2014-11-24, 21:10
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men även Åkesson har sett om sitt hus. Den feta lönen från partiet plus arvodet från Riksdagen och avkastningen bolaget Blåsippan kan han ju inte ha spelat bort helt och hållet. En liten slant har han väl sparat om det nu skulle gå illa att han inte kan vara sjukskriven i all framtid samtidigt som han är partiledare och riksdagsledamot. Men även han skulle ha förlorat allt i nätpoker och skulle komma att bli kuppad från sin post i SD så är han en frisk man i sina bästa år som kan bli hemmapappa och författare. Han har ju redan skrivit en bästsäljare. Han har även en ung hustru som nästan klarat av grundskolan och kan kanske få något jobb.

Om Åkesson skulle lägga av så vill han nog köpslå om sin riksdagsplats med partiet först som Erik Almqvist gjorde.
Citera
2014-11-24, 21:41
Medlem
Rebell4evers avatar
Så länge massinvällningen fortgår, växer SD med eller utan Åkesson- han är oviktig så länge vansinnet fortsätter. SD är inte Jimmie eller tvärt om, sjuklöverns vansinne göder däremot SD, med eller utan partiledare!

Om däremot ett annat parti skärper reglerna och adopterar en mer normal flyktingpolitik, ja DÅ blir Åkesson enormt viktig för SD och hela deras existens som riksdagsparti!!

SD lever på sjuklöverns galenskaper- om sjuklövern däremot ändrar riktning, sinar även SDs födokälla!!

Mattias Karlsson har gjort ett stabilt intryck än så länge- nästan bättre än Jimmie i vissa lägen, så jag ser inga mörka moln gällande ersättare som partiledare om det vill sig illa.

Hoppas dock Jimmie mår väl och vilar upp sig ordentligt, och framför allt lär sig delegera uppgifter bättre i framtiden, OM han nu kommer tillbaka!
Citera
2014-11-25, 09:36
Medlem
Ticklas avatar
Goda nyheter!

"Jag behöver ladda om, och för att göra detta behöver jag också ta paus på riktigt. Jag kommer återvända till ett parti lika starkt, om inte starkare. Valresultatet är bara en början. Nu är det dags att förvalta rösterna”, skriver Jimmie Åkesson."

http://unvis.it/www.svd.se/nyheter/inrikes/akesson-jag-kommer-tillbaka_4120345.svd
Citera
2014-11-25, 11:29
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickla
Goda nyheter!

"Jag behöver ladda om, och för att göra detta behöver jag också ta paus på riktigt. Jag kommer återvända till ett parti lika starkt, om inte starkare. Valresultatet är bara en början. Nu är det dags att förvalta rösterna”, skriver Jimmie Åkesson."

http://unvis.it/www.svd.se/nyheter/inrikes/akesson-jag-kommer-tillbaka_4120345.svd

Dåliga nyheter här för dig då: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19914845.ab

Det står att sjukskrivningen förlängs. Som jag har skrivit i andra poster så kommer Åkesson aldrig att komma tillbaka som partiledare. Detta är helt i linje med att han har blivit bortkuppad.
Citera
2014-11-25, 11:46
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Dåliga nyheter här för dig då: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19914845.ab

Det står att sjukskrivningen förlängs. Som jag har skrivit i andra poster så kommer Åkesson aldrig att komma tillbaka som partiledare. Detta är helt i linje med att han har blivit bortkuppad.
Nej, bortkuppad är han absolut inte. Det faller ju på sin egen orimlighet. Däremot kan jag hålla med dig om att det är tveksamt om han kommer tillbaka som partiledare.
Citera
2014-11-25, 12:00
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, bortkuppad är han absolut inte. Det faller ju på sin egen orimlighet. Däremot kan jag hålla med dig om att det är tveksamt om han kommer tillbaka som partiledare.

Vem eller vilka kan o vill kuppa bort en person som fört ett parti till riksdagen o dessutom fördubblat dess röstetal några gånger. Som mer än någon annan sedan KDs Alf Svensson personifierar ett parti. Jag tror inte på det heller.

Däremot är det tveksamt om en person som blivit sjuk av en position o situation kan återgå till det som gjorde honom sjuk. Håller med med andra ord.
Senast redigerad av andersaanderssona 2014-11-25 kl. 12:05.
Citera
2014-11-25, 12:04
Medlem
Zentowers avatar
Jag hörde lite snack om att han har tagit lite timeout för att skriva på en ny bok.
Kom i håg var ni läste det först.
Citera
2014-11-25, 13:55
Medlem
Citat:

Vem ligger bakom denna mystiska kupp? Är det känt?
Citera
2014-11-25, 14:13
Medlem
Att det förlängs är ju absolut inget konstigt. Hade det inte förlängts så hade det aldrig handlat om utbrändhet.
Känner mig fortfarande 100% på att han kommer tillbaka.
Citera
2014-11-25, 15:01
Medlem
Har Åkesson några nära vänner?

De flesta i partiledningen verkar ju inte direkt prata med honom eftersom det då är "jobbet" som kommer tillbaka. Det är lite lustigt att han inte verkar ha någon som står honom riktigt nära?
Citera
2014-11-25, 17:01
Medlem
När min kompis gick in i väggen tog det sex år för henne att återhämta sig och kunna börja jobba igen.
Citera
2014-11-25, 17:11
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:

Oj skriver aftonhoran det?
Då måste det givetvis vara absolut sant..
Jag skulle tänka mig att Åkesson väljer att leva lite svenssonliv med att vara pappaledig,syssla med lite hobbies(hoppas det inte bara är nätspelande ),kanske även skriva ner lite reflektioner om den första mandatperioden för SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in