2014-11-26, 23:24
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Tjatig? javisst men jag vill ändå fortsätta peka på att alla tolkningar av vad som hänt i fallet bör göras med en kritisk analys först, vad har vi för källa? LA har aldrig "sagt" att han tog för mycket kloroform, t ex. Det är någon, som mailat att denne hört LA säga...osv. Ren hörsägen, inget man kan bygga teorier på. Det har tidigare i tråden framkommit att ryktet om LAs delaktighet spreds i det ganska lilla samhället, att han måste flytta osv. Hur vet vi att det inte är någon som bara vill åt LA ?
Därmed inte sagt att man inte ska söka igenom eventuella skogsområden som det tipsas om.
Citera
2014-11-26, 23:55
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Finns fler sätt att begrava någon på än att först gräva en grop. Man kan t ex använda en sänka eller naturlig fördjupning i marken och sedan täcka över den med sten och jord.

Han behövde kanske inte ens gräva... LA känner området väl och där finns myrar och annan sank mark. Sån mark fryser inte i första taget.
Har ett minne från min barndom om en pöl som sas vara bottenlös och där tippade folk all möjlig skit så det blev en soptipp mitt i skogen, men av det som hamnade i pölen syntes det inget av. Det bara sjönk och försvann. Vattnet var svart som tjära och luktade väldigt illa och vi barn var väldigt rädda för den där pölen.
Skulle jag få för mig att mörda någon skulle det vara en perfekt plats att sänka ner ett lik med tyngder... :/ LA kanske gjorde något liknande...
Citera
2014-11-27, 00:26
Medlem
[quote=kejsarinnakanel|51251580]Så som jag läst förhören skulle LA kastat SINA blodiga kläder i brännugnen[/QUOTE

Mycket troligt om platserna är separata.
Citera
2014-11-27, 00:32
Medlem
Vad var det för prat på Veckans Brott i veckan om preskriptionstid?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Preskription

> För de allra grövsta brotten, såsom mord, gäller ingen preskriptionstid.

...eller?
Citera
2014-11-27, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Columbo
Vad var det för prat på Veckans Brott i veckan om preskriptionstid?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Preskription

> För de allra grövsta brotten, såsom mord, gäller ingen preskriptionstid.

...eller?
man räknar bakåt 25 år från 2010 då lagen ändrades. mord äldre än 1985 är preskriberade, mord efter 1985 blir aldrig preskriberade.
Citera
2014-11-27, 10:55
Medlem
raacos avatar
det har sagts att den mannen som nu pratat i mobiltelefonupptagningen varit misstänkt tidigare och ..om jag förstått saken rätt fd sambo med mamman och åxå tidigare anställd på s-valls sjukhus ..många frågor vad hade han för arbetsuppgifter på sjukhuset kan det inte tänkas att han eldat upp kroppen i på panncentralen på sjukhuset som då vid den tiden var i drift...någon här vet väl hans identitet ?
Citera
2014-11-27, 12:11
Medlem
Mannen heter LA och jobbade mycket riktigt på sjukhuset som sjuksköterska (på den tiden kallades väl manliga såna för sjukskötare)
Citera
2014-11-27, 12:23
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Mannen heter LA och jobbade mycket riktigt på sjukhuset som sjuksköterska (på den tiden kallades väl manliga såna för sjukskötare)
De kallades nog för sjuksköterska då med, eftersom att sjukskötare är ett annat yrke.
Citera
2014-11-27, 12:26
Medlem
Ja, skötare brukar man ju kallas inom psykvården. Men *ennart *ndersson jobbade på en hjärtavdelning
Citera
2014-11-27, 15:47
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Han behövde kanske inte ens gräva... LA känner området väl och där finns myrar och annan sank mark. Sån mark fryser inte i första taget.
Har ett minne från min barndom om en pöl som sas vara bottenlös och där tippade folk all möjlig skit så det blev en soptipp mitt i skogen, men av det som hamnade i pölen syntes det inget av. Det bara sjönk och försvann. Vattnet var svart som tjära och luktade väldigt illa och vi barn var väldigt rädda för den där pölen.
Skulle jag få för mig att mörda någon skulle det vara en perfekt plats att sänka ner ett lik med tyngder... :/ LA kanske gjorde något liknande...
Mycket möjligt, då är det bara att hoppas att det också bevarat något identifierbart intakt - typ bockstensmannen. Dags för likhund kanske?
Citera
2014-11-27, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Mycket möjligt, då är det bara att hoppas att det också bevarat något identifierbart intakt - typ bockstensmannen. Dags för likhund kanske?

Vilket område(Skog) var det som LA kände till så väl?

Sökte dom inte igenom det område när allt skedde ?
Citera
2014-11-27, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillchen
Vilket område(Skog) var det som LA kände till så väl?

Sökte dom inte igenom det område när allt skedde ?

Jag tror allt att det krävs ny genomsökning av de områden LA 'kände väl'. Ta reda på vilka de är och agera! Polisen verkar som sagt inte lägga två strån i kors med detta försvinnande.

Tipsaren verkar för övrigt vara en lustig typ, det ska tydligen vara en urusel ljudupptagning av 'erkännandet'. Varför vill denne person inte träffa BA eller andra personligen? Trovärdighetsgrad nära noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in