Citat:
Ursprungligen postat av
hushlittledarling
Ja, du menar att han tog droger för att dölja andra droger som han tog för att han ville ha kul?
Verkar ju vara jättekul att vara superdöd. Supercoolt.
Är man inne i missbruk av droger så är man, sen om man tar en, två, tre, fyra, pumpar sig full med tabletter som är uppåt och sen neråt och sen åt sidan... så är det inte för att ha kul. Utan nånstans har killen haft ett behov av att döva nåt, visa upp att han är nåt eller bara för att han hade låg självkänsla.
Behöver man droger för att kunna leva så har man problem.
Problemet med Alexander bard och hans gelikar är att man tror att det bara är en enskild individs ensak. men så är det ju inte. Vi alla andra får betala skatt för alla de som missbrukar, våldför sig, begår brott, dör, osv osv osv. Det är inte en enskild människas ensak, det påverkar hela vårt samhälle.
Och Tristans trista död är ytterligare ett bevis på detta.
Nej, Jag menar inte att han tog andra droger för att dölja att han tog andra droger (precis som dom inte sett 2 droger på testen istället för en, ärthjärna). Jag menar att han rökte spice på grund av att cannabis skulle ha synts på testen, och spice har betydligt fler dödsfall (om även i kombo med andra droger) än cannabis. Jag säger alltså, hade vi inte haft en sån nazi attityd mot droger hade många av dom här liven kunnat räddas..
Jag behöver inte droger för att leva, och tar inte tunga droger som tjack, cola eller syra i samma utsträckning som jag gjorde som grabb. Jag har dock inget emot en lina på nyår eller en tripp nån gång då jag ska ut och dansa, dock är det mer som en guldkant på min tillvaro än något dagligt..
Om du var orolig för kostnaden av ett missbruk i Sverige skulle jag fokusera på den röda tråden i alla våldtäkter, misshandlar, vandalismer, våld mot tjänsteman och grundkomponenten i varje bland-missbrukares arsenal: Alkoholen.