2014-11-24, 13:07
Medlem
Knasibass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Nej han sa inte 30. Det var totalt 15 under dagen varav 7-8 på morgonen. Ingen kan få i sig 30 oavsett om man är stor och tränar.
Enligt denna artikel var det 15 på morgonen plus 15 på kvällen.
Citera
2014-11-24, 13:26
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Aha så det var inte 30 bananer om dagen....ja 15 st är väl mer rimlig mängd

30 bananer om dagen har vi kunnat läsa i alla tidningar.
http://s4.postimg.org/orxiysu1p/Sk_rmavbild_2014_11_24_kl_13_09_48.png

Folk förknippar kärlek med vackert och snyggt. Thilde och Stefan är både vackra och snygga och hade giftastycke, därför spelar de i samma division, med noll irritationsproblem. (Lika barn leka bäst)

Sebastian och Petra ser mer ut som fyrtornet och släpvagnen. Vid samtliga måltider måste han få specialmängder och annan mat än hon och det blir till slut ett irritationsproblem plus snarkningar och hjärtproblem. Hon blir någon sorts personlig assistent till honom som hon kommer att ledsna på efter ett tag.
Citera
2014-11-24, 13:26
Medlem
Citat:
Nej det är väl så...och tycker det har varit aningen magert i pressen också denna säsongen, då hade man ju kunnat "fylla på" med mer samtal ....men tidningarna tycker väl inte det finns så mycket att skriva om...finns ju ingen Roger eller Fredrik nu som "gör bort sig" stup i kvarten....

Det var verkligen varit ovanligt lite skriverier i pressen, antagligen för att årets bönder inte är tillräckligt intressanta. Ja Fredrik var ju en väldigt rolig karaktär, han kommer nog för alltid att förknippas med BSF för det är ju ändå 7 år sedan han var med. Är glad att han hittade rätt till slut för den han valde i programmet var ju bara ute efter att få uppmärksamhet. Hon hade även skrivit till en av de andra bönderna det året, det säger ju det mesta om hur oseriös hon var. Tror att Fredrik är en väldigt snäll person men det var inte så kul när han blev dumförklarad gång på gång pga. sin osäkerhet.
Citera
2014-11-24, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
30 bananer om dagen har vi kunnat läsa i alla tidningar.
http://s4.postimg.org/orxiysu1p/Sk_rmavbild_2014_11_24_kl_13_09_48.png

Folk förknippar kärlek med vackert och snyggt. Thilde och Stefan är både vackra och snygga och hade giftastycke, därför spelar de i samma division, med noll irritationsproblem. (Lika barn leka bäst)

Sebastian och Petra ser mer ut som fyrtornet och släpvagnen. Vid samtliga måltider måste han få specialmängder och annan mat än hon och det blir till slut ett irritationsproblem plus snarkningar och hjärtproblem. Hon blir någon sorts personlig assistent till honom som hon kommer att ledsna på efter ett tag.

Jag tror faktiskt inte det kommer funka mellan Sebastian och Petra i längden. Tror det blir en kort romans som sedan rinner ut i sanden. Kändes som det var äkta känslor mellan de.
Citera
2014-11-24, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tror faktiskt inte det kommer funka mellan Sebastian och Petra i längden. Tror det blir en kort romans som sedan rinner ut i sanden. Kändes som det var äkta känslor mellan de.

Kändes INTE som det var äkta känslor mellan de ska det ju givetvis stå.
Citera
2014-11-24, 13:43
Medlem
Citat:
Aha så det var inte 30 bananer om dagen....ja 15 st är väl mer rimlig mängd

Äckligt med sådana mängder oavsett. Men Petra kanske gillar lite udda grejer eller så tröttnar hon och flyr från gården.
Citera
2014-11-24, 16:02
Medlem
Finns säkert någon kvinna som gillar oerhörda mängder bananer som passar honom.

OT: trollar ni, eller samlar ni inlägg:
Citera
2014-11-24, 17:30
Medlem
ogiltigtss avatar
Synd och Jonathan som har 3 självupptagna våp till kvinnor.
Citera
2014-11-24, 17:31
Medlem
Jag vet inte hur man länkar men i Expressen 21/11 står Sebastians meny:
Frukost: Smoothie med havre,fem råa ägg,en banan,vatten och bär.
Lunch :Bananshake med 10-15 bananer
Middag : Bananshake med 10_15 bananer.

I Expressens extrabilaga som säljs 20-26/11 står det Att Sebastian äter 6000-7000 kcal per dag. 30 bananer, 10 råa ägg, 1 liter havregryn bland annat fast inte tillsammans.

Ensidig diet kan jag tycka. Jag har aldrig tränat så jag begrioer mig inte på det, kan någon kunnig förklara för mig varför det måste vara just bananer. Kan han inte käka pasta som många andra idrottare?
Karln borde bli sponsrad av något bananföretag!

Han får hitta en förstående tjej, eller en som gillar samma kost som honom!
Citera
2014-11-24, 19:20
Medlem
Efter denna dramatiska säsong så är man lite nyfiken vad tv4 tycker om det hela. Kommer de vara livrädda att ha fler säsonger tro? Eller tycker de kanske bara att det är underbart med dramat? Personligen tror jag inte att programmet kommer hålla många säsonger till. "Mysiga livet på landet" känslan har dött ut mer och mer och de senaste åren har fokus varit på drama. Programreglerna har töjts mer och mer och nuförtiden skiter alla i reglerna. Folk kommer och går som de vill. Nä nu är det dags att avliva det här programmet, tyvärr.
Citera
2014-11-24, 20:01
Medlem
Citat:
Det var verkligen varit ovanligt lite skriverier i pressen, antagligen för att årets bönder inte är tillräckligt intressanta. Ja Fredrik var ju en väldigt rolig karaktär, han kommer nog för alltid att förknippas med BSF för det är ju ändå 7 år sedan han var med. Är glad att han hittade rätt till slut för den han valde i programmet var ju bara ute efter att få uppmärksamhet. Hon hade även skrivit till en av de andra bönderna det året, det säger ju det mesta om hur oseriös hon var. Tror att Fredrik är en väldigt snäll person men det var inte så kul när han blev dumförklarad gång på gång pga. sin osäkerhet.

Ja jag är också glad att Fredrik fann sin andra halva till slut och det är han verkligen värd . Trots att det gått 7 år sen hans medverkan så har han nog etsat sig fast i minnet på dem flesta som såg BSF, och han var rolig. Ja Sofia var ju ett riktigt as, bara utnyttjade Fredrik för att få sina 15 minuter i rutan, ja just det, hon hade skrivit till Karl Petter också men upptäckte att han var för mycket "festkille" . Nej det var rätt fult och en av de andra sökande hade ju pojkvän och hade bara sökt för att driva med Fredrik och för att få synas, hon hånade ju honom sen i sin blogg.
Citera
2014-11-24, 20:03
Medlem
Citat:
Kändes INTE som det var äkta känslor mellan de ska det ju givetvis stå.

Inte äkta?? Tyckte det kändes och såg väldigt äkta ut, blev ju berörd och just för att det kändes så äkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in