2014-11-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wertbert
Feminister säger att det var dom som gett kvinnorna rättigheter, du säger den vita mannen.
Oj, vad ska jag tro?

Om vi hade flyttat alla svenska kvinnor till Saudiarabien över en natt, tror du verkligen att dessa kvinnor hade fått samma rättigheter där? Är du så naiv?

Självklart vill vita män (majoriteten) att kvinnor ska ha samma rättigheter (tydligen dock inte skyldigheter) som vita män. Hade vita män inte velat ha det så hade de gjort som männen i t.ex Saudiarabien och då hade kvinnorna inte haft dessa rättigheter. Är det så svårt att förstå?

Vad har vita kvinnor för skyldigheter enligt dig? Ni pratar alltid om rättigheter så hade varit intressant att höra om era skyldigheter också. Har ni några ens?
Citera
2014-11-25, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Om vi hade flyttat alla svenska kvinnor till Saudiarabien över en natt, tror du verkligen att dessa kvinnor hade fått samma rättigheter där? Är du så naiv?

Självklart vill vita män (majoriteten) att kvinnor ska ha samma rättigheter (tydligen dock inte skyldigheter) som vita män. Hade vita män inte velat ha det så hade de gjort som männen i t.ex Saudiarabien och då hade kvinnorna inte haft dessa rättigheter. Är det så svårt att förstå?

Vad har vita kvinnor för skyldigheter enligt dig? Ni pratar alltid om rättigheter så hade varit intressant att höra om era skyldigheter också. Har ni några ens?

Alltså... Jag tror inte direkt kvinnor hade haft rättigheter i Sverige OM ingen stått upp för kvinnors rättigheter (i detta fall kvinnor), har svårt att tro att det var just män i Sverige som var dom första att önska kvinnorna rättigheter medan ingen kvinna kämpade för det, men jag kan ha fel.

Och det sista får du ta och fråga en svensk tjej.
Citera
2014-11-25, 22:52
Medlem
Citat:
Alltså... Jag tror inte direkt kvinnor hade haft rättigheter i Sverige OM ingen stått upp för kvinnors rättigheter (i detta fall kvinnor), har svårt att tro att det var just män i Sverige som var dom första att önska kvinnorna rättigheter medan ingen kvinna kämpade för det, men jag kan ha fel.

Självklart hade kvinnor en stor del i att kvinnor t.ex fick rösträtt men utan männens stöd hade de aldrig fått det. Väldigt många män kämpade för det också.

Citat:
Och det sista får du ta och fråga en svensk tjej.

Så du har invandrarbakgrund? Då borde ju frågan vara ännu mer relevant för dig då vi accepterat att du/din familj etc har fått bosätta sig här och åtnjuta det samhälle som vi och våra förfäder byggt och som era egna totalt misslyckades med (annars hade ni aldrig invandrat hit). Vad är era skyldigheter mot dessa hemska privilegierade vita män som gett er en fristad och ett välstånd som ni antagligen inte kunnat få i erat hemland?

Varje dag går massa "privilegierade" vita män till jobbet och jobbar röven av sig för att försörja feminister/"rasifierade"/invandrare över lag etc och ändå får vi höra att vi är "privilegierade" som får jobba en jävla massa för att finansiera individer som hatar oss. Jag är så jävla trött på att höra allt skit om vita män när det är vita män som får landet att fungera.
Citera
2014-11-25, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Självklart hade kvinnor en stor del i att kvinnor t.ex fick rösträtt men utan männens stöd hade de aldrig fått det. Väldigt många män kämpade för det också.

Så du har invandrarbakgrund? Då borde ju frågan vara ännu mer relevant för dig då vi accepterat att du/din familj etc har fått bosätta sig här och åtnjuta det samhälle som vi och våra förfäder byggt och som era egna totalt misslyckades med (annars hade ni aldrig invandrat hit). Vad är era skyldigheter mot dessa hemska privilegierade vita män som gett er en fristad och ett välstånd som ni antagligen inte kunnat få i erat hemland?

Varje dag går massa "privilegierade" vita män till jobbet och jobbar röven av sig för att försörja feminister/"rasifierade"/invandrare över lag etc och ändå får vi höra att vi är "privilegierade" som får jobba en jävla massa för att finansiera individer som hatar oss. Jag är så jävla trött på att höra allt skit om vita män när det är vita män som får landet att fungera.

Skyldigheten är antagligen att försöka integreras i det svenska samhället snabbt och sedan börja jobba/betala skatt som alla andra svenska medborgare för att göra Sverige starkare tillsammans.
Jag kommer faktiskt inte på några fler skyldigheter, vad anser du?

Förstår förresten att du är trött på det. Men precis som vita män jobbar så finns det invandrare/kvinnor som också gör det. Jag tycker helt enkelt att alla dessa människor gör bra för Sverige och inte bara vita män.
Citera
2014-11-26, 12:23
Bannlyst
Någong tokfeminist här som föredrar araber mm före en Svensk man? Hinner inte läsa 9 sidor...
Citera
2014-11-26, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Någong tokfeminist här som föredrar araber mm före en Svensk man? Hinner inte läsa 9 sidor...

Syftar du på mig? Är ingen "tokfeminist" isåfall.

Edit: Sorry om du inte syftade på mig, kände mig bara lite träffad.
Citera
2014-11-26, 17:32
Bannlyst
Citat:
Syftar du på mig? Är ingen "tokfeminist" isåfall.

Edit: Sorry om du inte syftade på mig, kände mig bara lite träffad.

Så du tycker att arabiska män är mer för jämställdhet en Svenska?
Citera
2014-11-26, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Så du tycker att arabiska män är mer för jämställdhet en Svenska?

Nej, tror svenska män är för jämställdhet mer än arabiska. Finns självklart undantag, men snackar rent generellt.
Citera
2014-11-26, 21:12
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Nej, tror svenska män är för jämställdhet mer än arabiska. Finns självklart undantag, men snackar rent generellt.

Svenska män är egentligen inte för jämställdhet eller feminism per se. De är helt enkelt likgiltiga och öppna på ett "egoistiskt" plan eftersom de bemöter kvinnorna på det sättet för att få någon form av utdelning. Så länge de får ha sitt egna liv vid sidan av förhållandet och samtidigt får tillräckligt där hemma kan de låta kvinnan göra som hon vill, eftersom den svenska modellen är klart individualistisk.

Det finns inget vi-förhållande på samma sätt som hos andra folkgrupper och sociala strukturer. Det är knappast svårt för en svensk man och en svensk kvinna att uppfylla kraven för ett "jämställt" förhållande. Man samexisterar, rent generellt alltså, i ett jag-förhållande mer än ett vi-förhållande vilket innebär färre regler och krav parterna sinsemellan.
Senast redigerad av -DaRude- 2014-11-26 kl. 21:38.
Citera
2014-11-26, 21:25
Moderator
MrFishboys avatar
Om vi ska jämföra etniskt svenska män med män från Mellanöstern och Afrika så kan vi se vad SIDA säger;

"Sida har beslutat att lägga 86 miljoner kronor på att främja kvinnors rättigheter i Mellanöstern och Nordafrika, med fokus på bland annat könsrelaterat våld. Pengarna kanaliseras via FN-organet UN Women och dess regionala program."

http://www.friatider.se/svenska-miljoner-mot-arabiskt-kvinnov-ld

Hur ser det då ut i regionen för kvinnor och varför ser vi inte feminister vallfärda dit för att hjälpa kvinnorna.?

"Enskilda rapporter från Mellanöstern och Nordafrika tyder enligt Sida på att våld i hemmet, inklusive psykiskt våld, är vanligt förekommande, liksom tvångsäktenskap och fysiska och sexuella övergrepp. I Marocko visar en studie från 2009 att över 60 procent av kvinnorna blivit utsatta för våld det senaste året."

http://www.friatider.se/svenska-miljoner-mot-arabiskt-kvinnov-ld

I jämförelse så är ju etniskt svenska män fullständigt underbara och ska man lyssna på Travelers Digests så; ”Svenska män är ofta missförstådda och framstår som stereotypa och kyliga ensamvargar. Till sin fördel är de estetiskt tilltalande tack vare sina typiskt nordiska anletsdrag. Det som gör en svensk man verkligt unik är att då du en gång lyckats vinna hans hjärta kommer han att vara din livet ut”

https://www.nordfront.se/resemagasin-svenskar-vackrast-i-varlden.smr
Citera
2014-11-27, 03:47
Medlem
Jag skiter fullständigt hur muslimska män är/hur ni ser på dem. Det viktiga är kvinnorna, och där får svenska kvinnor pisk av de MENA. En lojal, kärleksfull och respektfull kvinna som alltid sätter familjen först. Gentemot svenska kvinnor som är egoistisk och självcentrerade oavsett vilken relation man har (syster, flickvän, vän).

Hårddragna generaliseringar sure, men svenska kvinnor betyder ofta inte mer än vackert yttre.
Citera
2014-11-27, 08:44
Medlem
Steffestekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trappedinuniverse
Detta inlägg var det intressantaste jag läst i den här tråden.

Eftersom svenskheten idag bara består av värderingar, vilka grundläggande värderingar man har så kan omöjligt muslimer som strider mot våra grundläggande värderingar som håller ihop landet vara svenskar. Se, Muslimer vill inte ha demokrati, mänskliga rättigheter, jämställdhet mellan kvinnor och män, tolerans med homosexuella eller flera religioner än Islam i ett samhälle.

Detta är inkopatibelt med vad som innebär att vara svensk idag. Därför finns det inte "Svenska muslimer"

Men nu förutsätter ju du att svenskar vill det. Det stämmer inte. Vi är ingen enhetlig massa med ett kollektivt sinne som du verkar göra gällande här.

Jag håller med dig att man kan skönja vissa drag så som demokrati och kvinnliga rättiheter osv inom det svenska samhället men det är ju inte att påstå att detta gäller på individnivå vilket det ju faktiskt är frågan om nu.

Det finns svenska muslimer. Alltså nationaliteten svensk med islam som religion.

Du har bara dragit din tolkning av vad som är svenskt medan andra har andra uppfattningar om det. Det är alltså inte någon universell lag att svenskt är lika med rättigheter för homosexuella.

Om man vill göra det enkelt för sig så kan man säga det men det är inte sant för den sakens skull.

Det finns de som kallar sig för muslimer och är långt mer "svenska" än vad jag är och fortfarande så är jämförelsen mellan en någons steretypa uppfattning om en muslim och en svensk menlös, dumdristig och ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in