Citat:
Ursprungligen postat av
Pethrus
Det finns några kommentarer av Rami som jag inte fäste någon större vikt vid tidigare, men jag har inte heller kunnat släppa dem. Det allra första han säger i det första förhöret, trots att ingen ens antytt att Yara skulle ha utsatts för något sexuellt övergrepp, är:
"Nej, jag har inte förgripit mig eller misshandlat min systers dotter."
"Jag har inte våldfört mig på min systers dotter. Jag är hennes morbror."
Och Rami fortsätter ett par minuter senare:
"[Yara] har såna där fasoner när hon duschar. Då tar hon duschgrejen och stoppar in den i sin vagina."
"När Yara duschar då har hon den här duschslangen mot sin vagina och Amani känner att hon har en annan kvinna i huset..."
Hela saken är underlig. Det kan förstås bero på språksvårigheter eller översättningsfel.
Vagina betyder slida. Hur skulle en 8-årig flicka kunna stoppa in "duschgrejen" - ska det betyda duschmunstycket? - i sin slida? Det är omöjligt.
"Duschgrejen" kan möjligen betyda duschslangen, som han nämner i nästa mening. Där säger han att flickan har slangen MOT sin vagina. Om han med vagina menar vulva, dvs de yttre könsdelarna, blir det lite mer begripligt.
Om han menar att flickan riktade duschstrålen mot sitt könsorgan verkar det mer troligt. Men då kan det inte vara ett försök att dölja ett sexuellt övergrepp, för en vattenstråle skulle inte kunna orsaka någon skada eller någon förändring som skulle kunna förklara bort ett övergrepp.