2014-11-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Efter denna dramatiska säsong så är man lite nyfiken vad tv4 tycker om det hela. Kommer de vara livrädda att ha fler säsonger tro? Eller tycker de kanske bara att det är underbart med dramat? Personligen tror jag inte att programmet kommer hålla många säsonger till. "Mysiga livet på landet" känslan har dött ut mer och mer och de senaste åren har fokus varit på drama. Programreglerna har töjts mer och mer och nuförtiden skiter alla i reglerna. Folk kommer och går som de vill. Nä nu är det dags att avliva det här programmet, tyvärr.

Jag hoppas iaf på fler säsonger, det har ju lite med bönderna och deras sökande att göra hur programmet blir, kanske blir det helt annorlunda nästa år.....
Citera
2014-11-24, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Inte äkta?? Tyckte det kändes och såg väldigt äkta ut, blev ju berörd och just för att det kändes så äkta.

Jag tror att Ida och Erik har större chans att få ett fungerande förhållande. Känns som de passar väldigt bra ihop.
Citera
2014-11-24, 20:17
Medlem
Citat:
Ja jag är också glad att Fredrik fann sin andra halva till slut och det är han verkligen värd . Trots att det gått 7 år sen hans medverkan så har han nog etsat sig fast i minnet på dem flesta som såg BSF, och han var rolig. Ja Sofia var ju ett riktigt as, bara utnyttjade Fredrik för att få sina 15 minuter i rutan, ja just det, hon hade skrivit till Karl Petter också men upptäckte att han var för mycket "festkille" . Nej det var rätt fult och en av de andra sökande hade ju pojkvän och hade bara sökt för att driva med Fredrik och för att få synas, hon hånade ju honom sen i sin blogg.

Jag tycker det är så trist när man hånar människor pga. deras osäkerhet för att man själv ska må bättre. Hon som redan hade pojkvän och som hånade Fredrik var ju en idiot. Hur bra mår man själv om man känner ett behov av driva med andra och göra narr av de?? Blir så trött på alla som gör sig lustiga på andras bekostnad. Undrar om de är medvetna om hur mycket det kan såra?
Citera
2014-11-24, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kJfw
Jag vet inte hur man länkar men i Expressen 21/11 står Sebastians meny:
Frukost: Smoothie med havre,fem råa ägg,en banan,vatten och bär.
Lunch :Bananshake med 10-15 bananer
Middag : Bananshake med 10_15 bananer.

I Expressens extrabilaga som säljs 20-26/11 står det Att Sebastian äter 6000-7000 kcal per dag. 30 bananer, 10 råa ägg, 1 liter havregryn bland annat fast inte tillsammans.

Ensidig diet kan jag tycka. Jag har aldrig tränat så jag begrioer mig inte på det, kan någon kunnig förklara för mig varför det måste vara just bananer. Kan han inte käka pasta som många andra idrottare?
Karln borde bli sponsrad av något bananföretag!

Han får hitta en förstående tjej, eller en som gillar samma kost som honom!
Även om han börjar äta pasta tre gånger om dagen, lär ju även det till slut bli tröttsamt i längden ?
Tror nog det är mera att han tycker det är enklare att göra en shake av massa bananer än att stå och koka 2 kg pasta varje morgon .
Citera
2014-11-24, 20:30
Medlem
Citat:
möjligt....man får väl se......får väl hoppas allt blir underbart för alla vad det lider........

Kändes det inte väldigt stelt mellan Sebastian och Petra? Helt ärligt alltså.
Citera
2014-11-24, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Kändes det inte väldigt stelt mellan Sebastian och Petra? Helt ärligt alltså.

Jag tycker väl inte det kändes stelt mellan dem, snarare varmt och kärleksfullt, men alla har ju sin egen syn på en situation och tur är väl det. Vad var det mellan dem som du tyckte kändes väldigt stelt?? Kändes som du trodde mkt på dem som par tidigare?!
Senast redigerad av Hjortfelt 2014-11-24 kl. 20:38.
Citera
2014-11-24, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tycker det är så trist när man hånar människor pga. deras osäkerhet för att man själv ska må bättre. Hon som redan hade pojkvän och som hånade Fredrik var ju en idiot. Hur bra mår man själv om man känner ett behov av driva med andra och göra narr av de?? Blir så trött på alla som gör sig lustiga på andras bekostnad. Undrar om de är medvetna om hur mycket det kan såra?

Nej har man dem behoven så mår man antagligen inte alls vidare bra själv och det är ett mycket fult sätt som hon hade. Nej dem som gör det vet INTE hur mycket deras handlande sårar dem som utsätts, men tjejen i fråga, Evelina gjorde ju mest bort sig själv och man kan ju hoppas hon sitter någonstans själv nu medans Fredrik är lyckligt gift med sin Helena
Citera
2014-11-25, 12:18
Medlem
N3ss3s avatar
Chattande hör inte hemma i tråden, ni vet själva vilka som är inblandande. Se till att hålla er till topic, och är ni mer intresserade av en annan användare sköter ni det i pm istället för här.

/mod
Citera
2014-11-25, 20:57
Medlem
InnesIs avatar
Tråkigt för Erik att två väljer att åka hem. Jobbig sits för Ida också som då måste få känslan att hon är kvar "by default". Men han verkar vara en kille som är svår att komma in på livet. Han framstår som snäll men i en svårgenomträngd bubbla.

Jag tyckte däremot Sebastian hela tiden försökt men det har aldrig riktigt kännts rätt av det vi fått se. Kanske var det Petra som låg och skavde hela tiden? Jag tycker iaf att man såg hur glada och hur äkta känslorna verkade vara när de väl träffades igen. Speciellt Sebastian såg man att han lyste. Jag känner igen det där själv - jag tror jag vet hur han kände precis där och då. Kul för honom!

Jonathan fick man en dålig bild av i början. Jag tror visserligen den är sann till viss del men jag tror också den vinklades hårt för att man skulle kunna vända honom till en bra kille som man gjort här på slutet. Däremot tror jag inte han hittar en tjej för ett långvarigt förhållande iom programmet.

Peter verkar vara småtrevlig men väldigt försiktig och blyg (om än inte till sjukliga nivåer på i förra säsongen). Tror också han väljer sin blondin. Den rödhåriga kanske är för på för att riktigt passa honom. Fast samtidigt kanske hon kan få ut honom ur hans lilla skal. Hursom känns det som han har vunnit på tävlingen vad som än händer. Alla verkar ha gillat honom och han verkar ha fått bättre självkänsla.
Citera
2014-11-25, 23:16
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Efter denna dramatiska säsong så är man lite nyfiken vad tv4 tycker om det hela. Kommer de vara livrädda att ha fler säsonger tro? Eller tycker de kanske bara att det är underbart med dramat? Personligen tror jag inte att programmet kommer hålla många säsonger till. "Mysiga livet på landet" känslan har dött ut mer och mer och de senaste åren har fokus varit på drama. Programreglerna har töjts mer och mer och nuförtiden skiter alla i reglerna. Folk kommer och går som de vill. Nä nu är det dags att avliva det här programmet, tyvärr.

Jag tror inte att TV 4 gillar avhoppen som tvingar programredigerarna att ändra stup i kvarten.
Eriks tredje tjej Ida som var med i rummet när dom pratade ihop sig om att lämna Erik ville säkert följa med de andra men hindrades av Linda för att inte programmet skulle få ett haltande innehåll.

Jag tror att alla deltagare får lägesrapporter från syskon, kompisar och föräldrar över mobilen vem som dragit. Har då tjejerna runt Jonathan fått höra detta, så tror jag att detta har triggat minst två av dem att dra i morgon och då blir det samma mönster som med tjejerna runt Erik i föra veckan, att Linda hindrar den tredje att också dra för att inte förstöra programmet.

Petra har sedan Linda ringde ner henne till gården levt i ett överraskningsrus. Linda var desperat att Sebastian kanske skulle stå ensam på gården, men det berättade hon inte för Petra.
Jag tror inte Petra vill dra i morgon, eftersom programserien är slut om några veckor då kan hon lämna Sebastian och programmet utan att behöva säga det. Jag tror till och med att Linda för att rädda sitt och programmets anseende försöker att få alla partners att stanna efter att programmet är slut, fast alla utom tittarna vet att det tagit slut.

Den som lever få se.
Citera
2014-11-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
...Jag tror att alla deltagare får lägesrapporter från syskon, kompisar och föräldrar över mobilen vem som dragit.

Vänta nu, du tror att dom fortfarande spelar in?
Är du med på att de spelat in allt över ett par veckor i somras och att dom INTE spelar in längre?
Citera
2014-11-25, 23:48
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gislo
Vänta nu, du tror att dom fortfarande spelar in?
Är du med på att de spelat in allt över ett par veckor i somras och att dom INTE spelar in längre?

Programmet spelades in på några veckor under sommaren med flera avsnitt varje vecka, men för oss tittare skall de se ut som att det går en vecka mellan tagningarna.
Senast redigerad av KalleXL 2014-11-25 kl. 23:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in