2014-11-29, 13:19
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Svenne Banan och Kurt Sune är kunnigast i tråden
Var inte så ödmjuk, det är väl du som är kunnigast?
2014-11-29, 13:25
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Var inte så ödmjuk, det är väl du som är kunnigast?
Näe, men jag är nog den i tråden som tjänat mest på nyproduktionsspekulation. Tre st sålda i år, bruttovinst 1.760.000:-. Har tre till som ska säljas 2015.
2014-11-29, 15:13
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
suck, ännu en bubbelbabblare med dubbla foliehattar. Svenne Banan och Kurt Sune är kunnigast i tråden och har haft alla rätt hittills. Hur många rätt har du själv haft? Hur många år har du trott på bostadsbubbla?

Kurt-sune låter som en byfåne eller ett barn.
Han tycker inte han ska behöva amortera som resten av normala länder gör, ingen har med det att göra och det är en sak mellan honom och banken, för att citera ett tidigare inlägg från honom.
Han placerar sen sina pengar i högrisk aktier Han glömde tänka utifrån vad som är bäst i längden för samhället och hur riskfullt det är med denna enorma skuldbubbla. Kraschar börsen nu snart är dom pengarna han skulle amorterat med kastade i sjön, sen kraschar bomarknaden och kurt-sune och hans gelikar sitter med betydligt högre skulder än nödvändigt. Bye bye banker. Sen får jag och andra skötsamma som hyr lgh och har stora sparkonton vara med och betala kurt-sunes giriga högrisk liv. Samtidigt vill inte Kurt-sune att skattebetalarna och han själv ska subventionera billiga hyresrätter utan vill ha markanadshyra så folk får inga pengar över och höga levnadskostnader. Men han vill ha kvar ränteavdraget såklart för sin amorteringsfria bostadsrätt.

Sen finns det vissa dårar som lånar på bostadens ökade värde och investerar på börsen eller konsumerar
Senast redigerad av slemhog 2014-11-29 kl. 15:22.
2014-11-29, 15:31
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Kurt-sune låter som en byfåne eller ett barn.
Han tycker inte han ska behöva amortera som resten av normala länder gör, ingen har med det att göra och det är en sak mellan honom och banken, för att citera ett tidigare inlägg från honom.
Han placerar sen sina pengar i högrisk aktier Han glömde tänka utifrån vad som är bäst i längden för samhället och hur riskfullt det är med denna enorma skuldbubbla. Kraschar börsen nu snart är dom pengarna han skulle amorterat med kastade i sjön, sen kraschar bomarknaden och kurt-sune och hans gelikar sitter med betydligt högre skulder än nödvändigt. Bye bye banker. Sen får jag och andra skötsamma som hyr lgh och har stora sparkonton vara med och betala kurt-sunes giriga högrisk liv. Samtidigt vill inte Kurt-sune att skattebetalarna och han själv ska subventionera billiga hyresrätter utan vill ha markanadshyra så folk får inga pengar över och höga levnadskostnader. Men han vill ha kvar ränteavdraget såklart för sin amorteringsfria bostadsrätt.

Sen finns det vissa dårar som lånar på bostadens ökade värde och investerar på börsen eller konsumerar
tycker det är du som låter som en byfåne. Hur länge har du suttit i din sunkiga hyresrätt i förorten och hoppats på att "bostabsbubblan" ska spricka?? Under tiden har klarsynta personer som Kurt Sune, jag och flera, tjänat miljoner på prisuppgången som varit senaste 6 åren.

Det finns ingen bostadsbubbla, det är ett hjärnspöke hos trångsynta bittra foliehattar. Det är extrembilligt att bo centralt i Sthlm idag. Allt tyder på att priserna fortsätter upp, om än i en något lugnare takt än 15% per år.
Senast redigerad av tgv23000 2014-11-29 kl. 15:33.
2014-11-29, 15:49
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
tycker det är du som låter som en byfåne. Hur länge har du suttit i din sunkiga hyresrätt i förorten och hoppats på att "bostabsbubblan" ska spricka?? Under tiden har klarsynta personer som Kurt Sune, jag och flera, tjänat miljoner på prisuppgången som varit senaste 6 åren.

Det finns ingen bostadsbubbla, det är ett hjärnspöke hos trångsynta bittra foliehattar. Det är extrembilligt att bo centralt i Sthlm idag. Allt tyder på att priserna fortsätter upp, om än i en något lugnare takt än 15% per år.

Ditt svar hade ju ingen relevans överhuvudtaget om min sågning av din idol, byfånen Kurt-sune. Har väl inte så mycket att komma med förutom bli aggresiv och bygga halmgubbe :-)

Off-topic:

Har bott i min hyresrätt i 6 mån. Bytte till mig en blivande bostadsrätt och sålde förra hösten. Tjänade 700 k netto. Är inte ett dugg bitter el stått utanför Br-marknaden :-) Skulle aldrig riskera köpa en bostadsrätt till fullpris i dagens läge dock. Den smällen får såna "klarsynta" flockdjur som ni senare när priserna rasar 50-70%.

Läs mitt tidigare inlägg om varför din Br är övervärderad och varför vi har dessa prisnivåer idag:
(FB) Bostadspriser i Sverige - höga pga av amorteringsfria lån
2014-11-29, 15:57
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ditt svar hade ju ingen relevans överhuvudtaget om min sågning av din idol, byfånen Kurt-sune. Har väl inte så mycket att komma med förutom bli aggresiv och bygga halmgubbe :-)

Off-topic:

Har bott i min hyresrätt i 6 mån. Bytte till mig en blivande bostadsrätt och sålde förra hösten. Tjänade 700 k netto. Är inte ett dugg bitter el stått utanför Br-marknaden :-) Skulle aldrig riskera köpa en bostadsrätt till fullpris i dagens läge dock. Den smällen får såna "klarsynta" flockdjur som ni senare när priserna rasar 50-70%.

Läs mitt tidigare inlägg om varför din Br är övervärderad och varför vi har dessa prisnivåer idag:
(FB) Bostadspriser i Sverige - höga pga av amorteringsfria lån

Du är en komplett jubelidiot om du tror att bostadspriserna någonsin kommer att rasa 50-70%. Ni bubbelbabblare är så jävla patetiska. Sitt du hemma i dina sunkiga hyrestvåa med 7.000:- i hyra och tillverka fler foliehattar ditt fån.
2014-11-29, 16:06
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Du är en komplett jubelidiot om du tror att bostadspriserna någonsin kommer att rasa 50-70%. Ni bubbelbabblare är så jävla patetiska. Sitt du hemma i dina sunkiga hyrestvåa med 7.000:- i hyra och tillverka fler foliehattar ditt fån.

Se och lär mina damer och herrar Såhär reagerar en del människor, speciellt dom mest förljugna och flockdjurstrogna optimisterna när dom konfronteras med sanningen och får verkligheten kastad i ansiktet. Raseri, känslor, gurgel och personangrepp när deras verklighetsbild krossas och det även är uppenbart för dom själva att det dom tror på är ett luftslott.

Din lyhörda nergångninga sunk BR är inte värd ens hälften egentligen. I centrala köpenhamn kan jag köper en sekelskifts 3a för 1.8 miljoner men i sthlm kostar den 6 miljoner fast gemene svensk är en fattiglapp. Amorteringsfria lån is the shit!
Senast redigerad av slemhog 2014-11-29 kl. 16:10.
2014-11-29, 16:17
Medlem
slemhogs avatar
Att bostadspriserna går upp är bara till nackdel. Ingen blir rik på det förrens man sålt och satt sig i en hyresrätt. Det enda man får göra är att betala mer i reavinstskatt på hutlösa 22% till staten vilket gör det bara dyrare och dyrare hela tiden att byta boende.
Alla bolånetorskar blir bankernas bitchar som gör 100 miljarder vinst årligen och kan aldrig betala av sina lån. Samtidigt sitter folk och lånar på bostadens värdeökning nu och konsumerar skräp och onödig lyx för att upprätthålla facebook statusen eller för få fram handpenningen till sina barn som skaffar sin första svindyra lägenhet.
Senast redigerad av slemhog 2014-11-29 kl. 16:20.
2014-11-29, 16:21
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Att bostadspriserna går upp är bara till nackdel. Ingen blir rik på det förrens man sålt och satt sig i en hyresrätt. Det enda man får göra är att betala mer i reavinstskatt på hutlösa 22% till staten vilket gör det bara dyrare och dyrare hela tiden att byta boende.
Alla bolånetorskar blir bankernas bitchar som gör 100 miljarder vinst årligen och kan aldrig betala av sina lån. Samtidigt sitter folk och lånar på bostadens värdeökning nu och konsumerar skräp och onödig lyx för att upprätthålla facebook statusen eller för få fram handpenningen till sina barn som skaffar sin första svindyra lägenhet.

Ingen nackdel alls för mej som sysslar med nyproduktionsspekulation. Tre st sålda i år, bruttovinst 1.760.000:-. Har tre till som ska säljas 2015.
2014-11-29, 16:38
Medlem
Trillskes avatar
Kul för dem det går bra för, oavsett om det är trisslotts-vinster, aktier, bostadsspekulation eller en fet bonus.

Så att vissa vill hävda sig är väl inte så konstigt om de inte har annat att skryta med. Du har dock fortfarande inte förklarat vad det har med tråden att göra, vilket är märkligt då du nämner det vartannat inlägg.
2014-11-29, 16:52
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Kul för dem det går bra för, oavsett om det är trisslotts-vinster, aktier, bostadsspekulation eller en fet bonus.

Så att vissa vill hävda sig är väl inte så konstigt om de inte har annat att skryta med. Du har dock fortfarande inte förklarat vad det har med tråden att göra, vilket är märkligt då du nämner det vartannat inlägg.
jag har haft rätt, och alla bubbelbabblare har haft fel. Det har mycket väl med tråden att göra.
2014-11-29, 17:20
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
jag har haft rätt, och alla bubbelbabblare har haft fel. Det har mycket väl med tråden att göra.

Grattis till alla pengar du tjänat! Synd att du inte verkar kunna slappna av trots det, du känns rätt uppagiterad fortfarande. Varför så arg? Köp dig nått fint för dina pengar? Du tog en risk, vann och är väl värd lite avslappning.

Det känns lite tråkiga att du och andra inte fattar vad diskussionen handlar om för många av era "motståndare". Du har bara "rätt" i att bubblan inte spruckit ännu. Och visst finns nog de som trott att priserna skulle kollapsat "i morgon". Jag vill inte skriva vad andra menar, men jag är övertygad om att många med mig är inne på en annan nivå. Bäst förklarad här:

Citat:

...
Jag har ingen aning om när kreditbubblan spricker eller på vilket sätt den gör det. Däremot lite mer koll på exempelvis konsekvenser, eftersom det (självklart) intresserar mig mer. Ett nyttigt tankeexempel för de människor som är ovana att analysera saker:
Föreställ dig att du tror att det är 30% risk att vi har en bostadsbubbla som spricker inom 2 år.
- Kommer du acceptera asymmetriska investeringskalkyler (tex ta eller hålla enorma lån)? Nej.
- Kommer du tro att bubblan spricker inom 2 år? Nej.
...

Att priserna är så höga är inte bra för nått förutom de få som caschar in. Att folk sitter på de lån de gör utan att amortera (och som vi sett i denna tråd, utan att ta höjd för husunderhåll) är enligt mig en otrolig samhällsfara. Allt borde göras för att ta bort den faran.

Tror du vi skulle köra kärnkraften vidare om det var 0,01% risk för härdsmälta per år?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in