Citat:
Ursprungligen postat av
Wink
Det kommer inte att ske något märkvärt i fråga om opinion, gissningsvis svagt uppåt pga sympatieffekten.
SD är mer en ideologi än ett parti vid det här laget. De behöver en ledare för att styra skutan och vara ansiktet (slagpåsen) utåt. Hur bra ledaren sätter accellerationen på ökningen, skeppet vänds aldrig om så länge de är alena på banan med sin ideologi. En ny uppstickare med samma frågor ser jag som enda hotet mot SD
Citat:
Ursprungligen postat av
Wink
Nu är det inte aktuellt ännu, men jag tror att redan inom en femårsperiod kommer det att bli aktuellt med en ny stadigvarande partiledare. Den person som besitter möjligheten att göra SD till ett 20%-parti är Paula Bieler, och hon kommer då att ha en mandatperiod i ryggsäcken.
Mattias Karlsson och Jomshof och kanske också Hanna Wigh och Bieler kommer att dra tyngre mediala lass gissar jag, och det kan komma att gagna partiet.
Tror du har rätt här. Kommer ske och de kommer göra utmärkt jobb.
JÅ däremot kommer ha svårt axla tyngre uppdrag (som framtida statsman t.ex) om han är utbränd redan nu. Det kommer äta på förtroendet att bära höga poster.
En kandidat som har ärligheten och trovärdighet av Åkesson men utstrålning av Nigel Farage behöver stiga fram inom 5-10 år för att lyckas med bedriften att kunna bli största parti.