Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-24, 20:50
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Blir det inte livstids fängelse för mord för detta, så vet i fan hur rättssystemet fungerar.
Förberedelser och planering flera dagar i förväg kan knappast kallas "i hastigt mod", och således går dråp bort.

Några som helst förmildrande omständigheter finns inte heller.
Nej, men det du har räknat upp - mord utan några förmildrande omständigheter - räcker i sig bara till 14 års fängelse; i vart fall under den lagstiftning som JH ska dömas under. Sedan tillkommer de två försvårande omständigheterna att dådet har skett i offrets eget hem, och att offret rimligen måste ha haft stark dödsångest. Men jag tror inte att det räcker till mer än ett tidsbegränsat straff. Det är bara ett mordoffer, och LL har heller inte dödats i åsyn av några sina barn.
Citera
2014-11-24, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Sedan tillkommer de två försvårande omständigheterna att dådet har skett i offrets eget hem, och att offret rimligen måste ha haft stark dödsångest.

Men?
Det var ju inte I OFFRETS hem brottet begicks.
Det var ju i JA:s lägenhet som BO befann sig.

Eller spelar det ingen roll.
Undrar bara?
Citera
2014-11-24, 21:20
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Har ni sett länkarna jag lagt upp? De är från cd-skivan som kom med fupen
Bara första länken som fungerar för mig.
Har du möjlighet att lägga upp länkarna igen?
Citera
2014-11-24, 21:54
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Bara första länken som fungerar för mig.
Har du möjlighet att lägga upp länkarna igen?
Jag har en cd-skiva med vad jag tror är 5 panoramabilder. Här skäms jag lite då jag var mer intresserad av att lägga upp dom här än att själv titta på dom
Jag gick till biblioteket idag där dom hjälpte mig men jag har bara de länkarna som har lagts ut. Min vanliga dator fungerar inte så jag använder en iPad därför kan jag inte lägga upp dem förräns imorgon igen. Finns det någon som vet en bättre sida där jag kan lägga ut bilderna?
Citera
2014-11-24, 22:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Jag har en cd-skiva med vad jag tror är 5 panoramabilder. Här skäms jag lite då jag var mer intresserad av att lägga upp dom här än att själv titta på dom
Jag gick till biblioteket idag där dom hjälpte mig men jag har bara de länkarna som har lagts ut. Min vanliga dator fungerar inte så jag använder en iPad därför kan jag inte lägga upp dem förräns imorgon igen. Finns det någon som vet en bättre sida där jag kan lägga ut bilderna?
De ligger bra där de ligger.
Citera
2014-11-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Men?
Det var ju inte I OFFRETS hem brottet begicks.
Det var ju i JA:s lägenhet som BO befann sig.

Eller spelar det ingen roll.
Undrar bara?

Bor hon där som sambo till JA ska hon kunna känna sig trygg där.
Det va därför jag undrade om någon viste hur länge hon bott där.
Jag har inte hittat någon uppgift om det.
Citera
2014-11-24, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Jo visst...och så vidare.
Men man kan väl inte med den godaste av intention säga att de var sambos eller att JA var i samborelation , han visste ju fasen inte hur man hade ett förhållande.

Han hade ju lurat de två tjejerna i 1,5år till att tro att det var ok och att han var kär i respektive tjej.
Citera
2014-11-24, 22:45
Medlem
Scrupcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Du hittar inget eftersom de inte bodde ihop, de hade aldrig bott ihop över huvud taget någonsin. LL övernattade ibland, precis som även JH gjorde till och från. Diskussionen om huruvida det blir högre straff om man blir mördad i sitt eget hem kan därmed avslutas, det var inte hennes eget hem över huvud taget. Bara JA bodde i JA:s lägenhet, JH och LL övernattade ibland. LL blev mördad i JA:s lägenhet eftersom hon sovit där, hade hon sovit i sin egen lägenhet hade hon blivit mördad där eftersom JH letat efter henne. Släpp funderingen på detta nu, LL hade en egen lägenhet.
Citera
2014-11-24, 22:49
Medlem
Scrupcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nej, men det du har räknat upp - mord utan några förmildrande omständigheter - räcker i sig bara till 14 års fängelse; i vart fall under den lagstiftning som JH ska dömas under. Sedan tillkommer de två försvårande omständigheterna att dådet har skett i offrets eget hem, och att offret rimligen måste ha haft stark dödsångest. Men jag tror inte att det räcker till mer än ett tidsbegränsat straff. Det är bara ett mordoffer, och LL har heller inte dödats i åsyn av några sina barn.

Men LL BODDE INTE HOS JA. LL bodde hos JA lika mycket som JH bodde hos JA, dvs de övernattade där när de hade sex. Att sova över hos ngn ett antal dagar i sträck betyder INTE att man bor där, i sådana fall bodde JH också där eftersom hon ngn vecka övernattade där och hade sex med LL. Hur kan ni ens inte veta att LL hade en egen bostad? Kolla upp i FUP om ni har problem att ta in detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrupci
Du hittar inget eftersom de inte bodde ihop, de hade aldrig bott ihop över huvud taget någonsin. LL övernattade ibland, precis som även JH gjorde till och från. Diskussionen om huruvida det blir högre straff om man blir mördad i sitt eget hem kan därmed avslutas, det var inte hennes eget hem över huvud taget. Bara JA bodde i JA:s lägenhet, JH och LL övernattade ibland. LL blev mördad i JA:s lägenhet eftersom hon sovit där, hade hon sovit i sin egen lägenhet hade hon blivit mördad där eftersom JH letat efter henne. Släpp funderingen på detta nu, LL hade en egen lägenhet.

Helt korrekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Jo visst...och så vidare.
Men man kan väl inte med den godaste av intention säga att de var sambos eller att JA var i samborelation , han visste ju fasen inte hur man hade ett förhållande.

Han hade ju lurat de två tjejerna i 1,5år till att tro att det var ok och att han var kär i respektive tjej.

Ok.
Citera
2014-11-24, 22:56
Medlem
Jag påar mina hypoteser igen.

JH är

sexmissbrukare #7235

inte straffmyndig mentalt #7339
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto