2014-07-20, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skumgummi
Jimmy Alteri hur gick det för honom?
Som #Spider-Girl skriver, plus att han fick en råtta instoppad munnen efter att de hade tagit hand om honom - ikoniskt.
Citera
2014-07-20, 12:09
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Som #Spider-Girl skriver, plus att han fick en råtta instoppad munnen efter att de hade tagit hand om honom - ikoniskt.

Altieri är väl inte informant i början av serien, jag fattar det som det händer när han åker in och sen släpps väldigt snabbt. Ändå uppfattar jag det, när jag ser om serien, som att han har en nervös läggning redan i tidiga avsnitt, och det är nåt lite falskt över hans uppsyn. Är det kanske bara spel för gallerierna att de alls plockar in honom?
Citera
2014-07-20, 12:41
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Altieri är väl inte informant i början av serien, jag fattar det som det händer när han åker in och sen släpps väldigt snabbt. Ändå uppfattar jag det, när jag ser om serien, som att han har en nervös läggning redan i tidiga avsnitt, och det är nåt lite falskt över hans uppsyn. Är det kanske bara spel för gallerierna att de alls plockar in honom?

Man ser väl aldrig Altieri samarbeta med polisen som man ser Pussy göra? Men när han är på väg att bli skjuten så säger Sil att han ska kalla på hjälp genom micken, och då ser Alteri så jävla skyldig ut, han inser att de vet. Jag tyckte också att han förklarade "för bra" för Tony när han släpptes snabbt hur han kom ur historien med vapnen i biljardbordet
Citera
2014-07-20, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Vissa tror att han inte var informatör utan att David Chase bara vinklade det genom att Tony fick reda på att Vin var skyldig Pussy pengar efter att han hade nämnt Pussy som informatör vilket Tony ansåg att Vin använde till sin fördel. Samtidigt tycker jag att vinklingen som de talar om är för överdriven för att komma från David Chase om vi nu fokuserar på de sakerna Jimmy gör, saker och ting som en erfaren capo inte normalt sett borde göra.

När Jimmy frågar Tony "So, uh, what are you gonna do about the Columbian money?" när de är i Tonys källare, det han säger till Junior på begravningen samt att han vill ha en sitdown i sista avsnittet i säsong ett för att "discuss shit we already discussed", för att citera Junior. De är saker som jag tycker pekar på att Jimmy är informatör - plus att han blir släppt några timmar efter gripandet för vapenbrott trots att han var på probation. Troligt är nog att Pussy inte visste om att Jimmy var informatör, och tvärt om - det med tanke på hur de reagerar då klubben som huserade vapen i biljardbordet blir intagen. Troligen hade det varit väldigt riskabelt. Även scenen där Jimmy blir skjuten talar för sig själv.

Jag tror att Jimmy, likt Pussy, var informatör sedan innan. Som du skriver, med kunskapen om att han var en rat så blir en stor del av hans agerande ifrågasatt.
Senast redigerad av cay 2014-07-20 kl. 14:03.
Citera
2014-07-27, 12:45
Medlem
Dimaks avatar
Vi säger att att det inte hände något på restaurangen. Och Sil överlevde. vilka tycker ni skall vara boss och allting? min lista
Boss : Tony
Consligere: Silvio
Underboss: Paulie

Captain: Benny redan suttit inne och är trogen till familjen

Captain: Walden blev befordrad efter har tagit död på Philly, trogen jävel det också!

Captain: Little Paulie Liksom släkting till Paulie och tjallar aldrig.

Captain: Patsy hans son är väl ihop med Meadow? (valde mellan honom och Paulie, men Paulie har erfarenhet och han är så jävla skön)

Captain: Baresse/hans kusin Albert. Han har redan gjort det bra i från sig sen hans kusin åkte in i säsong 1.

Captain: Murmur Zancone/Christophers AA sponsor tar över Raymonds gäng. villig arbetare

Tyckte de skulle har tagit med Walden Belifiore lite tidigare i serien i stället för de tre sista avsnitten.
Walden blev captain efter har whackat Phil Leotardo och blev en viktig pjäs i framtiden!

Behöver ni hjälp med rank listor och sånt så kolla in här http://www.utopiaplanitia.info/sopra...e-season1.html
Citera
2014-07-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Vi säger att att det inte hände något på restaurangen. Och Sil överlevde. vilka tycker ni skall vara boss och allting? min lista

Captain: Patsy hans son är väl ihop med Meadow? (valde mellan honom och Paulie, men Paulie har erfarenhet och han är så jävla skön)
Tänkte du på Patsy som capo eller hans son? Tänkte även att Dante "Buddha" Greco skulle kunna vara en capo-kandidat.
Citera
2014-07-27, 13:57
Jag förstod aldrig riktigt episoden där det kom fram att Junior gillade att ge kvinnor oralsex, varför han blev så mobbad för det? Tony säger ju ungefär så här till Carmela: "What happends in this bedroom stays in this bedroom" varpå hon svarar: "Oh, please like i'm gonna talk about maybe one time a year".

Men att ge kvinnor oralt kanske ses som en stor svaghet inom maffian, kanske kom det fram när de scoutade den riktiga maffian i New Jersey inför serien.

Jag kan bara säga att gud vad trist att vara gift med en man som du förväntas vara trogen mot, men sen aldrig får oralsex av, som nästan är hela grejen med sex för kvinnors del.
Citera
2014-07-27, 14:09
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag förstod aldrig riktigt episoden där det kom fram att Junior gillade att ge kvinnor oralsex, varför han blev så mobbad för det? Tony säger ju ungefär så här till Carmela: "What happends in this bedroom stays in this bedroom" varpå hon svarar: "Oh, please like i'm gonna talk about maybe one time a year".

Men att ge kvinnor oralt kanske ses som en stor svaghet inom maffian, kanske kom det fram när de scoutade den riktiga maffian i New Jersey inför serien.

Jag kan bara säga att gud vad trist att vara gift med en man som du förväntas vara trogen mot, men sen aldrig får oralsex av, som nästan är hela grejen med sex för kvinnors del.
De är ju så konservativa, så de verkar se att den som ger oralsex är undergiven Junior säger ju nåt i stil med "If you suck pussy , perhaps they belive that you suck something else!"
Citera
2014-07-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
De är ju så konservativa, så de verkar se att den som ger oralsex är undergiven Junior säger ju nåt i stil med "If you suck pussy , perhaps they belive that you suck something else!"
"... I don't make the rules", haha. Tänker att det kan bero på att det är något man ger och i Juniors fall handlade det troligen om en förfrågning från Robertas sida, en kvinna, vilket fick honom att tro att andra såg honom som svag. Personligen tror jag de andra bara tyckte det var lite småroligt eftersom han är så gammal.
Citera
2014-07-27, 20:59
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Tänkte du på Patsy som capo eller hans son? Tänkte även att Dante "Buddha" Greco skulle kunna vara en capo-kandidat.
patsy, Greco lite mer erfarenhet vill jag har.
Citera
2014-07-30, 15:47
Medlem
WalterSullivans avatar
Äntligen kommer hela serien på bluray i september http://www.amazon.co.uk/The-Sopranos...+peaks+blu+ray
Citera
2014-07-30, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Äntligen kommer hela serien på bluray i september http://www.amazon.co.uk/The-Sopranos...+peaks+blu+ray
Undrar när svenska butiker får in den! slutet av hösten typ ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in