Citat:
Ursprungligen postat av
S-D
Varför skulle misstänkte GM bryta sig in brännrummet och bränna upp lite kläder, om han nu tog alla dessa risker, så brände han upp kroppen också.
Vad som är intressant är om misstänkte GM som jobbade på sjukhuset hade fått någon sorts utbildning eller hade en kompis som skötte ugnen, han kanske hade varit med ett par ggr och bränt några kroppar.
Tror personligen att GM inte var i närheten av ugnen vid tidpunkten av johans död skulle vara en alldeles för stor risk, en vit amazon borde inte vara helt unik för att finnas flera av. Många ggr vill man att en story skall vara sann, så även vittnen tar fel på datum och platser, GM amazon var väl parkerad åtminstone 5 dar i veckan vid sjukhuset.
Det som oroar mig med filmen är att polisen inte agerat efter så lång tid efter att fått videon, om nu platsen blivit utpekad, borde inte ett team varit där och rekat hyffsat snabbt kan man tycka.
Kanske missing people har tillgång till några spårhundar, dom verkar ha mera resurser än polisen. Om det går att spåra efter så lång tid.
Detta vittne hade väl som referenspunkt sin egen födelsedag, därför sa han sig komma ihåg detta. Typ: "Kommer ihåg att det var den dagen jag fyllde år."
LA hade väl sjukskrivit sig samma dag, och då fanns det ingen anledning för honom att ha bilen parkerad vid sjukhuset.
Någon kropp tror jag inte att LA - OM han låg bakom försvinnandet - har släpat till ugnarna. Ev. kläder och tillhörigheter. Men, igen, varför bränna Johans kläder, dem borde Johan ha haft på sig? Och varför bränna sina egna, om de inte blodiga/fanns andra spår på dem? Varför inte begrava kläder och annat med Johan (om det nu var vad han gjorde)?
Kan det vara så att gm efter att ev. ha begravt Johan, såg att han missat att gräva ner sakerna tillsammans med Johan, och att då kom att tänka på sin arbetsplats? Han kanske inte tänkte på det direkt?
Håller med dig. Jag tycker också att det är lite märkligt att polisen inte (?) har kollat ev. utpekad plats. Resursbrist? För stor yta att kolla av? Litar inte på uppgiftslämnaren trots allt? Annat?
Hoppas att, om föräldrarna vill det, Missing people kan göra en insats här. Är den utpekande platsen begränsad, borde de kunna göra ett försök.