Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Kan ju så vara, men nu är ju artikeln som du länkar till från 29/6. Du tror inte de framkommit till pressen klarare omständigheter om vad som hänt?

Jag har endast läst en artikel om att Jonna ska ha smugit sig på Lovisa när hon stått i badrummet men flera där det stått att Jonna väntat i trappuppgången tills Lovisa öppnat dörren och då slagit till.

Kan ju vara som så att Jonna först kört med den ena versionen för att sedan bli överbevisad och därför berätta den riktiga versionen?
Citera
2014-07-18, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Hur kan du ur fakta kring detta mål finna stöd för dina teorier?
Eller är du en sån som skriker efter blod så fort du får chansen?
Ztratrax hävdar hammaren som effektivt vapen. Har du sagt emot?
Nu säger du kniven. Men det var en hammare från början. Kniven fanns i lägenheten, ev.
"Kniven förstör" Hur då? Var? Varifrån?

Hammare är ett utmärkt vapen om man vill pacificera den man ger sig på och skaffa sig ett bra övertag vid ett överraskande angrepp. Kniven är sannolikt bättre att använda om man vill avsluta det hela snabbare.

Dock behöver kniv inte vara ett bättre vapen vid att pacificera den andra, du kan bli knivhuggen i magen och fortsätta slåss men inte lika lätt efter en hammare i huvudet (min teori),
Citera
2014-07-18, 21:54
Medlem
attogs avatar
Citat:
men hallå. det ju precis vad man skriver nu.
Du tittar bara på bokstäverna?
Jag förtydligar.
Pressen och läckan(?) pratar om bråk som gick över styr.
Citera
2014-07-18, 21:56
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Hammare är ett utmärkt vapen om man vill pacificera den man ger sig på och skaffa sig ett bra övertag vid ett överraskande angrepp. Kniven är sannolikt bättre att använda om man vill avsluta det hela snabbare.

Dock behöver kniv inte vara ett bättre vapen vid att pacificera den andra, du kan bli knivhuggen i magen och fortsätta slåss men inte lika lätt efter en hammare i huvudet (min teori),

På nytt.
Fakta ur detta mål.

Berätta nu, ur fakta i detta mål.
Citera
2014-07-18, 22:05
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Okej. Var har du händelseförloppet med hammaren ni attack 1 och kniven i attack 2?
Om man ska gå efter vad tidningarna skriver så ska det ju här handla om ett regelrätt
överfall. ( När mannen hade gått till jobbet ska 24-åringen har överfallit sin kärleksrival i badrummet genom att slå henne i huvudet med hammare. Därefter misstänks hon ha huggit offret ett flertal gånger med kniv. http://www.expressen.se/nyheter/24-ariga-kvinnan-kan-ha-psykisk-storning/)
Alltså en intet ont anandes LL blir attackerad med hammarslag och förmodligen ramlar
hon i golvet därefter.
Således verkar inte angreppet med hammaren ha föregåtts av något gräl utan
JH ger sig beslutsamt på offret så fort hon fått möjlighet till det.

Hur långt tid det går tills kniven är framme vet vi ju inte.
Men med en kanske medvetslös, svårt skadad LL, så blir det i alla fall att Jonna H. inte
besinnar sig utan väljer alltså att gå vidare. På nytt ger hon sig på sitt offer och
måste ju rimligen begripa att det här inte kan sluta på ett bra sätt.

Dråp? Eller mord?
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-18 kl. 22:30.
Citera
2014-07-18, 22:05
Medlem
Citat:
Jag tror inte hon har muckat med folk på tunnelbanan, om det är det som du värderar efter.
Är det måttstocken?

Nej men jag anser inte att få ett par örfilar är att få stryk.

Du får ett par bpn och faller ihop, ja du har fått stryk.
Du får en bpn men står kvar, ja du har fått en smäll men nej du har inte fått stryk.
Citera
2014-07-18, 22:12
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Hur kan du ur fakta kring detta mål finna stöd för dina teorier?
Eller är du en sån som skriker efter blod så fort du får chansen?
Ztratrax hävdar hammaren som effektivt vapen. Har du sagt emot?
Nu säger du kniven. Men det var en hammare från början. Kniven fanns i lägenheten, ev.
"Kniven förstör" Hur då? Var? Varifrån?

Vi har alla våra teorier om vad som har hänt. Ingen av oss vet riktigt hur allt gick till. Vi sitter alla och gissar i detta intressanta fall. Jag tror, ungefär som Grandioso, att detta är ett planerat mord, men man behöver inte vara blodtörstig för att ha fått den uppfattningen.
Citera
2014-07-18, 22:26
Medlem
Citat:
Det hart jag missat. Var och vem har skrivit om detta? Attack med hammare i bakhuvudet, direkt hon öppnat dörren.
Detta har jag missat. Då kan du ha rätt.
Men vilken trovärdig källa har du på detta?

Någonstans längre bak i tråden finns detta från aftonbladet, annars är Quarrel väldigt bra på att hänvisa till exakta sidor.

Det ska ha varit aftonbladets polisinformatör som ska ha sagt att Jonna väntat i trappuppgången och attackerat sin kärleksrival med slag i bakhuvudet så fort hon öppnat dörren.

Jag tänker mig att Jonna ställt sig ett par trappsteg upp i trappan (öppnar du dörren från lägenheten så har du trappan uppåt direkt till vänster) och stått med ryggen mot väggen och hammaren höjd, sen har hon hört när Lovisa låst upp för att öppna och gå och dörren öppnas och en intet ont anandes Lovisa kliver ut och "pang".

Jag har svårt att se hur hon kan ha slagit henne i bakhuvudet och hon stått precis utanför dörren så vitt Lovisa inte gått och tittat ner på sina skor samtidigt som hon klev ut genom dörren.
Citera
2014-07-18, 22:28
Medlem
Citat:
Det hart jag missat. Var och vem har skrivit om detta? Attack med hammare i bakhuvudet, direkt hon öppnat dörren.
Detta har jag missat. Då kan du ha rätt.
Men vilken trovärdig källa har du på detta?

Jag hittade en av artiklarna där det stått:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19126150.ab

"När den 22-åriga kvinnan, som befann sig ensam i lägenheten, öppnade dörren överföll 24-åringen henne med en hammare hon haft med sig. Hon slog sin kärleksrival i bakhuvudet så att hon föll till marken."
Citera
2014-07-18, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
I det här fallet kommer nog tillgängliga vittnesuppgifter att kunna säga mer än vad rättsmedicin kan tillföra när det gäller tidpunkt.

Vilka skador som eventuellt är gjort innan/efter döden lär dock rättsmedicin kunna reda ut rätt bra.

Jag tänker snarare på ett senario som (inte aktuellt i detta fall) t ex säg att Jonna lämnat kvar den döda kroppen och inte återvänt och JA varit den som hittat kroppen och slagit larm, med hur stor marginal skulle då rättsmedicinska undersökningen kunna säga om Lovisa varit död innan 06:00 på morgonen när JA lämnat lägenheten eller om hon dött senare?

Säg polisen kommer till JA vid 22 tiden och hittar den döda kroppen eftersom han ringt, då kan dem t ex säga att kroppen varit död i mer än 12 timmar men med hur stor exakthet kan dem avgöra det?
Citera
2014-07-18, 22:32
Medlem
Citat:
men hallå. det ju precis vad man skriver nu.
Du tittar bara på bokstäverna?

Vilka skriver så menar du?
Citera
2014-07-18, 22:50
Medlem
Citat:
Då lär det inte bli bullbak och bastu med hårdingarna på Hinseberg utan snarare internetbloggande och annat med Isakin Jonsson och Michelle Gustafsson på Karsudden??

Citat:
Det är just det som vi inte vet, det har stått i tidningen både om överfall i badrummet och att Jonna ska ha attackerat direkt när Lovisa öppnat lägenhetsdörren. Så 2 versioner (minst) finns från av själva attacken finns från media...
Precis!! Hur kan det finnas 2 versioner av attacken?
Kan nån reda ut det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in