2014-11-26, 21:28
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Jonathan ditt stolpskott! Ellen kommer pysa så fort kamerorna slocknat. Inte en chans i helvete att en brud som hon vill flytta ut på landet och skaffa kids...
Precis. Är han så ytlig att han gråter för att Sara år lite rundare tro? Själv tycker jag hon är fin.
Citera
2014-11-26, 21:40
Medlem
KalleXLs avatar
Här kommer mina utvärderingar på veckans avsnitt.

Sebastian.
Man sitter inte med bar överkropp vid frukostbordet.
Man berättar inte för nya tjejen som bara varit på gården i fem minuter att hon skall sova i samma säng första natten.
Man frågar inte tjejen hur det känns efter 6 minuter tillsammans. Det tyder på att han inte har något självförtroende och är van vid misslyckade relationer och därför måste få bekräftelser med svartsjuka undertoner som får den gnutta av inbillad kärlek dem emellan att dö ut.

Peter.
Han är en riktig bonde. Går i samma kläder på kärleksmötet som i lagården. Som par kommer dom nog att fungera. Faktiskt. Kan hon få bort töntigheten i honom vore det till fördel.
När han tagit mod till sig för första kyssen såg han ut som han hade spasmer i hela ansiktet och sendrag i överläppen. Typiskt en Peterkyss vill jag säga.

Jonathan.
Veckans största besvikelse. När man inte är intresserad över det man är där för, så tar man till annan syssla för att slippa engagera sig. Han sysselsatte sig med att hälla upp mer vin, hantera tomma flaskor stup i kvarten och hade hela tiden sprit/öl i handen och lät henne ta alla initiativ. Han fick henne att dra innan han röstar ut henne i nästa avsnitt. Det lär gå samma väg med den sista tjejen.

Erik.
Ida sa rakt ut att hon var osäker och trots att hon trånade förstod inte tönten Erik någonting. Han har inte kysst henne trots att hon bjudit in honom till det flera gånger. Hjälp så pinsamt.
Ignorerar Erik henne igen så drar hon. Hon har fått nog av att hela tiden vänta och att ingenting händer.
Senast redigerad av KalleXL 2014-11-26 kl. 21:54. Anledning: Felstavning
Citera
2014-11-26, 21:41
Medlem
Ha, ha Sebastian bar ju ut de där sängarna som de vore två tändstickor. Det är faktiskt bekvämt med starka karlar. Jag har ändå en, men inte i närheten av den där nivån. Han kånkade ner vardera säng med en hand som det vore hans handväska.

Att Ellen tvivlade gav ändå ett verklighetstroget intryck. Skönt med deltagare som ser bortom tv-showen och tänker efter om de verkligen vill ha karln.

Minst sagt förstenad pose Peter hamnade i när han gav Helen första kyssen. Ansiktet förvreds till förstelnat och stannade i posen fryst. Undrar om han kommer fastna i samma frysläge då Helen äntrar honom i sängen. Skulle ju kunna bli intressant.

Erik visade ju prov på en riktig självinsikt där han konstaterade att han ägnat sig mycket åt "att fly" i samvaron med andra, och att han varit frånvarande. Och han var ju mer avslappnad när alla var borta och bara behövde "vara" med en person. Men frågan är om han är för mycket uppe i hur han själv är som person, så han inte orkar intressera sig för andra. Att han "har problem med att vara" verkar vara hans stora hinder.
Senast redigerad av laprikapaprika 2014-11-26 kl. 22:03.
Citera
2014-11-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL

Sebastian.
Man sitter inte med bar överkropp vid frukostbordet.
Man berättar inte för nya tjejen som bara varit på gården i fem minuter att hon skall sova i samma säng första natten.
Man frågar inte tjejen hur det känns efter 6 minuter tillsammans. Det tyder på att han inte har något självförtroende och är van vid misslyckade relationer och därför måste få bekräftelser med svartsjuka undertoner som får den gnutta av inbillad kärlek dem emellan att dö ut.

Är inte sebastian lite....bakom? Beter man sig så med en tjej i hans ålder?

Ja,svartsjuka under toner,som leder till stalking om tjejen sticker.
Citera
2014-11-26, 21:49
Medlem
Sebastian verkar ju inte vara lite desperat... Försöker han skrämmer iväg Petra eller vad håller han på med?!
Citera
2014-11-26, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown

Han har antagligen dålig självkänsla och behöver därför ständigt bekräftelse. Han beter sig ovanligt pinsamt för att vara över 30. Det verkar inte riktigt sunt som han håller på. Men jag hoppas och tror ändå att Petra är rätt tjej för honom.
Citera
2014-11-26, 21:56
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown

Exakt. Stor risk för stalking om hon drar.
Citera
2014-11-26, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL

Sebastian.

Fast det där brukar jag allmänt bli irriterad över i alla dejtingprogram. De sitter bara och stirrar på utsikten och säger att det är sååå fint. Sen sitter de och säger ingenting. Och så säger de igen att utsikten är sååå fin, och så frågar de den obligatoriska frågan "hur känns det?". Alltså det blir så satans tomma relationer verkar det, även om paren "får till det" till efter tv-inspelningen, så känns det som att det aldrig kommer hålla i längden.
Men, men, folk kanske inte begär så mycket.
Eller så är de bara rudis på relationer och det enda de önskar är att få någon som kliar dem på ryggen då de badar.
Citera
2014-11-26, 22:06
Medlem
fitz-humes avatar
Sköna kommentarer där om deltagarna.

Mina kommentarer då om kvällens avsnitt:

Peter väljer Helen, som sagt, har hela tiden varit givet. Man såg förresten hur hon gav honom hjälp där med en fladdrande tunga i den förstelnade kyssen. De verkar passa bra ihop och man får önska dem lycka till.

Jonathan kommer att välja Sara, ingen som helst tvekan där längre. Ellen är omogen och vet inte hur hon ska ha det. Sara däremot har klart visat både mognad och motivation, en glad och go tjej som dessutom råkar bo i närheten.

Sebastian verkar lycklig och glad, men både Anna och Marie visar medlidande och lättnad över att slippa vara med i spektaklet, även om Marie hade mord i blicken ett tag där vid köksbordet. Jag ställer mig dock tveksam till hur det kommer att hålla mellan honom och det nya tillskottet. Att genast bädda en dubbelsäng vid första mötet på gården var väl ganska så typiskt honom, ungefär samma groteska självsäkerhet som att gå halvnäck i bara kalsonger inför yrvakna damer.

Erik... snälla nån. Nu gäller det att visa Ida var skåpet ska stå. Hon ligger där bredvid och bara väntar på att få någon som helst komplimang och en kyss men fick klart för sig att något sådant inte fanns att vänta då han var upptagen med att tänka på sig själv hela tiden.

Denna säsong är nog den mest underliga hittills, dock ej tråkigaste...
Citera
2014-11-26, 22:11
Medlem
Dr_knass avatar
Någon som vet vad Orustbondens blondin vid namn Sara har för efternamn?
Citera
2014-11-26, 22:14
Medlem
Peter måste ju välja Helen, allt annat vore skandal. Dejten med Anna-Lena var ju bara pinsam att titta på. Har hela hoppats på Sara, tycker att hon betydligt mer mogen än Ellen och jag tror Sara är mer redo att flytta till gården och bilda familj. Erik måste börja öppna upp lite mer om inte Ida också ska tröttna. Tycker ändå att de passar väldigt bra ihop. När det gäller Sebastian och Petra känns det lite desperat, som att Sebastian inte riktigt vet hur han ska bete sig och han känns väldigt på hela tiden. Kändes inte helt äkta att Anna och Marie var så förstående mot Sebastian.
Citera
2014-11-26, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_knas
Någon som vet vad Orustbondens blondin vid namn Sara har för efternamn?

Sara Persson heter hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in