Får en känsla av att du sket i och läsa länken som jag pekade ut.
Steg 1 - Se till att datorn startar från CD/DVD-enheten
Den känslan är fel. Men länken handlar ju om hur man gör när installationen väl har kommit igång och det gör den inte hos mig. Ja jag startar från skiva och installationen intitieras men avbryts nästan direkt som jag har skrivit om i tidigare inlägg.
Jag tror det är något i Windows 8 som stoppar mig från att lägga in ett äldre OP.
Jag är lite inne på att ge upp detta och bara koncentrera mig på Internet för det är i huvudsak DET som är så segt på datorn. Varje sida tar 15-20 sek att ladda och sidorna hänger sig hela tiden. Har använt både Internet Explorer och Google Chrome.
vadå inte kommer in ? bara in i bios välj boot disk priority din dvd läsare i med skivan och tryck när den säger om du vill starta med skivan och där ska du kunna formatera en parition och installera svårare än så är det inte.
Du kanske inte orkat läsa men jag har redan beskrivit att jag kommer in i skivan och i installationsprogrammet men att installationen avbryts och "hoppar ur" till vanlig start av datorn. Det kommer ett felmeddelande och när man söker på det så ger Microsoft 2 alternativ till problemet. Antingen att det är fel på minnet (och det är det inte) eller att man måste återställa BIOS till original. Detta lyckas jag inte med och jag tror att det är något i BIOS (Windows 8) som stoppar installation av äldre OP.
Jag har köpt 1 beg dator som jag tänker att min son ska använda. Datorn är några år gammal.
Förre ägaren har installerat Windows 8 på datorn och jag tycker den är väldigt trög, i synnerhet Internet. Är osäker på om det hänger på operativsystemet men skulle vilja testa att ta bort Windows 8 och lägga in det som var original, troligen XP.
Kan man?
Hur gör man?
Äh jag ger upp detta nu, någon lösning finns kanske inte.
Tack och hej....
Tänkte fix upp min gamla sony vaio som legat och skräpat på vinden, har inte använt den på ett år sedan jag skaffade en mac. Den är väldigt väldigt seg, tar ca 5-10 minuter för att den ska starta upp ordentligt så tänkte formatera om den helt och hållet. Tyvärr är produktnykeln halvt om halvt bortnött så undrar om jag kommer behöva den när jag formaterar om den? Kan man få en ny av microsoft, alla serienummer på datorn från sony och några från microsoft är kvar. Det är bara själva prokduktnycken till windows som typiskt nog är bortnött.
Tänkte fix upp min gamla sony vaio som legat och skräpat på vinden, har inte använt den på ett år sedan jag skaffade en mac. Den är väldigt väldigt seg, tar ca 5-10 minuter för att den ska starta upp ordentligt så tänkte formatera om den helt och hållet. Tyvärr är produktnykeln halvt om halvt bortnött så undrar om jag kommer behöva den när jag formaterar om den? Kan man få en ny av microsoft, alla serienummer på datorn från sony och några från microsoft är kvar. Det är bara själva prokduktnycken till windows som typiskt nog är bortnött.
Börja med att surfa in på Sonys webbplats och under support söka efter instruktion om hur du installerar om just din datormodell!
Då slipper oftast du bekymra dej om produktkod etc. Men du bör, för säkerhetsskull köra någon key viewer programvara först för att spara den produktkod som datorn har i dag!
Sedan följer du instruktionerna för ominstallation!
Dum som man är skapade jag aldrig något återställningsmedia när datorn var ny för några år sen och har fortfarande inte gjort det. Nu är den slö och skulle må bra av en ominstallation.
Jag har en Toshiba Satellite P850-30P med 64 bit operativsystem och Windows 7 Home Premium + SP 1. Mitt Windows följde med datorn och jag har mao en giltig produktnyckel.
Jag antar att jag med ovanstående information kan tanka hem ett lagligt Windows 7, lägga på USB, starta från BIOS, installera och aktivera med nyckeln. Problemet är bara att jag inte hittar något Windows 7 på Microsoft, de vill bara kränga 8.1... Jag vill helst ha det på svenska för barnen kör rätt mycket på den här datorn och engelska kan dom inte än. Drivers hämtar jag på länken ovan.
Har jag missat något?
Vet någon var jag hittar ett svenskt Windows 7 Home Premium som kan aktiveras med min nyckel och inte är fullt med skadlig kod?
Jag tänkte installera Windows 7 (obs inte köpt version) på min bärbara dator som i nuläget har Windows 8.1. Jag tänkte installera med ett usb-minne (detta har jag tidigare gjort på stationär dator utan problem).
Är det precis som att installera Windows 7 på en vanlig stationär dator eller är det något speciellt med bärbara? Är det något annat jag bör tänka på?
Open Setup Utility by turning on or restarting the computer. While the “Press the ESC key for
Startup Menu” message is displayed in the lower-left corner of the screen, press f10.
– or –
1. Open Setup Utility by turning on or restarting the computer. While the “Press the ESC key for
Startup Menu” message is displayed in the lower-left corner of the screen, press esc.
2. When the Startup Menu is displayed, press f10.
Problemet är bara att något sådan alternativ inte kommer upp utan endast HP-loggan visas och tar mig sedan direkt till inloggningsskärmen.
Den modellen jag har är: HP ENVY 15-j012
Finns det något annat sätt att komma åt BIOS eller att byta boot priority på något sätt?
Kommer inte in i Windows, ingen cd läsare och usb säger "Invalid partition table" ?
Har aldrig postat i data så jag är förmodligen i fel forumsdel.
Köpte en.dator på blocket, en Dell latitude.
Problemet är att personen har lösenord så jag kommer inte in i operativsystemet, killen har också "glömt" sitt lösenord troligt nog....
Datorn har ingen cd läsare som jag måste använda någon av alla crack program som finns, detta har jag koll på MEN när jag ska boota från usb så kommer " invalid partition table" upp, har testat alla 4 usbportar samt 4 olika usb stickor men får upp samma på alla!
Hur i helvete ska jag lösa detta? Denna dator skulle mina barn få som pedagogisk "speldator" i julklapp och priset var väldigt bra då den är nästan oanvänd.