2014-11-29, 15:50
Medlem
santos_devilles avatar
Om inte annat är ju moderatorer här och lär er hur man diskuterar och för fram sina åsikter på ett mer korrekt sätt.

Jag menar det finns nazister på Flashback som är ansedda medlemmar. Många av dom är vassa debattörer och släger inte enbart in oneliners när dom vill ha sin åsikt hörd.

Ni kanske ska tacka moderatorerna som till slut kanske gör er till bättre debattörer som faktisk kan ta en vuxen diskussion..
Citera
2014-11-29, 15:52
Medlem
Swedeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag fick nyss en varning för trams och off topic. Paradexempel på vad TS menar. 1/3 av inlägget ungefär var min privata åsikt. 2/3 var helt relevant information i ämnet.

Skönt att det finns folk som inte väljer att bara blunda.
Enligt somliga moderatorer/FB-poliser som knappast "lever som dem lär", så är ju "Diverse folk som TS" inget annat än dumma jävlar som borde få "reglerna" intatuerade i pannan när dem ligger och sover.
Detta är bara ett sätt för moderatorn/moderatorerna att försöka styra över medlemmar samt att sätta munkavle på dem.
På Flashback finns ingen yttrandefrihet.
Flashback - "DIKTATUR på RIKTIGT!"
Citera
2014-11-29, 15:53
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedead
Med andra ord...
På YouTube har man ändå mera yttrandefrihet i kommentarsfälten än vad man har på FB.
Gör inte detta Flashbacks "tuffa attityds-image" bara skrattretande, och forumets existens ganska så meningslös? Då jag har minst lika mycket yttrandefrihet på Sergels Torg, som här.
Vi FB-medlemmar är nog inte så anonyma som vi tror heller (en FB-medlem fick sin identitet röjd). Vilket förmodligen betyder att admin kan se min och din IP-adress om hen så vill.
Yttrandefrihet och anonymitet är vad Flashback utlovar till sina medlemmar, men EJ fås.
Dvs. Flashback gör sig skyldiga till falsk marknadsföring.

Då vill jag höra på vilket sätt du har mer yttrandefrihet på Youtube än på Flashback. Förklara vad det är du inte får göra på Flashback som du får göra på Youtube?

Snälla säg?

80% av kommentarerna på Youtube på personangrepp, personliga åsikter i form av oneliners och kiss och bajs inlägg.

Det är i stort omöjligt att föra en normal seriös diskussion på youtube. Något du kan på Flashback vare sig du är nazist, kommunist, rasist, jude, neger, arab, sverigedemokrat osv..
Citera
2014-11-29, 15:58
Medlem
Swedeads avatar
Citat:
Rebellattityden är rätt fjantig. Den var berättigad fram till 2002 ungefär.

Använd Tor när du surfar här.

Även rebellattityden (exempelvis, FB:s maskot som röker en joint) kan ses som vilseledande.
Vad är Tor?
Citera
2014-11-29, 16:03
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Med andra ord...
På YouTube har man ändå mera yttrandefrihet i kommentarsfälten än vad man har på FB.
Gör inte detta Flashbacks "tuffa attityds-image" bara skrattretande, och forumets existens ganska så meningslös? Då jag har minst lika mycket yttrandefrihet på Sergels Torg, som här.
Vi FB-medlemmar är nog inte så anonyma som vi tror heller (en FB-medlem fick sin identitet röjd). Vilket förmodligen betyder att admin kan se min och din IP-adress om hen så vill.
Yttrandefrihet och anonymitet är vad Flashback utlovar till sina medlemmar, men EJ fås.
Dvs. Flashback gör sig skyldiga till falsk marknadsföring.
Du sitter fortfarande bara och hittar på saker. Flashback har inte röjt någons IP-adress.

Om du bara ska sitta och fabulera och sprida osanningar utan att ta till dig/begripa de svar du får så kanske det är bättre för allas trevnad om du håller dig på Sergels Torg i fortsättningen ändå. Då kan vi andra sitta här och vara meningslösa under tiden som du åtnjuter din yttrandefrihet på plattan.

Kan vi vara överens om det?
Citera
2014-11-29, 16:06
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjultomten
Bra sagt. Summerar väl vad det hela handlar om.

Att moderera ett forum kan inte vara det roligaste direkt, om man inte är någon form av pedant med förvriden idé om total makt. Kan dock hålla med om att det är svårt att kritisera det moderatorer gör, men det är inte omöjligt. Det finns kanaler för det med.

Kul för oss andra om alla trådar var fyllda med

TS
FÖRST
TVÅA
TREA
DU ÄR DUM I HUVUDET
FYRA
FAN OCKSÅ JAG HANN INTE
SÄÄÄÄMST
osv

Jävligt glad för den skiten ni sorterar bort åt mig! Tack!

Där satt den, även jag uppskattar det Moderatorerna gör för oss, elogè till de som faktiskt tar sig ansvaret att vara just en Moderator, detta säger en användare som har fått minst 10 varningar!
Citera
2014-11-29, 16:09
Medlem
Swedeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Du sitter fortfarande bara och hittar på saker. Flashback har inte röjt någons IP-adress.

Om du bara ska sitta och fabulera och sprida osanningar utan att ta till dig/begripa de svar du får så kanske det är bättre för allas trevnad om du håller dig på Sergels Torg i fortsättningen ändå. Då kan vi andra sitta här och vara meningslösa under tiden som du åtnjuter din yttrandefrihet på plattan.

Kan vi vara överens om det?

Du bevisade just att ni bara är ute efter sätta munkavle på era medlemmar.
Citera
2014-11-29, 16:12
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Lustigt med en medlem som försvarar moderatorernas beteende och "Flashbacks suveränitet"intensivt hela tiden...

Lustigt med en medlem som sitter och anklagar moderatorer och admin för både det ena och det andra som inte kan svara på enkla frågor.

Vad är det du får säga på Youtube som du inte får säga på Flashback? Snälla ge exempel.

Jag tror du är ännu en idiot som tror att yttrandefrihet enbart är rättigheter och inga skyldigheter.

Jag försvarar allas rätt till sina åsikter. Denna rätt finns på Flashback. Men Flashback är ett forum för vuxna om man jämför med t.ex Youtube eller 4chan där ingen vuxen människa pallar föra en normal seriös diskussion.

Vill du diskutera rent hypotetiskt hur man bäst hänger en neger kan du göra det på Flashback.

Vill du bara säga att du hatar negrer så ska du antagligen vända dig till ett klotterplank typ 4chan..

Vill du föra en intellektuell debatt med enbart likasinnade ryggdunkande vänstermuppar vänder du dig till reddit.

Men Flashback är ett debattforum inte ett jävla klotterplank för kreti och pleti
Citera
2014-11-29, 16:16
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Du bevisade just att ni bara är ute efter sätta munkavle på era medlemmar.
Absolut inte. Vore det dessutom inte rätt så kontraproduktivt att ha ett forum där ingen får skriva? Du säger ju själv att forumet är vinstdrivande, då borde väl rimligtvis målet vara raka motsatsen - dvs att så många som möjligt ska skriva? Däremot är det vi är ute efter kvalitativa inlägg som följer vårt regelverk.

Det var ju du själv som påstod att forumet är meningslöst och istället föredrog Sergels Torg och Facebook. Om det är så illa som du påstår så kan man ju bli lite nyfiken på varför du ägnar energi åt detta meningslösa forum istället för dina bättre alternativ. Det är ju som sagt ett diskussionsforum och då får man finna sig i att det man skriver blir just diskuterat och ifrågasatt.

Har du märkt av någon munkavle? Du får ju utan problem sitta där och spy ur dig dumheter och felaktigheter, men du kan definitivt inte räkna med att inte bli ifrågasatt.
Citera
2014-11-29, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Lustigt med en medlem som sitter och anklagar moderatorer och admin för både det ena och det andra som inte kan svara på enkla frågor.

Vad är det du får säga på Youtube som du inte får säga på Flashback? Snälla ge exempel.

Jag tror du är ännu en idiot som tror att yttrandefrihet enbart är rättigheter och inga skyldigheter.

Jag försvarar allas rätt till sina åsikter. Denna rätt finns på Flashback. Men Flashback är ett forum för vuxna om man jämför med t.ex Youtube eller 4chan där ingen vuxen människa pallar föra en normal seriös diskussion.

Vill du diskutera rent hypotetiskt hur man bäst hänger en neger kan du göra det på Flashback.

Vill du bara säga att du hatar negrer så ska du antagligen vända dig till ett klotterplank typ 4chan..

Vill du föra en intellektuell debatt med enbart likasinnade ryggdunkande vänstermuppar vänder du dig till reddit.

Men Flashback är ett debattforum inte ett jävla klotterplank för kreti och pleti

Att säga att man hatar negrer i allmänhet är ett förbannat korkat uttalande. Trots det är det fel att förbjuda det. Om man tillåter det har det fördelen att den som yttrar det framstår som precis det han är, en hjärndöd rasist. Ett förbud kommer att medföra just det som vi har i Sverige idag, nämligen att det är "rasism" med nästan allt som på något sätt anknyter till etnicitet.
Citera
2014-11-29, 16:31
Medlem
Swedeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Absolut inte. Vore det dessutom inte rätt så kontraproduktivt att ha ett forum där ingen får skriva? Du säger ju själv att forumet är vinstdrivande, då borde väl rimligtvis målet vara raka motsatsen - dvs att så många som möjligt ska skriva? Däremot är det vi är ute efter kvalitativa inlägg som följer vårt regelverk.

Det var ju du själv som påstod att forumet är meningslöst och istället föredrog Sergels Torg och Facebook. Om det är så illa som du påstår så kan man ju bli lite nyfiken på varför du ägnar energi åt detta meningslösa forum istället för dina bättre alternativ. Det är ju som sagt ett diskussionsforum och då får man finna sig i att det man skriver blir just diskuterat och ifrågasatt.

Har du märkt av någon munkavle? Du får ju utan problem sitta där och spy ur dig dumheter och felaktigheter, men du kan definitivt inte räkna med att inte bli ifrågasatt.

Vänligen läs igenom tråden en gång till, så ser du att jag inte är ensam om att märka av denna munkavle. Flera medlemmar fattar precis vad jag syftar på, men du som "FB-polis" väljer att dumförklara mig och hoppas på att debatten kring "Flashbacks sanna jag" ska tystas ner.
Citera
2014-11-29, 16:32
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Att säga att man hatar negrer i allmänhet är ett förbannat korkat uttalande. Trots det är det fel att förbjuda det. Om man tillåter det har det fördelen att den som yttrar det framstår som precis det han är, en hjärndöd rasist. Ett förbud kommer att medföra just det som vi har i Sverige idag, nämligen att det är "rasism" med nästan allt som på något sätt anknyter till etnicitet.
Det finns ingenting i reglerna som förbjuder det.
Däremot, om det enda man skriver i sin post är "Jag hatar negrer" är det i de allra flesta trådar OT då man inte diskuterar ämnet.

Flashback är ett diskussionsforum, det är inte ett kommentarsfält, chatt eller Facebook.
Det innebär att här är det meningen att man ska diskutera och tillföra något till diskussionen, och det står var och en fritt att uttrycka sina åsikter inom ramen för topic i aktuell tråd.

Skulle man ha åsikter man vill uttrycka och diskutera som inte faller inom ramen för topic i den aktuella tråden är man välkommen att leta reda på en befintlig tråd som passar bättre och om det inte finns kan man starta en ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in