Dum som man är skapade jag aldrig något återställningsmedia när datorn var ny för några år sen och har fortfarande inte gjort det. Nu är den slö och skulle må bra av en ominstallation.
Jag har en
Toshiba Satellite P850-30P med 64 bit operativsystem och Windows 7 Home Premium + SP 1. Mitt Windows följde med datorn och jag har mao en giltig produktnyckel.
Jag antar att jag med ovanstående information kan tanka hem ett lagligt Windows 7, lägga på USB, starta från BIOS, installera och aktivera med nyckeln. Problemet är bara att jag inte hittar något Windows 7 på Microsoft, de vill bara kränga 8.1... Jag vill helst ha det på svenska för barnen kör rätt mycket på den här datorn och engelska kan dom inte än. Drivers hämtar jag på länken ovan.
Har jag missat något?
Vet någon var jag hittar ett svenskt Windows 7 Home Premium som kan aktiveras med min nyckel och inte är fullt med skadlig kod?
Edit: Hittade denna tråd på Sweclockers
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1079515-w7-home-premium-64-bit-har-nyckel-men-ingen-dvd/#post11845652 Är Janees svar också min räddning?