2014-11-25, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Oj skriver aftonhoran det?
Då måste det givetvis vara absolut sant..
Jag skulle tänka mig att Åkesson väljer att leva lite svenssonliv med att vara pappaledig,syssla med lite hobbies(hoppas det inte bara är nätspelande ),kanske även skriva ner lite reflektioner om den första mandatperioden för SD.

Fast inte ens Aftonbladet skriver ju om någon konspirationsteori som vår foliehatt gör, inte ens Expo.

Sedan tillbaka till Topic: Klar Åkesson kommer tillbaka.
Citera
2014-11-25, 18:08
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
Fast inte ens Aftonbladet skriver ju om någon konspirationsteori som vår foliehatt gör, inte ens Expo.

Sedan tillbaka till Topic: Klar Åkesson kommer tillbaka.

Jag tänker inte läsa artikeln men AB brukar göra vissa vinklingar och antydningar så att folk ska "tänka rätt".
Men man har stramat upp sig helt klart.
Citera
2014-11-25, 18:48
Medlem
Citat:
Jag skulle tänka mig att Åkesson väljer att leva lite svenssonliv med att vara pappaledig,syssla med lite hobbies(hoppas det inte bara är nätspelande ),kanske även skriva ner lite reflektioner om den första mandatperioden för SD.

Väljer man en sjukdom...Om vi nu utgår från att JÅ är sjuk i utmattningssyndrom. Om han inte är sjuk utan har ''valt att leva lite svenssonliv'' såsom du beskriver det, med lite hobbies och författande, tycker du i så fall att det är OK. Jag tycker att det är ett hån mot personer som är sjuka på riktigt men ändå måste jobba för att de inte har råd att sjukskriva sig. Många av oss någorlunda friska skulle säkert också vilja fejka utmattning för att ägna oss åt hobbies på heltid om det vore så så enkelt att få läkarintyg. Kanske är det så enkelt. Då får vi väl först teckna en privat sjukförsäkring som täcker det som vi inte får från FK för att sedan följa JÅs exempel.
Citera
2014-11-26, 05:14
Medlem
Citat:
Oj skriver aftonhoran det?
Då måste det givetvis vara absolut sant..

Det är väl inte Aftonbladet som har förlängt sjukskrivningen eller?

Tycker din sjukdomsanalys låter lite väl romantisk. Leva svenssonliv när hela Sverige väntar på besked? Knappast.

En förlängning till sista Januari låter riktigt allvarligt i mina öron.

Citat:
– Det kan bli förlängt även efter det, det vet vi inget om än, säger hans pressekreterare Henrik Vinge.

Tyvärr kan detta komma att bli en viktig delseger för Sveriges alla islamister. Timmen är sen.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2014-11-26 kl. 05:24.
Citera
2014-11-26, 08:46
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
När min kompis gick in i väggen tog det sex år för henne att återhämta sig och kunna börja jobba igen.
Exakt. Har man gått in i väggen är två-tre månaders sjukskrivning väldigt lite. De flesta tar nog minst ett år på sig och kommer ändå inte tillbaka till samma jobb. För det var ju just pga det jobbet de en gång blev utbrända...

Och då ska man komma ihåg att Åkesson förmodligen hade Sveriges absolut tuffaste jobb - hårt tempo och hela tiden bespottad av omgivningen. Det är väldigt, väldigt få som klarar det så länge som han gjorde. Om ens någon.

Jag tror faktiskt att det både för Åkessons skull och SD:s skull, är dags att byta partiledare. Han har verkligen varit med och gjort ett jättejobb: omgörningen av SD, fått in partiet i Riksdagen och nu senast mer än fördubblat rösterna på partiet.
Citera
2014-11-26, 09:02
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, bortkuppad är han absolut inte. Det faller ju på sin egen orimlighet. Däremot kan jag hålla med dig om att det är tveksamt om han kommer tillbaka som partiledare.
Håller en come-back helt osannolik. Pallar man inte trycket, så är det kört. Trycket från gammelmedia/gatupöbel-vänstern/godhetsmaffian skulle återupptas, och en ny kollaps kan inte riskeras, vare sig för pojken eller partiet. Man kan dessutom notera att ersättaren Karlsson knappt har något drev alls efter sig, samt att hans upphöjda lugn är en tillgång att värdesätta. Åkesson-hatet påminner om Palme-hatet på sätt och vis, oförsonligt, starkt känslobaserat och ständigt närvarande.

Ge Åkesson en PR-befattning i (sd), där han inte hamnar i ledarskapets skottglugg, om han alls vill tillbaka inom partipolitiken förstås.
Citera
2014-11-26, 09:26
Medlem
Klarar inte Åkesson av partiledarrollen längre så utgår jag ifrån att Jimmie klarar av att kommunicera detta med sig själv.
Det finns dock ett oerhört värde i att behålla Åkesson högt upp i partihierarkin.
Åkesson själv torde vilja vara med även framgent på något hörn.Hans livsverk är SD.
Citera
2014-11-26, 14:11
Medlem
Zentowers avatar
Citat:
Exakt. Har man gått in i väggen är två-tre månaders sjukskrivning väldigt lite. De flesta tar nog minst ett år på sig och kommer ändå inte tillbaka till samma jobb. För det var ju just pga det jobbet de en gång blev utbrända...

Och då ska man komma ihåg att Åkesson förmodligen hade Sveriges absolut tuffaste jobb - hårt tempo och hela tiden bespottad av omgivningen. Det är väldigt, väldigt få som klarar det så länge som han gjorde. Om ens någon.

Jag tror faktiskt att det både för Åkessons skull och SD:s skull, är dags att byta partiledare. Han har verkligen varit med och gjort ett jättejobb: omgörningen av SD, fått in partiet i Riksdagen och nu senast mer än fördubblat rösterna på partiet.

Men Åkesson såg ju lugn och trygg ut varje dag månaderna innan valdagen, möjligen undantaget när han första gången fick frågan om sitt spelberoende. Är inte det en gåta.

Eller var det bara en fasad? Var det så att han varje dag gick rakryggad och rationell genom tolv-tretton timmars arbete, för att sen varje kväll, falla i gråt innanför tröskeln och sen ligga och skaka som ett barn nätterna igenom, för att nästa morgon knyta slipsen, öppna dörren och möta livvakterna med ett leende?

Jag vet inte om ni fattar vad som borde krävas för att vara utbränd? Det är alltså väldigt många som mår extremt dåligt i jobb, familj och förhållande som nekas sjukskrivning idag. De får ett lyckopiller och förväntas sen jobba på som vanligt.

Visst har Åkesson haft ett tufft jobb, men han fick också rejäl lön som ersättning för den utsatta positionen. För partiets bästa skulle han inte tagit arbetet om han inte trott att han skulle klara det.

Men det tycker jag faktiskt att han gjorde. Alltså, jag tycker han har idiotiska åsikter men han är väldigt lugn och trygg inför media och kameror. Bättre än de flesta andra partiledare som nästan alla sett mer trötta och stressade ut än honom i valdebatterna.

Om nån partiledare skulle bli utbränd skulle jag först gissat på att någon av Björklund, Reinfeldt, Hägglund, Romson, Löfvén och Lööf i den ordningen hade kastat in handduken, innan jag tänkt tanken att Åkesson skulle knäckas.

(Snarare är det så att Åkesson, Fridolin, Sjöstedt är de enda som visat något slags utvilad lugn och trygghet under valkampanjerna.)
Senast redigerad av Zentower 2014-11-26 kl. 14:17.
Citera
2014-11-26, 15:58
Medlem
Citat:

Väldigt mycket spekulationer i denna tråd, och väldigt lite fakta. Gärna från SD-hatare som sååå gärna vill se blodsoffer.

Att vara sjukskriven för utmattningssymptom/utbrändhet i 3 månader är inget konstigt. Det viktiga är att man drar i nödbromsen i tid. I Jimmies fall var valrörelsen självklart tvungen att klaras av först, men därefter vågade han släppa efter och hade möjlighet att ge kropp&själ den tid för återhämtning som behövdes.
Har själv varit sjukskriven för utbrändhet i 3 mån som resultat av en längre tids mental överbelastning. Kunde återgå till mitt arbete efter denna period utan problem, men betydligt klokare och mer aktsam i hur stor belastning jag tog på mig. Det handlar som sagt att dra i bromsen innan det gått helt överstyr.
Nu kommer naturligtvis en hoper lågpannade SD-hatare hävda att "han borde inte sjukskrivits om han inte var rejält sjuk, jag har minsann en bekant som... osv". Nå, JÅ har samma rättigheter som övriga medborgare. Betänk således vad som är bäst ur ett samhällsekonomiskt perspektiv: kortare sjukskrivning då man reagerat på signalerna i tid, eller en lång sjukskrivning pga att man struntat i dessa och låtit det gå helt över styr (som det uppenbarligen gjort för alla SD-hatares bekantas bekanta...)? Tänk innan ni skriver - det brukar bli bäst då.
Citera
2014-11-26, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zentower
Men Åkesson såg ju lugn och trygg ut varje dag månaderna innan valdagen, möjligen undantaget när han första gången fick frågan om sitt spelberoende. Är inte det en gåta.

Eller var det bara en fasad? Var det så att han varje dag gick rakryggad och rationell genom tolv-tretton timmars arbete, för att sen varje kväll, falla i gråt innanför tröskeln och sen ligga och skaka som ett barn nätterna igenom, för att nästa morgon knyta slipsen, öppna dörren och möta livvakterna med ett leende?
Behöver inte fungera så, valet är över och anspänningen släpper och först då kommer det. Vet själv man har haft eget företag och jobbat hur mycket som helst, så ta man semester och först då inser man hur utarbetad man verkligen är, tar en till två veckor innan man kommit i normala gänger och fått den ackumulerade tröttheten ur kroppen.
Citera
2014-11-26, 17:33
Medlem
Zentowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Behöver inte fungera så, valet är över och anspänningen släpper och först då kommer det. Vet själv man har haft eget företag och jobbat hur mycket som helst, så ta man semester och först då inser man hur utarbetad man verkligen är, tar en till två veckor innan man kommit i normala gänger och fått den ackumulerade tröttheten ur kroppen.
Återigen, blanda inte ihop utbrändhet med att man jobbat för mycket. Väldigt många av oss behöver nån vecka för att varva ner på semestern.

Utbrändhet innebär att man INTE KLARAR AV sitt jobb pga att man har sömnbrist, huvudvärk, ångest, stressymptom, nervösa sammanbrott, MEDAN man arbetar. Dvs. Det märks tydligt om nån håller på att bli utbränd. Det är mycket starkare signaler än om nån är trött och seg. Det är inte samma sak som att ge ett aningen tankspritt svar under en av tjugo tuffa frågor på en valdebatt.

Vi ska inte sjukskriva folk som är trötta! Det skulle kosta samhället miljarder.
Det är därför vi har flera veckors semester och möjlighet till extra tjänstledigt - så att folk kan vila ut efter ett hårt arbetsår.
Senast redigerad av Zentower 2014-11-26 kl. 17:37.
Citera
2014-11-26, 18:48
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Håller en come-back helt osannolik. Pallar man inte trycket, så är det kört. Trycket från gammelmedia/gatupöbel-vänstern/godhetsmaffian skulle återupptas, och en ny kollaps kan inte riskeras, vare sig för pojken eller partiet. Man kan dessutom notera att ersättaren Karlsson knappt har något drev alls efter sig, samt att hans upphöjda lugn är en tillgång att värdesätta. Åkesson-hatet påminner om Palme-hatet på sätt och vis, oförsonligt, starkt känslobaserat och ständigt närvarande.

Ge Åkesson en PR-befattning i (sd), där han inte hamnar i ledarskapets skottglugg, om han alls vill tillbaka inom partipolitiken förstås.

Det du kallar drev, d.v.s. sedvanlig kritisk granskning lär ju knappast undgå nästa partiledare, hur lugn han än må vara. Det krävs minst sagt nerver av svenskt stål att härda ut med t.ex. noll tolerans mot rasism i detta vi-dom-parti, för att inte tala om dessa tokstollar i partiet som när som helst kan släppa fan lös med diverse idiotier. Åkesson har betalat ett högt pris för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in