2014-11-25, 00:54
  #40069
Medlem
Adgos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Så du förstod inte poängen?

Jo, jag förstod såklart att svaret på min fråga är annorlunda beroende på individen som svarar men jag frågade "när anser NI att man ska börja plugga till högskoleprovet" m.a.o. vad tycker ni personligen/hur gjorde ni personligen/när började ni personligen...
Citera
2014-11-25, 00:56
  #40070
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adgo
Jo, jag förstod såklart att svaret på min fråga är annorlunda beroende på individen som svarar men jag frågade "när anser NI att man ska börja plugga till högskoleprovet" m.a.o. vad tycker ni personligen/hur gjorde ni personligen/när började ni personligen...
Ja, och vad man tycker personligen beror fortfarande på vad personen i fråga har för mål och tidigare kunskaper, bland annat.
Citera
2014-11-25, 01:06
  #40071
Medlem
Adgos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Det påstod jag inte heller.

När man ska börja studera beror så klart på en mängd faktorer, bl.a. vad man har för mål, vad man redan har för kunskaper, och så vidare.

Nähä...

Jag frågade när du ansåg att man skulle börja plugga. "Du", "du", alltså din egna åsikt baserat på dina mål och kunskaper...

Kolla hur Ibiza80 svarade. Riktigt bra svar efter hans egna mål och erfarenheter.

Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Ja, och vad man tycker personligen beror fortfarande på vad personen i fråga har för mål och tidigare kunskaper, bland annat.

Ja, precis. Så varför svarade inte du med att skriva vad ditt "mål var och tidigare kunskaper, bland annat" och kanske t.o.m tala om för oss om du nådde ditt mål?

Jag har redan en idé av hur och när JAG ska börja plugga men jag tänkte starta en konversation med andra,bolla med idéer osv ....
Citera
2014-11-25, 08:31
  #40072
Medlem
Happymasks avatar
Vad tycker ni är bästa sättet att plugga svenskan på?
Mattedelen gick väldigt bra men svenskan drog ner en massa..
Citera
2014-11-25, 09:00
  #40073
Medlem
Apoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happymask
Vad tycker ni är bästa sättet att plugga svenskan på?
Mattedelen gick väldigt bra men svenskan drog ner en massa..

Jag undrar samma sak. Gick för jävla dåligt på svenska delen, både meningsuppbyggnad och ord och läs.
Citera
2014-11-25, 09:20
  #40074
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmbaver
Om jag minns rätt har Flattire skrivit provet för 5 år sedan med ett resultat på 1.9.

Fortfarande ett imponerande resultat.
Stämmer bra
Citera
2014-11-25, 09:23
  #40075
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adgo
Hej! När anser ni att man ska börja plugga till högskoleprovet? Alltså typ 2 månader före eller mer?
Beror på vad du siktar på för resultat och dina förutsättningar. Har du många poäng att hämta på orden så kan du börja plugga dem redan idag. Är det mer taktik du behöver fixa på t ex LÄS eller kvantdelarna så ge det ett par månader innan provet. Gamla prov bör vara basen för ditt pluggande, behöver du mer förståelse så plugga mha mattebok (1A och 1B).
Citera
2014-11-25, 09:27
  #40076
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaudonIS
Grattis!
Jag hoppas att du satsar på full pott HP 2015
Tack, men hell no, nu lämnar jag hp-skrivandet.

Har iofs lösa funderingar på att dra igång någon form av coaching/utbildning för hp längre fram, får se om det blir något av det.
Citera
2014-11-25, 11:09
  #40077
Medlem
Cameltotems avatar
Pluggat 3 månader typ 4-5 timmar om dagen.

Höjde mig från 0.6 till 0.7 helt jävla värdelös är jag.

Höjde mig inget på verbala delen och lite på kva då jag knappt kan matten.

Hur höjer man sig på verbala delen? Har läst böcker och pluggat ord men det har ju inte hjälpt.

Sen denna jävla norm ändringen. Jag hade haft 1.1 om det var förra året, men man kan väl inte tänka så antar jag.
Citera
2014-11-25, 11:15
  #40078
Medlem
Makubes avatar
Med drömmen om psykologistudier temporärt krossad funderar jag på att plugga lite matte till nästa HP... Svor en ed om att aldrig röra en mattebok igen efter gymnasiet, men vad gör man inte.

Är det Matematik 1B som gäller? Någon speciell bok som rekommenderas? Finns lite olika att välja mellan på bokus etc.
Citera
2014-11-25, 11:19
  #40079
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fhital
Har mod rensat tråden? Hittar inte gamla inlägg jag tänkt svara på.

Citat:
Ursprungligen postat av POCKETESS1
Du har blivit schizorfren. Det fanns aldrig några andra inlägg.

Seriöst dock, japp. Mod gillar att radera Off-topic i denna tråd.

Korrekt, det har raderats en drös off-topic inlägg. Närmare hundra inlägg i veckan enbart i denna tråd.
/Mod
Citera
2014-11-25, 11:39
  #40080
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makube
Svor en ed om att aldrig röra en mattebok igen efter gymnasiet, men vad gör man inte.

Haha, samma här. Det är faktiskt roligare att plugga matte till HP än vad det var i skolan tycker jag själv, eftersom att man har ett mål med pluggandet på ett annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in