2014-11-28, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ronaldo
Messi-Messi-Ronaldo-Messi
Messi
Messi-Messi
Messi-Messi-Ronaldo

Så hade jag nog ställt upp om jag haft obegränsat med Messis och Ronaldos att tillgå
Man kan argumentera för att ha två Ronaldo som mittbackar men annars vettefan, kanske en Ronaldo-ytterback också... Men nej, så hade jag ställt upp. Hade vart ordentligt störande med vänsterytter-Ronaldo många gånger, men han har ju sina fördelar trots allt
Hoppas inte det där laget möter stoke
Citera
2014-11-28, 00:20
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinckeln
Hoppas inte det där laget möter stoke

Inte en regnig kväll i februari iaf... Nej, ett mittfält och anfall och ytterbackar bestående av Messi-kloner vore ju en dröm. Han är på en nivå över även såna som Xavi, Iniesta, Neymar och Suarez, de är inte tillräckligt snabba i tanken för honom alltid, även om det ofta blir bra ändå. Ofta när man ser Messi tänker man på hur det sett ut om han haft någon av samma klass att spela med, han är ju helt överlägsen och jag tror vi hade sett en simultaneffekt
Citera
2014-11-28, 00:27
Medlem
Nej men om jag säger så här istället då.. Messi har ju alltid briljerat under tikitaka spel.. Den dagen han går till låt säga något brittiskt lag och briljerar där. Då kan jag börja ta en mer funderare över vem som är mest komplett/bäst..
Citera
2014-11-28, 00:33
Medlem
Citat:
Nej men om jag säger så här istället då.. Messi har ju alltid briljerat under tikitaka spel.. Den dagen han går till låt säga något brittiskt lag och briljerar där. Då kan jag börja ta en mer funderare över vem som är mest komplett/bäst..

Vad har lag med att vara komplett att göra? Förstår inte varför folk tvivlar på att han skulle göra bra ifrån sig i pl, finns ett dussintal spelare som har flyttat från Spanien och gjort det hur bra som helst i England så jag tycker inte att ditt argument håller. kan heller inte ta dig seriöst när du säger att du inte kan förstå hur man kan tycka att Messi är en bättre fotbollspelare än Ronaldo.
Citera
2014-11-28, 00:35
Medlem
Självklart är Messi den bästa och mest kompletta. Otrolig talang, ibland kan man önska att han rör sig lite mer på planen dock.

Ronaldo är en unik träningsprodukt, gör många mål från straffpunkten och öppna mål från 1-2 meter efter fina passningar från dem övriga i real som är världens bästa lag. Så mycket mer visar han ju inte upp, innan kunde han ju faktiskt lägga frisparkar och dribbla. Håller Zlatan högre tex.
Citera
2014-11-28, 00:36
Medlem
Smerchs avatar
Citat:

Spelet på små ytor, där man ska kontrollera bollen och hålla den inom laget är det svåraste att behärska, och att lyckas göra väldigt mycket mål i det spelet utan att samtidigt ha högre felprocent är extremt svårt.

Men Argentinas spel har ju i perioder skilt sig ganska mycket från Barcelonas och där har han briljerat?
Citera
2014-11-28, 00:41
Medlem
Citat:

Varför i ett brittiskt lag? Varken landslaget eller klubblagen därifrån levererar eller har levererat dem senaste åren? Skulle det vara lättare att spela i Barca menar du? Underhållande liga men överskattad. Inget av Europas allra bästa lag spelar i England även fast dem pumpar in pengar.
Citera
2014-11-28, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmanz
Vad har lag med att vara komplett att göra? Förstår inte varför folk tvivlar på att han skulle göra bra ifrån sig i pl, finns ett dussintal spelare som har flyttat från Spanien och gjort det hur bra som helst i England så jag tycker inte att ditt argument håller. kan heller inte ta dig seriöst när du säger att du inte kan förstå hur man kan tycka att Messi är en bättre fotbollspelare än Ronaldo.

Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Spelet på små ytor, där man ska kontrollera bollen och hålla den inom laget är det svåraste att behärska, och att lyckas göra väldigt mycket mål i det spelet utan att samtidigt ha högre felprocent är extremt svårt.

Men Argentinas spel har ju i perioder skilt sig ganska mycket från Barcelonas och där har han briljerat?
För att jag tror han skulle slita att möta engelsk fotbollskultur vecka in och ut. Han är den mest enastående spelarn jag sätt på liten yta, ja.
I england är det fysik, rak fotboll, snabb fotboll och riktigt mycket energi. Tror inte messi hade briljerat på samma sätt om han inte hade fått bollkontakt 7 miljoner gånger under en match.
Citera
2014-11-28, 00:50
Medlem
Citat:
För att jag tror han skulle slita att möta engelsk fotbollskultur vecka in och ut. Han är den mest enastående spelarn jag sätt på liten yta, ja.
I england är det fysik, rak fotboll, snabb fotboll och riktigt mycket energi. Tror inte messi hade briljerat på samma sätt om han inte hade fått bollkontakt 7 miljoner gånger under en match.
Du verkar ju fast i stenålders-tänket om fotboll. Även PL har utvecklats, tro det eller ej.
Citera
2014-11-28, 00:56
Medlem
Citat:

Förstår inte hur du tänker, "Tror inte messi hade briljerat på samma sätt om han inte hade fått bollkontakt 7 miljoner gånger under en match". Om han hade bytt till PL så hade det knappast blivit en bottenklubb, antagligen hade han flyttat till Man city då hans bästa polare (aguero) spelar där. Man City har bollen 58% av matcherna i genomsnitt vilket gör att Messi kommer att ha bollen "7 miljoner gånger".
Citera
2014-11-28, 09:15
Medlem
BruceWayne39Batmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graalenn
Självklart är Messi den bästa och mest kompletta. Otrolig talang, ibland kan man önska att han rör sig lite mer på planen dock.

Ronaldo är en unik träningsprodukt, gör många mål från straffpunkten och öppna mål från 1-2 meter efter fina passningar från dem övriga i real som är världens bästa lag. Så mycket mer visar han ju inte upp, innan kunde han ju faktiskt lägga frisparkar och dribbla. Håller Zlatan högre tex.

http://www.youtube.com/watch?v=0zErX0-Kars

Ja oj vilka öppna mål från 1-2 meter...

Några av er Messi lovers är så patetiska.
Citera
2014-11-28, 10:00
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BruceWayne39Batman
http://www.youtube.com/watch?v=0zErX0-Kars

Ja oj vilka öppna mål från 1-2 meter...

Några av er Messi lovers är så patetiska.
Och hur ofta gör han ett sånt mål om jag får fråga? 1-2 per säsong?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in