2014-11-26, 13:50
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluehill
Såg något avsnitt av castingen till Idol och Tristan är faktiskt den enda jag kommer ihåg.

Snubben var ju på gränsen till mental härdsmälta hela tiden. Snacka om bordeline. Jag är ingen läkare eller psykatriker, men som den människokännare jag ändå är så var det enkelt att konstatera att snubben balanserade mentalt på en väldigt väldigt smal lina.

Han verkade verkligen inte frisk utan jävligt labil. Om det inte var överdos som några skriver så är i alla fall min gissning att det var självmord alla dagar i veckan.

Exakt, precis så.

Vill minnas att han stod och skakade och skrek innan sin audition. Han stod i sminkrummet tillsammans med sin neurotiska moder. Vet att både min sambo och jag skruva på oss rejält efter det klippet.

Tråkigt att han är död. Alldeles för ung såklart!
Citera
2014-11-26, 13:51
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Har aldrig begripit mig på anhöriga som skriver sånt här helt öppet i syfte att få lite uppmärksamhet och sympati. Alla har väl förlorat någon som stod en nära - lär er av dom istället!

Jag har personligen aldrig förstått det heller faktiskt. I det här fallet kan man ju tänka sig att det fyllde något syfte dock. Att be folk, och framförallt pressen, att hålla sig borta.
Citera
2014-11-26, 13:54
Medlem
Snapple-s avatar
Är inte Visby känt som en spice håla? Alltså väldigt många som har dött av OD där?
Citera
2014-11-26, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppe21
Ryktas om att Tristan bytt kön (alltså född som tjej), någon som har mer info på det? Har kollat lite bilder och så, där det rätt tydligt syns på hans brösvårtor att något inte stämmer. Det var även någon här på flashback som gått på samma skola som Tristan som bekräftat att han var tjej i sina yngre dagar.

https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/1617258_10201641183212404_1392089737_o.jpg
Det ser ut som att någon har varit framme med kniven och dragit från bröstvårtan till revbenen.
Citera
2014-11-26, 13:55
Medlem
Wertyms avatar
Ja han verkade vara ett vrak, i alla fall som han framstod i Idol.

Han dog tydligen i fredags. Olycka eller självmord? Tror på det senare, alternativt en oavsiktlig överdos.

Rip.
Citera
2014-11-26, 13:55
Medlem
Hetlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Du som känner honom (ja, jag litar på dig) kan väl tala om vad han dog av då så slipper det spekuleras.

Tråkigt när unga människor går bort.

Det spelar ingen roll över huvudtaget.
Det var länge sedan vi hängde, och i gemensamt umgänge. Även om jag vetat så hade jag aldrig berättat. Och verkligen Inte på ett offentligt forum. Vafan tänker folk med egentligen, sluta snoka i saker ni inte har med att göra.
Nu ska jag sluta, ville avreagera mig för att jag inte kan hålla käft.
All kärlek till Saga och är verkligen ledsen över vad du och dina föräldrar går igenom.
Citera
2014-11-26, 13:56
Medlem
Tråkigt om en person avslutar sitt liv pga att han eller hon inte fått rätt hjälp!
Han var en otroligt nervös och jobbig person under IDOL tiden, det var i alla fall så kanal 4 visade honom!
Citera
2014-11-26, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loamigad
Folk som ber om respekt för liket.. Ge upp?
Varför skulle vi som inte känner snubben bry oss, eller visa någon respekt?

Att ni går in i tråden läser och blir , är tämligen korkat. Vad hade ni väntat er?

Jag hade faktiskt inte väntat mig att folk skojar om det här. Om man nu inte vill visa respekt förstår jag inte varför hur man kan lägga osmakliga kommentarer. Jag kände inte heller killen, men inte fan beter man sig som vissa gör. Trodde inte det fanns så många psykfall här. Man kan ju förstå varför flashback har dåligt ryckte, typ hälften är ju rent utsagt vidriga i denna tråd.
Citera
2014-11-26, 13:59
Medlem
Fishyyyys avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19921619.ab

Han hittades i sitt hem, självmord?
Citera
2014-11-26, 14:00
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hetla
Det spelar ingen roll över huvudtaget.
Det var länge sedan vi hängde, och i gemensamt umgänge. Även om jag vetat så hade jag aldrig berättat. Och verkligen Inte på ett offentligt forum. Vafan tänker folk med egentligen, sluta snoka i saker ni inte har med att göra.
Nu ska jag sluta, ville avreagera mig för att jag inte kan hålla käft.
All kärlek till Saga och är verkligen ledsen över vad du och dina föräldrar går igenom.

Okej. Kommer ju komma ut i vilket fall som helst så det är bara att vänta.

Ställer man upp i Idol får man förvänta sig att folk snokar. Inget konstigt med det.
Citera
2014-11-26, 14:01
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishyyyy
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19921619.ab

Han hittades i sitt hem, självmord?

Troligtvis. Eller överdos, kanske hjärtfel?
Citera
2014-11-26, 14:04
Medlem
ilchino-ilsovranos avatar
Mycket tragiskt detta. Må han vila i frid.

Tänker också Spice, med den uppenbara kopplingen av var han bodde, hans ålder och ev. hans umgänge. Men det kan väl vara vad som helst.

Idol har ju haft en tragisk historia med ex-deltagare som väljer att avsluta sina jordeliv i förtid så det ska man väl heller inte utesluta. Hur som helst, tragiskt. Verkade vara en glad kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in