Citat:
Ursprungligen postat av
Wertbert
Tydligen för att vita män alltid haft makten, eller något liknande och att det därför inte är jämställt mellan kvinnor/icke-cis/icke-vit/icke-hetero och vita heterosexuella män.
Har även hört feministerna tala mycket om maktstrukturer.
Som sagt, jag talar för vad feministerna anser, annars är jag inte jätteinsatt i deras "arbete" mer än så, så resten får du fråga insatta feminister.
Ehh?? Ja i vita länder har vita män haft makten liksom asiatiska män i asiatiska länder. Förstår inte varför just vita män skulle vara privilegierade? Kan någon feminist förklara hur de tänker för det här låter ju för jävla dumt.
Dessutom är det en liten klick vita män som har haft makten medans den stora massan vita män har varit förtryckta. Är jag som kommer från arbetarklassen och växte upp med relativt begränsade resurser privilegierad för att jag har vit hudfärg?
Är feminister verkligen så historielösa och korkade? Har de någonsin funderat över allt bra som vita män har gjort för världen och mänskligheten? Privilegierade? De enda som är privilegierade är de som får parasitera på den vita mannens hårda arbete och uppfinningsrikedom likt dagens feminister. Utan den vita mannen hade ni inte fått rösta, ni hade varit hemmafruar, er ställning i lagen hade varit värdelös, ni hade varit andra klassens medborgare etc etc etc etc. Tacka oss istället era otacksamma bortskämda förvuxna barn. Ni borde skämmas!