2014-11-28, 20:07
Medlem
Dimaks avatar
Fan serien är så underbar bra! skådisarna och sånt, den enda jag skulle vilja byta ut är kanske AJ till en kille som ser ut mer som en Italienare liksom och lite tuffare och bättre skådis annars är serien så jävla gooo! !!

BARA jag som tycker serien blir bättre när Tonys morsa dör? Jag gillade inte henne någonstans!
Citera
2014-11-28, 22:48
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Fan serien är så underbar bra! skådisarna och sånt, den enda jag skulle vilja byta ut är kanske AJ till en kille som ser ut mer som en Italienare liksom och lite tuffare och bättre skådis annars är serien så jävla gooo! !!

BARA jag som tycker serien blir bättre när Tonys morsa dör? Jag gillade inte henne någonstans!
Hon var ju bara en dramaqueen, däremot var det lite intressant när hon försökte få Junior att ta hand om Tony åt henne.
Janice är dock värre.. Ännu större dramaqueen som dessutom tar med plats (både fysiskt och i manus) var ju inget annat än problem med henne.. Störde mig så mycket på henne att jag blev arg bara jag såg en kvinnlig skådespelare som var ganska lik henne i en annan serie för ett tag sen, det var dock inte hon visade det sig.. Häxa.
Citera
2014-11-28, 23:19
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Nej, där håller jag inte med alls. Livia var en irriterande karaktär men hon bidrog starkt. Orsaken att hon plötsligt dog i serien var att skådisen dog i verkligheten. Undrar vad som hade skett i serien om hon levt vidare. Det lär vi aldrig få veta tyvärr.
Senast redigerad av Blundetto 2014-11-28 kl. 23:28.
Citera
2014-11-28, 23:34
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Hon var ju bara en dramaqueen, däremot var det lite intressant när hon försökte få Junior att ta hand om Tony åt henne.
Janice är dock värre.. Ännu större dramaqueen som dessutom tar med plats (både fysiskt och i manus) var ju inget annat än problem med henne.. Störde mig så mycket på henne att jag blev arg bara jag såg en kvinnlig skådespelare som var ganska lik henne i en annan serie för ett tag sen, det var dock inte hon visade det sig.. Häxa.

Hear, hear! Janice är värsta karaktären någonsin. Hon har inte ens de komiska inslag man hittar hos Livia.
När Janice och Richie var ihop var kräkfaktorn som högst, deras love life alltså, URK!!
Citera
2014-11-29, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nej, där håller jag inte med alls. Livia var en irriterande karaktär men hon bidrog starkt. Orsaken att hon plötsligt dog i serien var att skådisen dog i verkligheten. Undrar vad som hade skett i serien om hon levt vidare. Det lär vi aldrig få veta tyvärr.
Håller med, hennes roll och på det sättet rollen var utformad var något som togs upp ofta ut igenom serien och på så sätt också formade storyn till en ganska omfattande del. En rättegång där Livia vittnade mot Tony var planerad har jag läst vid något tillfälle, undra hur det hade slutat.

Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Hear, hear! Janice är värsta karaktären någonsin. Hon har inte ens de komiska inslag man hittar hos Livia.
När Janice och Richie var ihop var kräkfaktorn som högst, deras love life alltså, URK!!
Den här är till dig: https://www.youtube.com/watch?v=6B54t__1l4I
Solklar utmanare: https://www.youtube.com/watch?v=zO-8BKqPBMs

Nej, men jag håller med. Janice har mest varit i vägen, däremot är hennes beteende ganska givande. Det får ofta Tony ut på uppdrag som han inte annars hade behövt ta sig an, oväntade uppdrag som "End of Richie", "Janice's Russian" och andra mindre sidospår - men hon är lika irriterande för det. Hon går från hippie, housewife, white trash, born again, soccer mom till housewife återigen - ingen tid att förlora och det får henne bara att framstå som väldigt vimsig.
Citera
2014-11-29, 06:13
Medlem
Citat:
Säsong 1 och 2 var bäst. Livia var en klockren karaktär.

Citat:
Richie var kung!

Som sagt, tidiga Sopranos var bäst.
Citera
2014-11-29, 10:05
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Skärp till dig nu, rediga fans kör DVD boxen ,Och de rediga fansen kör Blue ray duude, 399 kr på elgiganten, värt det faanaaaaan.

Samlingsboxen med alla säsonger i Bluray finns för 649 riksdaler, vilket är ett bra pris. Bra bildkvalité dessutom.
Citera
2014-11-29, 13:43
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Den här är till dig: https://www.youtube.com/watch?v=6B54t__1l4I
Solklar utmanare: https://www.youtube.com/watch?v=zO-8BKqPBMs

Hahaha, fy fan, just pistolscenen är exakt en sådan traumaframkallande situation Den andra låg inte långt efter. Historiens mest obehagliga "kärleks"-par?

Fråga: Är det någon mer än jag, som trots otroheten, på något sätt gillade historien mellan Carmela och Furio? Den var ändå rätt fin och "ren", och det kändes faktiskt lite i magen när han råkade illa ut.
Citera
2014-11-29, 16:49
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Hoppades mest lite halvhjärtat på att Richie Aprile skulle få något, fullt berättigat, frispel och ha ihjäl henne förre eller senare.. Så där kan vi ju snackar om anti-klimax. Samma sak med Ralph Cifaretto-historien.
När hon står nere i Tony's källare och börjar lipa över att hon precis blivit ny ägare till Johnny Sack's hus.. Kräkreflexerna sattes i spel direkt! Kan inte fatta varför Tony inte bara placerade henne i "She's dead to me"-kategorin när han ständigt gav henne massa fördelar och hon bara svarade med mer gnäl, drama och massa konflikter och liknande som dessutom ofta hade negativa effekter på Tony's affärer.
Särskilt eftersom han flera gånger under serien bröt kontakten med både Livia och Junior.. Som om inte Janice gjort mer än tillräckligt för att också förtjäna detta.

Citat:
Fråga: Är det någon mer än jag, som trots otroheten, på något sätt gillade historien mellan Carmela och Furio? Den var ändå rätt fin och "ren", och det kändes faktiskt lite i magen när han råkade illa ut.
Vet inte alltså, gillade Furio så jag tyckte mest det var jobbigt att se hans karaktär dö ut sådär bara pga den grejen. Tappade helt fokus, inga roliga scener med honom längre och dessutom med resultat att han som bäst blev utesluten i jävligt bad-stadning (eller vad La Cosa Nostra nu har för term angående detta) eller t.o.m dödad.
Senast redigerad av Mx_1337 2014-11-29 kl. 16:52.
Citera
2014-12-02, 20:42
Medlem
Dimaks avatar
Älskar fan talet Tony håller när Raymond råttan fyller år, skit bra tal!

https://www.youtube.com/watch?v=vK0-eoTe0IA
Citera
2014-12-02, 23:33
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Otroheten mellan? Mig veterligen förekom det ingen mellan Furio och Carmella, annat än på det platonska planet.
Citera
2014-12-03, 03:31
Medlem
Citat:
Hahaha, fy fan, just pistolscenen är exakt en sådan traumaframkallande situation Den andra låg inte långt efter. Historiens mest obehagliga "kärleks"-par?

Håller med - tyckte att allt Janice gjorde var obehagligt. Hon kan inte ens uttala "leg".

Jag gillar den, mest för att den känns trolig. Att det dock var tvunget att vara Furio som råkade ut för det känns däremot lite tråkigare. Han var bland de lojalaste som Tony hade i sin närhet under seriens gång och samtidigt var han en av de som skiljde sig mest från de andra och övriga stereotyper, han visste när och hur han skulle bete sig på ett visst sätt. Hade hellre sett att Vito var karaktären som gick den vägen och så hade Raymond kunnat vara gay istället.

Citat:
Älskar fan talet Tony håller när Raymond råttan fyller år, skit bra tal!

https://www.youtube.com/watch?v=vK0-eoTe0IA
Thank you. That was great.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Otroheten mellan? Mig veterligen förekom det ingen mellan Furio och Carmella, annat än på det platonska planet.
I alla fall inte på det sättet som Tony var otrogen på. Däremot har vi ju Victor Musto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in