Citat:
Ursprungligen postat av
namo
Har jag sagt att logik går före bevis? Isis har mindre än 30 Abrams enligt Michael Weiss, ska vi tro på han eller på er? Det finns inget som tyder på att isis inte skulle använda Abrams i Kobane eftersom de har såna, eller hur? Vill ni att jag ska ta min kamera och åka ner för att filma isis med sina Abrams?
Vilken Michael Weiss skulle denne "expert" vara?
Denna:
Michael Weiss is the editor in chief of the Interpreter, an online journal that translates and analyzes Russian media.
Eller denna: Mr. Weiss is a columnist at Foreign Policy and NOW Lebanon.
På vilket vis skulle han vara en "expert" menar du?
Citat:
Jag förstår inte vad den stora grejen med det hela är? Om en expert säger att isis har mindre än 30 Abrams så är det väl självklart att dessa används, eller hur?
Han är en kolumnist, inte ens journalist, det kan du knappast påstå är en expert.
Ni är överbevisade, inte ens "experterna" på "twitterkurds" kan hjälpa er bevisa att det finns USA-tillverkade stridsvagnar utanför Ayn al-Arab. De flesta med normalbegåvning skulle nu se sig överbevisad, men ni kanske kan söka mer på twitter så kanske ni hittar fler bilder vi kan debunka?
Vad ni kurder försöker bortförklara är YPGs pinsamma sammanbrott och nederlag. I skuggan av USAs framgångar försöker ni bortförklara varför YPG inte får något gjort. Vi hatar alla ISIS och islamisterna som är som en cancer i Syrien, men om ni fortsätter påstå att YPG är något annat än amatörer och försöker prata bort det faktum att USA står för det mesta av ISIS-bekämpningen så kommer vi fortsätta säga mot er. Bli ärliga och realistiska så kan vi lägga ner just den här debatten och koncentrera oss resten av Syrien.
Som sagt är kurderna bara 4% av Syriens befolkning och större saker händer än att kurder "slår ut en MC" till exempel.