ännu en obskyr konto som ska gå till angrepp.
1. Om du citerar mig så får du inte skriva något i citatet.
2. Om du citerar mig så får du inte flyta runt meningar, ta bort och sätta ihop etc.
Detta är självaklara grejer men det är tredje användaren i den här tråden som jag påpekar detta till.
Citat:
Ursprungligen postat av
ershwu
Vilka "källor" du kommer med, New York Times som refererar till en kurd vid namn Rooz Bahja: "
Rooz Bahjat, who identified himself as a senior security official with the Kurdistan Regional Government in Iraq". En man från kurdiska Irak ska alltså veta ISIS siffror på manskap

.
Sen så skriver tidiningen längre ner ifall du missade det:
Är det personens geografiska plats som avgör sanningshalten. Hade du känt dig komfortabel om källan var en YPG person från Kobane.
Citat:
För det första tanken heter Abrams inte Abrahams. Sen mycket riktigt som du själv säger det är ingen trovärdig "källa" du kommer med då den kommer från kurder som är en av de stridande parterna.
Har inte sagt något om källans trovärdighet.
Citat:
Ni klarar inte ens av att uttala namnet på tanken hur ska ni ens kunna känna igen den och skilja den från t.e.x en rysk tank?
Sen när blev jag, ni. På vilket sätt hänger rättstavningsförmåga ihop med igenkänningsförmåga.
Citat:
Men du påstår att de använt Abrams i Kobane så visst visa det då!! IS har laggt upp allt material på nätet från offensiven i propanganda syfte, alla tyngre vapen de använde visas där så om de använt Abrams borde du klara av att hitta det.
Jag har inte påstått det.
Citat:
Låt mig förklara för dig en sak det finns ingenting som heter "taktical retreat" (stavas 'tactical') när man under en 3 veckors period förlorar upp mot 1000 man av de endast 2000 man som du påstår att YPG hade. Jag skulle snarare kalla det "panic retreat".
Är det inget som heter tactical retreat? Googla så får du se. Har du källa på att YPG förlorade 1000 man under tre veckor? Enligt YPG själva samt USA så hade dem 2000 man och kvinnor när USA började intensifiera sina bombningar.
Citat:
Det här är urklar information som visar hur YPG flyr i panik, du tenderar annars att fantasiera upp saker som du skriver här eller så hänvisar till dina så kallade "källor" som bygger på vad någon kurd sagt till amerikansk media.
Kallas det att fantisera upp saker om man presenterar en källa.
Citat:
Ursprungligen postat av
ershwu
Vad bygger du allt detta på? Har du läst en annan pocket bok om "Syrien" igen? Du är inte ens från Syrien än midre kan arabiska.
Man lär sig mer genom att läsa än att inte göra något alls.
Citat:
Togs upp i tråden tidigare om hur alaviter i västra syrien tagit emot hundratusentals sunniter från öst i sina byar och städer och även i sina hem.
På vilket sätt utesluter det ena det andra.
Citat:
Du vet helt uppenbarligen inte vad du talar och gör ständigt bort dig hela tiden. Mitt råd till dig är att inte skriva i tråden om saker du inte vet. Ditt syfte är helt uppenbart att provocera och skapa motsättningar mellan syrier/araber för att spä på dödandet.
Jo jag har märkt att vissa inte vill att jag ska skriva, men dessa är anhängare till en part.
Innan jag förklarar för dig vad jag bygger allt detta på, så vill jag påpeka att du missförståt det mesta i mitt inlägg samt lägger till information som inte finns. Tex det står ingenstans att jag hävdat att det fanns några Abrams i Kobane. Hur kunde du uppfatta det så här fel!
Här nedan är ett citat som handlar om det sekteristiska våldet som jag talde om och som du undrade vad jag byggde den på.
Citat:
Although the Syrian regime has repeatedly claimed that deaths in the country are the work of "armed gangs and terrorists", Wissam Tariff of the campaign group Avaaz, believes that it is only recently that small "militarised vigilante groups" have emerged, notably in Homs, which lies near the border with Lebanon.
He told Channel 4 News that, in Homs at least, there was a small but growing number of reprisal killings after tension between members of the Sunni majority and Alawite minority, the sect President Assad and most of the ruling class belong to.
"In the last 72 hours we know a bus full of seven Sunni activists were kidnapped and killed, in return nine Alawites were later killed. Then, in Howla on the outskirts of Homs, 13 Sunni factory workers were killed by Alawites.
"Yesterday we heard about Alawite and Sunni bodies all over Homs. We don't know what is going on right now in Bab Amro, which has been cut off."
http://www.channel4.com/news/syria-spilling-over-into-sectarian-violence
Här nedan är fler källor som berör det sekteristiska våldet.
http://www.understandingwar.org/sites/default/files/Syrias_Armed_Opposition.pdf
http://www.unhcr.org/cgi-bin/texis/vtx/refdaily?pass=463ef21123&id=4eb39d8f8
http://www.nytimes.com/2011/12/07/world/middleeast/large-scale-killings-reported-in-restive-syria-city.html?pagewanted=all&_r=0