2014-11-28, 10:39
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Du verkar ju fast i stenålders-tänket om fotboll. Även PL har utvecklats, tro det eller ej.

Senaste gången den användaren såg en engelsk klubblagsmatch måste ha varit -85 eller något. Engelska ligan har utvecklats från tuff till teknisk, Messi hade inte gjort bort sig i den ligan. Det är bara att kolla hur det har gått för andra spelare som har bytt från Spanien till England, de briljerar ju i ligan. Navas fixar ligan hur bra som hels, killen väger väl mindre än Messi?

Anglofilers bs on att PL ska vara så tuff och brutal, ingen annan går på det där längre.
Citera
2014-11-28, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BruceWayne39Batman
http://www.youtube.com/watch?v=0zErX0-Kars

Ja oj vilka öppna mål från 1-2 meter...

Några av er Messi lovers är så patetiska.

Jag skrev innan men det gick väl förbi dig i din ilska? Han gör ju otroligt många såna mål nuförtiden? Eller inte. Killen gör ju bra mål från straff och öppna mål från 1-2 meter.

Finns många som är bättre
Citera
2014-11-28, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Senaste gången den användaren såg en engelsk klubblagsmatch måste ha varit -85 eller något. Engelska ligan har utvecklats från tuff till teknisk, Messi hade inte gjort bort sig i den ligan. Det är bara att kolla hur det har gått för andra spelare som har bytt från Spanien till England, de briljerar ju i ligan. Navas fixar ligan hur bra som hels, killen väger väl mindre än Messi?

Anglofilers bs on att PL ska vara så tuff och brutal, ingen annan går på det där längre.
Navas är ej samma spelartyp.
Solklart att den har gått framåt men det är långt ifrån lika många grisspelare i Spanien som i England..
Ot: Messi är IMO inte en lika komplett och bra spelare.
Hur många har han gjort på huvudet? Han använder bara högern till stöd när han pissar. Dock är han den absolut bästa spelaren på liten yta som kan dribbla förbi varenda spelare i världen. Aldrig sett en sån bollkänsla av en människa.. Kanske zidane är uppe där men Messi är grym på små ytor.
Messi är verkligen enastående och den mest talangfulle rent bollmässigt. Men tycker inte han är en bättre fotbollspelare än Ronaldo.
Citera
2014-11-28, 15:02
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinckeln
Navas är ej samma spelartyp.
Solklart att den har gått framåt men det är långt ifrån lika många grisspelare i Spanien som i England..
Ot: Messi är IMO inte en lika komplett och bra spelare.
Hur många har han gjort på huvudet? Han använder bara högern till stöd när han pissar. Dock är han den absolut bästa spelaren på liten yta som kan dribbla förbi varenda spelare i världen. Aldrig sett en sån bollkänsla av en människa.. Kanske zidane är uppe där men Messi är grym på små ytor.
Messi är verkligen enastående och den mest talangfulle rent bollmässigt. Men tycker inte han är en bättre fotbollspelare än Ronaldo.

Navas är vekare än Messi men fixar überbrutala PL, Messi skulle också fixa det.

Det står dig fritt att tycka att Ronaldo är en bättre spelare än Messi. Jag håller inte med och tror att de flesta anser Messi vara en bättre spelare än Ronaldo, debatten som uppstår brukar handla om vem av dem som är den bättre målskytten.

Jag har aldrig sett en debatt som handlar om Ronaldo är bättre än Pelé eller Maradona. Har du?
Citera
2014-11-28, 15:04
Medlem
Klart att messi ska tas på allvar han är ju grym!
Citera
2014-11-28, 15:24
Medlem
Citat:
Navas är vekare än Messi men fixar überbrutala PL, Messi skulle också fixa det.

Det står dig fritt att tycka att Ronaldo är en bättre spelare än Messi. Jag håller inte med och tror att de flesta anser Messi vara en bättre spelare än Ronaldo, debatten som uppstår brukar handla om vem av dem som är den bättre målskytten.

Jag har aldrig sett en debatt som handlar om Ronaldo är bättre än Pelé eller Maradona. Har du?
Navas är ytterlöpare.
Långt ifrån de flesta håller med.
Och där är väl ändå ronaldo snäppet vassare från en ytter position?
Inte lika ofta som Messi men nog ser man det ibland!
Citera
2014-11-28, 15:30
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Navas är ytterlöpare.
Långt ifrån de flesta håller med.
Och där är väl ändå ronaldo snäppet vassare från en ytter position?
Inte lika ofta som Messi men nog ser man det ibland!

Så det är inte lika tufft på kanterna i stenhårda PL?

Är Ronaldo ytter så är Messi mittfältare.

Hur som helst, det måste vara extremt sällan den debatten kommer upp för jag har inte sett den och du kom inte med ett enda exempel.
Citera
2014-11-28, 15:41
Medlem
Han har väl ett dussin mål ungefär mot engelska toppklubbar utan att ens spelat i ligan säger tillräckligt för mig i alla fall.
Citera
2014-11-28, 15:50
Medlem
Citat:
Så det är inte lika tufft på kanterna i stenhårda PL?

Är Ronaldo ytter så är Messi mittfältare.

Hur som helst, det måste vara extremt sällan den debatten kommer upp för jag har inte sett den och du kom inte med ett enda exempel.
Han spelar som trequartista ofta ja. Alltså inget utav det
Kan pma dig nästa gång jag ser den!
Citera
2014-11-28, 15:56
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Han spelar som trequartista ofta ja. Alltså inget utav det
Kan pma dig nästa gång jag ser den!

Kör på, dra iväg ett pm när du ser en seriös debatt som jämför Pelé och Maradona med Ronaldo.
Citera
2014-11-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmywiththeak47
Han har väl ett dussin mål ungefär mot engelska toppklubbar utan att ens spelat i ligan säger tillräckligt för mig i alla fall.
Klart han har gjort det. Men spela fotboll vecka in och vecka ut i den engelska ligan tror jag hade resulterat i en mycket mer avdunken messi..

http://www.fbcommentpictures.com/media/images/2014/10/16/tmpgEuymo.jpg
Citera
2014-11-28, 16:09
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Ronaldo kommer alltid vara snäppet före i min värld och dom flesta jag umgås med, jag kan endast tala för mig själv och mina vänner, vi har alla spelat fotboll på relativt höga nivåer och varit omkring i olika klubbar samt även vissa av oss spelat fotboll i andra länder än Sverige.

Varför går Ronaldo före Messi i våra böcker då? Man kan antingen fokusera på en massa rekord slagna i sin moderklubbs trygga famn under en flerårsperiod, oftast rekord som är bundna till att man skall ha spelat i en och samma klubb eller liga hela sin karriär. Ronaldo har gjort något som är flera gånger mer imponerande än Messi's rekord, han har gjort något ni soffpotatisar inte kan begripa, något bara vi som spelat fotboll på en seriös nivå kan förstå oss på och beundra. Vad är detta då? Jo, nämligen att Ronaldo lyckats göra två helt olika lag, i två helt olika ligor, två lag med enorm press från fansen och media, två lag som förväntas vinna, han har lyckats som frontfiguren göra dessa två lagen till VÄRLDENS bästa lag. Manchester United had en tuff tid i CL innan Ronaldo ledde dom till CL vinsten, man hade inte vunnit den sedan 1999. Han dominerade Premier League statistiskt och kvalitetsmässigt.

Sen drar han till Real Madrid och blir ännu sjukare, tar ett lag i spillror och leder dom till CL vinst med rekordslående 17 mål under en enda CL säsong. Notera här att Ronaldo inte som Messi kom igenom under Ronaldinho's trygga famn, där allt var bäddat för Messi. Ronaldo kom till en liga där Barcelona var överlägsna och Real Madrid var på enormt dekis. TROTS detta lyckades han ta CL titeln med Real Madrid. Han har även lyckats vinna Ballon D'or med två helt olika klubbar och i två helt olika ligor.

Man kan fortsätta tjata om att Messi slagit målrekord efter målrekord, i slutändan är det att överkomma motgångar som definierar en sann mästare. Ronaldo har inte varit rädd för att testa på nya utmaningar, något Messi skyr som pesten. Nu kommer folk komma med den vanliga fjantiga ursäkten, "Men vadå han är lojal sin klubb som Totti och Raul.", detta argument håller inte, Raul och Totti är inte ens i närheten av att anses som världens bästa genom tiderna. En spelare som Messi borde vara mer sugen på att anta nya utmaningar, hans psyke kanske inte klarar av att lämna den trygga vaggan i Barcelona, vem vet?

I alla fall dom jag samtalat med i det verkliga livet, inte på ett forum där man inte vet om det är en 14 åring eller en 25 åring som bytt lag sju gånger under sitt liv sitter och diskuterar med en, där har jag samtalat med riktiga fotbollssupportrar som varken håller på Real Madrid eller Barcelona, dessa säger oftast såhär: Både Messi och Ronaldo är fantastiska, men Ronaldo har varit modigare och detta har gjort att han har bevisat sig på fler scener än Messi som kom upp under en tid där Barca hade sin storhetstid medan Ronaldo fått jobba upp sig från botten upp vid två olika tillfällen och vid båda tillfällena nådde han toppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in