2014-11-26, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Men alltså för mig låter det där med brännugnen så osannolikt. En mördare som precis tagit ihjäl en unge lär väl knappast bryta sig in någonstans på sitt eget jobb där folk arbetar dygnet runt för att bränna en kropp eller något annat tillhörande ungen för den delen. Rent generellt så har jag otroligt svårt att köpa det resonemanget.

Göra ett inbrott på sin egen arbetsplats och dessutom allt vad det innebär .... Sorry, helt enkelt inte så jag tror att en brottsling planerar eller reagerar vid en impulshandling.

Hänt förut att den misstänkte gjort inbrott på sin egen arbetsplats.
Brytmärken på dörren, vittne som ser bilen där och då.
Inbrottet är sannolikt.
Citera
2014-11-26, 07:40
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz

Jag tror det du är ute efter är huruvida fallet är polisiärt uppklarat. Det är dock skillnad mot något som är juridiskt uppklarat, där man har nått en dom.

Polisen är ju en del av rättsväsendet, hur det ligger till med statistiken kring uppklarade brott och hur man räknar det har jag ingen koll på. Men jag har svårt att tro att myndigheterna lägger någon vidare vikt vid så kallade polisiärt uppklarade fall kontra juridiskt uppklarade där man har nått en dom. Så, nej, jag tror inte det här skulle falla under statistiken för uppklarade brott.

Det kan ju vara så eftersom jag i första inlägget klart skrev polisiärt uppklarat. Det var liksom det vi diskuterade.
Citera
2014-11-26, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
Kunde han inte bli tagen på bar gärning när han gjorde sig av med kläderna då?

Nog är det väl mindre uppseendeväckande med en påse kläder än en paketerad barnkropp, om han skulle ha mött någon på arbetsplatsen. Det kan inte vara så ovanligt att sjukhuspersonal bär med sig ett ombyte kläder i en påse. Att kasta in påsen i brännugnen måste ju också vara gjort på nolltid när han väl tagit sig in där.
Citera
2014-11-26, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aralia
Nog är det väl mindre uppseendeväckande med en påse kläder än en paketerad barnkropp, om han skulle ha mött någon på arbetsplatsen. Det kan inte vara så ovanligt att sjukhuspersonal bär med sig ett ombyte kläder i en påse. Att kasta in påsen i brännugnen måste ju också vara gjort på nolltid när han väl tagit sig in där.

Men vem är så dum att man blandar in ytterligare riskabla moment såsom att ta med kläder till sin arbetsplats och bränna dom, en påse kläder kan man ju dumpa på många ställen utan att den aldrig hittas. Instinktivt och vanligtvis borde ju gärningsmannen distansera sig ifrån allt som har med brottet att göra. Låter mer som någon deckare det här ....
Citera
2014-11-26, 10:37
Medlem
Citat:
Men vem är så dum att man blandar in ytterligare riskabla moment såsom att ta med kläder till sin arbetsplats och bränna dom, en påse kläder kan man ju dumpa på många ställen utan att den aldrig hittas. Instinktivt och vanligtvis borde ju gärningsmannen distansera sig ifrån allt som har med brottet att göra. Låter mer som någon deckare det här ....

Har svårt att se inbrottet på hans arbetsplats samma dag som en ren slump.
Citera
2014-11-26, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillchen
Har svårt att se inbrottet på hans arbetsplats samma dag som en ren slump.

Beteendet blir inte mer sannolikt för att någon brytit sig in i ett källarutrymme nere i Sjukhuset. Finns säkert hur många som helst som kan ha gjort det av olika anledningar.
Citera
2014-11-26, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Vad har Fander kvast att säga om detta? han som var så övertygad om att Quick hade gjort det!!! Skulle vara intressant också höra "Göran lambertz som också tyckte att åklagaren kvast gjort ett bra jobb när dem satte dit "thomas Quick för Johan Asplundsmordet, trots att ingen kropp har hittats eller någon tekniskt bevisning....

Både Van Der Sopkvast och Göran Lambääärtz
kommer, även om det blir bevisat att det är LA
som har mördat Johan, inklusive erkännande,
återfunnet skelett efter Johan osv att fortsätta
att hävda att "Utredningen av Thomas Quick
sköttes korrekt".
Citera
2014-11-26, 12:34
Medlem
Rickaards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Både Van Der Sopkvast och Göran Lambääärtz
kommer, även om det blir bevisat att det är LA
som har mördat Johan, inklusive erkännande,
återfunnet skelett efter Johan osv att fortsätta
att hävda att "Utredningen av Thomas Quick
sköttes korrekt".

Ja, båda dessa herrar kommer att vidhålla detta till graven, att gärningsmannen må vara fel men utredningen sköttes korrekt.
Citera
2014-11-26, 13:40
Medlem
Citat:

Men är det inte precis det flera mördare gjort genom åren och som orsakat att de åkt fast. Ett litet, litet extra moment som för alla andra verkar helt onödigt.
Citera
2014-11-26, 14:10
Medlem
Citat:
Men är det inte precis det flera mördare gjort genom åren och som orsakat att de åkt fast. Ett litet, litet extra moment som för alla andra verkar helt onödigt.

Det verkar i alla fall konstigt för mig men å andra sidan så är det väl en konstig person som vi pratar om också. Kan ju ha någon narcissistisk störning iof som gör att han tror sig klara av och komma undan med vad som helst. Ska väl vara en sådan typ då.

Det är så klart inte omöjligt, en störd figur kanske kan göra det ....

Who knows for sure ....
Citera
2014-11-26, 14:15
Medlem
Citat:

Instämmer, LA är inte någon yrkesmördare.

Om man utgår från att hans utförande var 100%igt är man inte realistisk.
Citera
2014-11-26, 15:40
Medlem
Citat:
Det verkar i alla fall konstigt för mig men å andra sidan så är det väl en konstig person som vi pratar om också. Kan ju ha någon narcissistisk störning iof som gör att han tror sig klara av och komma undan med vad som helst. Ska väl vara en sådan typ då. Det är så klart inte omöjligt, en störd figur kanske kan göra det ....

Detta är väl LA i ett nötskal; han uppvisar antisocialt beteende (visar brist på omdöme och hänsyn till andra människor eller andras egendom) med narcissistiska drag (personlighetsstörning som kännetecknas av extrem känsla av självhävdelse, bristande självkännedom, överdriven självkänsla, överskattad självbild, stort behov av att befinna sig i centrum, och brist på empati).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in