2014-11-29, 14:30
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnkenLuft
Ja, det är vad du tror.

Regler måste så klart finnas. Gillar bara inte att modsen ofta verkar vilja leka Hitler med dem.
Sedan tycker jag att det här "samlingstrådsystemet" är jävligt dåligt.

Nej, det är vad jag vet. Utan det regelverk som finns så hade FB spammats sönder vilket effektivt hade dödat alla spontana och kreativa trådar och inlägg.

"Modsen" är en grupp medlemmar som sannolikt inte är homogen såvida inte admins har hittat ett sätt att klona ÅnkelGunnar. Det betyder att dom flesta modsen fungerar bra, vissa fungerar mycket bra och vissa fungerar betydligt sämre.

Principiellt skall diskussionsunderlag när det gäller moderatorernas funktion framföras till admins och frågeställningarna skall besvaras av admins.
Citera
2014-11-29, 14:31
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedead
Uppenbarligen hade du inte förmåga nog för att förstå att jag använde sarkasm/ironi, för att anklaga dig för personangrepp mot mig.
Att du dessutom hotar med att söka upp mig och bruka våld (som en annan FB-medlem också uppmärksammade), får mig att undra om DU ej känner till reglerna överhuvudtaget?
Som du säger själv så skrev du som en av oss "vanliga användare", vilket i sådana fall skulle innebära att du skulle bli avstängd för personangrepp och olaga hot. Om FB och dess "poliser" lever dem som lär, det vill säga.
Men det är nog att ha för höga förväntningar om detta vinstdrivande forum.

Vad jag vet har aldrig forumet gått med vinst. Har dock rätt dålig koll ska medges.

Citat:
Jag blir inte det minsta förvånad, att en "FB-polis" valde att blunda för den andra halvan av mitt inlägg. Då jag pekade på ett olaga hot som hade begåtts av en moderator.
Men personangrepp och olaga hot är väl bara tillåtna om dem begås av en moderator, eller hur?

Olaga hot? Vad dillar du om. Flashback har ett regelverk, och inom det är det inte ett regelbrott att undra om du är så trög att jag måste komma hem och tatuera in instruktioner i skallen på dig.

Vi lever precis som vi lär. Skillnaden är att moderatorerna helt naturligt har betydligt bättre koll på regelverket än de flesta andra på FB. Med det sagt så klantar sig så klart mods också ibland, och då blir dessa också varnade och avstängda.
Citera
2014-11-29, 14:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vänligen citera dom delar du menar är ett olaga hot.

Det beror nog på att användaren i största allmänhet inte vet hur man slänger in personangrepp i annars vettiga inlägg och bara skriver "rapinlägg". Det är som sagt inte alls mot reglerna så länge inlägget i sig är OnT och du vet mycket väl att det är olika hård nivå beroende på vilken tråd det är.

Skitsnack-. Det har inte heller med det att göra. Den lätta går inte. Det handlar om inlägg som har substans och som annars är välskrivet och med innehåll av tillmäle. Så nej det stämmer inte.

Det har till och med varit en admin som menar att det inte gynnar debatten. Med andra ord så vill man inte ha attityd i debatten. OT eller OnT handlar det bara om ifall man godtyckligt tolkar den regeln inget annat.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-11-29 kl. 14:34.
Citera
2014-11-29, 14:50
Medlem
Swedeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vänligen citera dom delar du menar är ett olaga hot.

Det beror nog på att användaren i största allmänhet inte vet hur man slänger in personangrepp i annars vettiga inlägg och bara skriver "rapinlägg". Det är som sagt inte alls mot reglerna så länge inlägget i sig är OnT och du vet mycket väl att det är olika hård nivå beroende på vilken tråd det är.

Lustigt att du ber mig göra något som strider mot reglerna (det är straffbart att öppet vara "kritiserade" mot en moderator). Detta olaga hot har uppmärksammas av en annan FB-medlem också, så det borde inte vara så svårt att hitta om du läser igenom trådens moderator-inlägg.
Gör ditt jobb som förtroendevald moderator, eller menar du att jag ska göra det gratis åt dig och riskera att bli avstängd/bannlyst?
Citera
2014-11-29, 14:52
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomensure
Se inlägg om spotify, ungefär samma sak: (FB) Spotify plockar bort så kallad vit makt-musik

Klart det inte är någon som hindrar tex FB att skriva yttrandefrihet på riktigt, vi är bäst, gud har sänt oss, eller liknande, men det ingiver inte respekt när det är så långt från sanningen.

"Du får inte parkera cykel i portuppgången", "du får inte ha oppositionella åsikter" - båda är enkla regler så dess enkelhet har inte så mycket med saken att göra.

FB upplevs dock som mer yttrandefrihet, av den enkla anledning att mycket av det man inte känner sig komfortabel att diskutera någon annanstans utan att få kraftiga mothugg kan man diskutera här. Sen kan man också bryta mot HMF vilket är ovanligt i svenska former att få göra vilket är bra (att man får här). Men möjligheten att få säga neger verkar ge obefogat mycket cred vad gäller yttrandefrihet och allt annat man inte får säga ignoreras.

Så du är medlem på Flashback inte för att diskutera utan för att bilda opinion och predika för redan troende? Hela grejen med Flashback är att man ska få mothugg och att ämnen som inte anses rumsrena i samhället skall diskuteras här av alla sidor..

Vadå du får inte parkera din cykel?
Jag prata om Flashbacks regler..

Du får på Flashback ha vilka åsikter du än känner för. Åsikter som inte är helt koscher i samhället. Däremot måste du enligt reglerna hålla dig till ämnet.

I en seriös tråd på t.ex Aktuella brott så är det helt offtopic att skriva jävla negerjävlar även om det var ett gäng negerjävlar som begick brottet.

Och varför måste vi i vart och vartannat inlägg veta exakt vad en användare tycker om andra grupper människor? Vad ger det diskussionen? Ja okej du gillar inte negrer.. Och?

Om jag får spekulera varför reglerna på Flashback finns så är det för att kunna föra en vuxen dialog på ett vuxet forum utan att för den delen fylla trådarna med personliga jävla åsikter.

Det finns andra forum där man både får hetsa mot folkgrupp och vara ironisk och spy ut sina egna åsikter som om folk brydde sig...

Forum är inget jävla klotterplank eller en gästbok. Man ska diskutera och debattera. Små hjärnsläpp likt döda alla negrer, häng alla araber eller skjut alla kristna ger ingenting..
Citera
2014-11-29, 14:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Skitsnack-. Det har inte heller med det att göra. Den lätta går inte. Det handlar om inlägg som har substans och som annars är välskrivet och med innehåll av tillmäle. Så nej det stämmer inte.

Det har till och med varit en admin som menar att det inte gynnar debatten. Med andra ord så vill man inte ha attityd i debatten. OT eller OnT handlar det bara om ifall man godtyckligt tolkar den regeln inget annat.
Jag har extremt dålig koll på hur det fungerar i forum som jag själv inte frekventerar. Däremot så vet jag att det finns forum och enskilda trådar där det är nolltolerans mot sånt. I mina forum haglar personangreppen både till höger och vänster. Jag säger inte att det finns delar av forumet där man åker på Varning om man går det minsta OT men att det skulle finnas något generellt förbud mot personangrepp är bara rent nys.

Citat:
Lustigt att du ber mig göra något som strider mot reglerna (det är straffbart att öppet vara "kritiserade" mot en moderator). Detta olaga hot har uppmärksammas av en annan FB-medlem också, så det borde inte vara så svårt att hitta om du läser igenom trådens moderator-inlägg.
Gör ditt jobb som förtroendevald moderator, eller menar du att jag ska göra det gratis åt dig och riskera att bli avstängd/bannlyst?
Jag får lusläsa najas inlägg och se var nånstans det blev för svårt för dig.

Edit: menar du delen där han erbjöd sig att komma hem och tatuera det i pannan på dig? Du förstår inte liknelser va?
Citera
2014-11-29, 14:59
Medlem
ja det är mods som bestämmer vilka trådar som ska synas och hur man får formulera sig där. Inte särskilt fritt kanske, men fortfarande friare än Aftonbladets kommentarsfält.

Yttrandefrihet på riktigt (enligt svenska mått) borde det heta.
Citera
2014-11-29, 15:28
Medlem
Swedeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
ja det är mods som bestämmer vilka trådar som ska synas och hur man får formulera sig där. Inte särskilt fritt kanske, men fortfarande friare än Aftonbladets kommentarsfält.

Med andra ord...
På YouTube har man ändå mera yttrandefrihet i kommentarsfälten än vad man har på FB.
Gör inte detta Flashbacks "tuffa attityds-image" bara skrattretande, och forumets existens ganska så meningslös? Då jag har minst lika mycket yttrandefrihet på Sergels Torg, som här.
Vi FB-medlemmar är nog inte så anonyma som vi tror heller (en FB-medlem fick sin identitet röjd). Vilket förmodligen betyder att admin kan se min och din IP-adress om hen så vill.
Yttrandefrihet och anonymitet är vad Flashback utlovar till sina medlemmar, men EJ fås.
Dvs. Flashback gör sig skyldiga till falsk marknadsföring.
Citera
2014-11-29, 15:32
Bannlyst
Citat:
Med andra ord...
På YouTube har man ändå mera yttrandefrihet i kommentarsfälten än vad man har på FB.
Gör inte detta Flashbacks "tuffa attityds-image" bara skrattretande, och forumets existens ganska så meningslös? Då jag har minst lika mycket yttrandefrihet på Sergels Torg, som här.
Vi FB-medlemmar är nog inte så anonyma som vi tror heller (en FB-medlem fick sin identitet röjd). Vilket förmodligen betyder att admin kan se min och din IP-adress om hen så vill.
Yttrandefrihet och anonymitet är vad Flashback utlovar till sina medlemmar, men EJ fås.
Dvs. Flashback gör sig skyldiga till falsk marknadsföring.

Rebellattityden är rätt fjantig. Den var berättigad fram till 2002 ungefär.

Använd Tor när du surfar här.
Citera
2014-11-29, 15:33
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj

På vilket sätt menar du att du inte har full yttrandefrihet på Flashback? Ge mig ett exempel när din yttrandefrihet blir censurerad?

Vad jag hör alla kränkta muppar i denna tråd säga är att dom är trötta på att få varningar för Offtopic. Men för guds jävla skull, håll er till topic. Har ni inget att dela med er av för att driva tråden frammåt förutom er egna jävla åsikt så håll käften.

Om det är cencur eller självcencur att man får överväga innan man ska diskutera i en debatt pga att man vara vill spy ut sig sin egna åsikt så är det bara bra då det inte ger något. Nu pratar jag om seriösa ämnen i Samhälle där ofta moderatorerna har ett stort jobb med att städa bort inlägg som "typiskt svenne" "jag hatar negrer" "judiska maffian är framme igen"

Skriv i er signatur vad ni har för politisk åsikt och använd ämnena för att diskutera, inte propagera..
Citera
2014-11-29, 15:41
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Dumfan, det går hur bra som helst att klaga på moderatorer och moderatorsåtgärder, något som borde inses lätt av att läsa trådar i detta delforum...
För att vara moderator verkar du tämligen korkad. Fattar du inte att om du besvarar medlemmar med "dumfan" så sätter du ribban?
Citera
2014-11-29, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Nej, det är vad jag vet. Utan det regelverk som finns så hade FB spammats sönder vilket effektivt hade dödat alla spontana och kreativa trådar och inlägg.
Knappast.
Det hade nog däremot blivit svårare att hålla en seriös diskussion.

I vilket fall som helst tycker jag att modsen gott kan lugna ner sig lite.

Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
"Modsen" är en grupp medlemmar som sannolikt inte är homogen såvida inte admins har hittat ett sätt att klona ÅnkelGunnar. Det betyder att dom flesta modsen fungerar bra, vissa fungerar mycket bra och vissa fungerar betydligt sämre.

Principiellt skall diskussionsunderlag när det gäller moderatorernas funktion framföras till admins och frågeställningarna skall besvaras av admins.
Jaha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in