2014-11-27, 20:58
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppe21
Hörde det ryktet innan han dog. Skolkamrater till Tristan och boende på ön har bekräftat att han var tjej tidigare och hette Disa. Att Tristan brukade gå till tjejernas omklädningsrum efter gymnastiken. Skatteverket har t.o.m bekräftat att ett namnbyte har ägt rum.

Citat:
Födelsenummer
Födelsenumret består av tre siffror, där sista siffran är udda för män och jämn för kvinnor. Mellan födelsetiden och födelsenumret finns ett bindestreck (-), som byts ut mot ett plustecken (+) det år en person fyller 100 år.
https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/omfolkbokforing/personnumretsuppbyggnad.4.18e1b10334ebe8bc80001502 .html

Vad hade han för personnummer, så kan vi sluta diskutera sen.
Senast redigerad av tlcswe 2014-11-27 kl. 21:01.
Citera
2014-11-27, 20:58
Medlem
hudmothuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabita
hans händer, hans bröstkorg...
dehär är bara ett taskigt rykte..

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152263491796749&set=a.10150625741 336749.385588.581166748&type=1&theater

Nej det är det inte och jag förstår inte vad som ens skulle vara taskigt med det.

Det har lagts upp bevis i tråden. Han hade ett flicknamn när han föddes, och hade tydligen dubbla uppsättningar könsdelar (livmoder, äggstockar, penis) vilket kanske möjligen skulle kunna förklara att du anser han ha manliga händer etc.

Skitsamma, det är väl OT.

Edit: jag ändrar mig! Att han hade ett flicknamn är ju inte ett bevis för att han var flicka. Om han nu hade dubbla uppsättningar så var han ju varken eller och därför är det inte konstigt om han nu skulle haft "manliga" drag såväl som "kvinnliga".

Gör man en könskorrigering får man även ett nytt personnummer, om jag har fattat det rätt.
Senast redigerad av hudmothud 2014-11-27 kl. 21:03.
Citera
2014-11-27, 21:00
Medlem
Syrran hans, Saga har väl med varit med i något musikprogram?
Någon som vet vilket?
Citera
2014-11-27, 21:01
Medlem
neqers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabita
bevis tack.
Jag kan intyga att det stämmer. Du kan ju själv höra med Skatteverket så får du se.
Citera
2014-11-27, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Ja, du menar att han tog droger för att dölja andra droger som han tog för att han ville ha kul?

Verkar ju vara jättekul att vara superdöd. Supercoolt.

Är man inne i missbruk av droger så är man, sen om man tar en, två, tre, fyra, pumpar sig full med tabletter som är uppåt och sen neråt och sen åt sidan... så är det inte för att ha kul. Utan nånstans har killen haft ett behov av att döva nåt, visa upp att han är nåt eller bara för att han hade låg självkänsla.

Behöver man droger för att kunna leva så har man problem.

Problemet med Alexander bard och hans gelikar är att man tror att det bara är en enskild individs ensak. men så är det ju inte. Vi alla andra får betalaMilena skatt för alla de som missbrukar, våldför sig, begår brott, dör, osv osv osv. Det är inte en enskild människas ensak, det påverkar hela vårt samhälle.

Och Tristans trista död är ytterligare ett bevis på detta.
Sant, men det gäller alla tex dom som klättrar i berg och begöver hjälp ned, kör för fort och krashar osv osv

Skatten är en sorts försäkring, är du med!
Citera
2014-11-27, 21:02
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hudmothud
Nej det är det inte och jag förstår inte vad som ens skulle vara taskigt med det.

Det har lagts upp bevis i tråden. Han hade ett flicknamn när han föddes, och hade tydligen dubbla uppsättningar könsdelar (livmoder, äggstockar, penis) .
Det låter som en god anledning både att droga ned sig och helst begå självmord. Det hade jag gjort om jag haft samma problem...
Citera
2014-11-27, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/omfolkbokforing/personnumretsuppbyggnad.4.18e1b10334ebe8bc80001502 .html

Vad hade han för personnummer, så kan vi sluta diskutera sen.

19950422, har tyvärr ej sista 4
Citera
2014-11-27, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcmax
Så är det ju för precis alla emokids, svårt att urskilja kön dvs. Behöver inte betyda att Tristan är/var en tjej.

(Och oavsett är det en fullkomligt ointressant detalj om människan.)

Absolut. Låten som spelas i videon är "It's ok to be gay" med "Tomboy" Tomboy är engelska ordet för flickpojke. Lite kryptiskt ändå
Citera
2014-11-27, 21:05
Medlem
hudmothuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppe21
19950422, har tyvärr ej sista 4

Man får ett nytt personnummer vid könsbyte http://www.rfsl.se/?p=333
Citera
2014-11-27, 21:06
Medlem
Jag har kanske inte förstått varför folk tycker att det är så viktigt att spekulera i om han har varit tjej eller inte men: Adamsäpple. Räcker det?

Får jag också vara med och bidra med ingenting? Klart jag får: Njuter av att läsa en klassisk fb-tråd där folk antingen vill "skryta" om att de kände han och önska honom lycka till i efterlivet eller komma med egna gissningar baserade på sina egna fördomar.

"Varsågoda"
Citera
2014-11-27, 21:07
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hudmothud
Man får ett nytt personnummer vid könsbyte http://www.rfsl.se/?p=333

Ja, men det bästa är ju om vi får reda på vad den absolut sista siffran i de fyra sista siffrorna, innan det börjar spela roll.

udda för pojkar
jämn för flickor
Citera
2014-11-27, 21:08
Medlem
neqers avatar
Jag förstår inte riktigt folk som säger att hans kön är ointressant. Tycker inte alls att det är ointressant i sammanhanget med tanke på att självmordsrisken bland transexuella är mycket högre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in