2014-11-25, 23:06
Medlem
Länk till FB meddelandet som BA fick

http://imageshack.com/a/img661/3923/mT2VYb.png
Citera
2014-11-25, 23:34
Medlem
Stina-Linas avatar
Om det nu är sant det som sägs nu kan det vara så att den som mördat Johan inte anser sej ha begått mord utan att det var en "olycka" därför att pojken avled av för mycket kloroform ,ett misstag den påstådde förövaren säger sej ha gjort??

Frågan är kanske dum men jag kom att fundera över om det kan ligga till så
Citera
2014-11-25, 23:43
Medlem
Historien klaffar inte med brännugnen.
Tillhörigheterna på ett annat ställe än Johan är inte rimligt.
Citera
2014-11-25, 23:43
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Nu får du ta och bestämma dig, var det på dödsbädden eller inte.
Och bortsett från, om det nu var innan dödsbädden så vet alltså inte din vän vad som sades där.

Ta och tänk till nästa gång du hittar på något.

Hittar på något?

Men herregud, dödsbädden är ett gammalt uttryck, trodde alla förstod det!

Förtydligande, min väninna pratade med hans mor, hon var svårt sjuk och hade inte långt kvar att leva Hon sa till min väninna att hon hade bett sin son berätta sanningen om han var inblandad eller inte, då hon ville veta det innan sin död?
Vilket han då förnekade, sedan dog hon, men inte direkt efter det han förnekade, det går som sagt inte till som det gör i filmer. Det är upp till dig att tro på det eller inte, men min väninna var iallafall nära vän med hans mor och givetvis kan väl det vara lögn. Men varför ens berätta det då? Kanske för att rentvå sin son då, trots att han bekänt för henne? Men som sagt ingen tvingar dig att tro på detta!
Min väninna har ingen anledning att ljuga dock! Inte jag heller!
Citera
2014-11-25, 23:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hood4life
Varför inte det?
Citera
2014-11-25, 23:50
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Man kan ligga på dödsbädden i flera dygn, och då hinner man ju träffa flera (som t ex kommer för att ta farväl) och prata med.

Tack Prinzezzan
Både jag och min väninna bor i Sundsvall, men hon är född här men jag flyttade hit 2002.
De hade varit vänner länge och hon hade även träffat LA, hon kunde inte heller tro det om honom och trodde på att han var oskyldig speciellt efter att han sagt det till sin mor.
Citera
2014-11-25, 23:58
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hood4life

Jag tycker inte att det är så konstigt, han var sjuksköterska och vet vad som sker med en kropp vid förmultning, värre är det med kläder och dylikt, då kan de länkas samman med ett likfynd, Johan hade ju även en ryggsäck med sig och hans kläder som ev. kunde hittas nedgrävda, de sakerna hade varit lätta att spåra till Johan.
Men inte det lättaste att släpa iväg ca. 40 kg kropp till brännugnen och tänk om någon då tagit honom på bar gärning!
Citera
2014-11-26, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag tycker inte att det är så konstigt, han var sjuksköterska och vet vad som sker med en kropp vid förmultning, värre är det med kläder och dylikt, då kan de länkas samman med ett likfynd, Johan hade ju även en ryggsäck med sig och hans kläder som ev. kunde hittas nedgrävda, de sakerna hade varit lätta att spåra till Johan.
Men inte det lättaste att släpa iväg ca. 40 kg kropp till brännugnen och tänk om någon då tagit honom på bar gärning!

Men alltså för mig låter det där med brännugnen så osannolikt. En mördare som precis tagit ihjäl en unge lär väl knappast bryta sig in någonstans på sitt eget jobb där folk arbetar dygnet runt för att bränna en kropp eller något annat tillhörande ungen för den delen. Rent generellt så har jag otroligt svårt att köpa det resonemanget.

Göra ett inbrott på sin egen arbetsplats och dessutom allt vad det innebär .... Sorry, helt enkelt inte så jag tror att en brottsling planerar eller reagerar vid en impulshandling.
Citera
2014-11-26, 02:21
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Anser man inte ett mord uppklarat då om man som i det här fallet - har ett erkännande och eventuellt också en kropp på utpekad plats, även om det nu råkar vara preskriberat och man inte kan döma gärningsmannen? Polisens egna statistik borde väl skilja sig från rättsväsendets eller för dom samma statistik?
Klart att man inte anser det om man inte bortom allt rimligt tvivel kan leda i bevis att erkännandet är sanningsenligt, och då underlättar det ju betydligt om man faktiskt har en kropp.

Jag tror det du är ute efter är huruvida fallet är polisiärt uppklarat. Det är dock skillnad mot något som är juridiskt uppklarat, där man har nått en dom.

Polisen är ju en del av rättsväsendet, hur det ligger till med statistiken kring uppklarade brott och hur man räknar det har jag ingen koll på. Men jag har svårt att tro att myndigheterna lägger någon vidare vikt vid så kallade polisiärt uppklarade fall kontra juridiskt uppklarade där man har nått en dom. Så, nej, jag tror inte det här skulle falla under statistiken för uppklarade brott.

Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Om det nu är sant det som sägs nu kan det vara så att den som mördat Johan inte anser sej ha begått mord utan att det var en "olycka" därför att pojken avled av för mycket kloroform ,ett misstag den påstådde förövaren säger sej ha gjort??

Frågan är kanske dum men jag kom att fundera över om det kan ligga till så
Det där får du nog ta och förklara lite bättre, jag hänger inte med på vad du menar. Är din fråga om det är helt enkelt är så att gärningsmannen inte anser sig ha begått ett mord, utan snarare ett dråp eller vållande till annans död? I så fall, ja, det finns säkerligen en stor möjlighet att gärningsmannen är av den åsikten. Och var vill du komma med den frågan?
Citera
2014-11-26, 03:36
Medlem
rubin22s avatar
"I vissa deckare används kloroform som bedövningsmedel. Förövaren trycker en trasa mot offrets näsa och mun så att det andas in ångorna och svimmar. I verkligheten är verkan inte så snabb som den ofta är i filmer och serier". Wikipedia..

Ja något i LA berättelsen om vad som hände med Johan verkar inte stämma!
"Han somnade direkt" efter att jag tryckt den kloroform indränkta näsduken mot hans ansikte....
Citera
2014-11-26, 04:33
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
"I vissa deckare används kloroform som bedövningsmedel. Förövaren trycker en trasa mot offrets näsa och mun så att det andas in ångorna och svimmar. I verkligheten är verkan inte så snabb som den ofta är i filmer och serier". Wikipedia..

Ja något i LA berättelsen om vad som hände med Johan verkar inte stämma!
"Han somnade direkt" efter att jag tryckt den kloroform indränkta näsduken mot hans ansikte....

Knappast....
Citera
2014-11-26, 06:31
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:

Kunde han inte bli tagen på bar gärning när han gjorde sig av med kläderna då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in