måste hjälpa carryn och således kan mid lane vara säker att det inte kommer en gank från tri lanen.
Klyschan "dör du inte gör du ett bra jobb" stämmer väl typ också.
Citera
2014-11-27, 16:36
Medlem
Apoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Hur förutser man att ens lag kommer vinna?

Citat:
Ursprungligen postat av LaWestraNostra
This. Anledningen till att man ska spela på gränsen mellan liv och död på offlane är för att se till att supportsen måste hjälpa carryn och således kan mid lane vara säker att det inte kommer en gank från tri lanen.
Klyschan "dör du inte gör du ett bra jobb" stämmer väl typ också.

Kan tillägga att det är också för att tvinga supporten att inte få chans att stacka big camps osv för mer lvls och exp, utan tvinga dem splitta på exp bland 3. Därför är det viktigt att när man pickar offlane att se om de kommer spela en support eller två supports osv, för det begränsar/öppnar upp för olika hjältar. Jag menar går du en greedy offlane som är stark 1v3 eftersom den gynnas av exp, så kanske den blir svag 1v1 och därmed kan deras supports rotera.

Alltid svårt att förklara, eftersom det beror på situationen.
Citera
2014-11-29, 11:40
Medlem
Tänkte på något som jag måste dela med mig, med mmr or kids som spelar.

om laning går bra osv, dvs det går bra i början. Då är det lägre chans att vinna tror jag, än om man ligger under i början och sedan tar över midgame, för då vill folk vinna.
För att dessa ru kids, så fort det går lite bra, då vill dom bli one man army och farmar random items osv, då vill dom vara Achilles istället ör att vinna.
Förstår ni vad jag menar, kan det ligga nått bakom det jag säger? gamet är mera pschology än skill :P

x out
Senast redigerad av CypStek 2014-11-29 kl. 11:42. Anledning: spelling
Citera
2014-11-29, 13:53
Medlem
Apoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CypStek
Tänkte på något som jag måste dela med mig, med mmr or kids som spelar.

om laning går bra osv, dvs det går bra i början. Då är det lägre chans att vinna tror jag, än om man ligger under i början och sedan tar över midgame, för då vill folk vinna.
För att dessa ru kids, så fort det går lite bra, då vill dom bli one man army och farmar random items osv, då vill dom vara Achilles istället ör att vinna.
Förstår ni vad jag menar, kan det ligga nått bakom det jag säger? gamet är mera pschology än skill :P

x out

Tycker personligen själv att jag spelar bättre när mitt lag ligger lite under i början, då jag brukar spela fullt ut då. Tycker det kan vara svårt att verkligen utnyttja vinst i lanes, tidigt i matchen med randoms.
Citera
2014-11-30, 01:04
Medlem
Chevrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Nej, det är en chans att ni får något set. Jag har spelat tre matcher, alla med PA + kontrakt så klart..
Vinnarna fick bara loot i en av matcherna.

Näe, det är alldeles för vanligt med folk som gör sådana misstag.
Är det inte så att ens eget lag måste ha en spelare som har PA-arcanan också (även om PA är på andra laget)?

Står ju (nu parafraserar jag, sitter på telefonen) att spelare i laget som vinner kontraktet "may get a reward" och att det dessutom "each player owning the arcana set will trigger a cluster drop of items".

Jag tror att det är det senare som ger seten (?).

(Common set till Brudmorsan och mytiskt set till Schyscharen har jag lyckats få i de få matcher jag spelat i veckan, äger inte PA-grejen.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in