Citat:
Ursprungligen postat av
Knugen-Skuk
Bra, men visst är det min fulla rätt att göra så? Varför kallas jag då fjolla om jag gör det? Av ER?
eh? va? är absolut din fulla rätt och varken jag eller Micro har kommit med något som gett minsta antydan om att det skulle vara fel, eller kallat detta beteende för fjolligt, är där du missförstår.
Män som tar till sig kvinnliga normer, beteenden, what ever öppet och använder sig av dessa på ett positivt sätt där det är positivt att agera så är modiga satans tuffingar…inga fjollor. Synsättet en del män har att:

allt "kvinnligt"= urdåligt, förnedrande, kasst och måste undvikas på alla sätt är trams och väldigt omoget och osjälvständigt. Och i min värld, och tror även Micros faktiskt rätt "fjolligt"….comprendre?
Citat:
Jo, att kalla sin motdebattör för "söta" ord är härskarteknik.
nope, se tidigare inlägg i ämnet…söta ord är söta ord kort och gott och även män förtjänar lite söta ord ibland.
Citat:
Jag håller helt med dig om att det är svagt, MEN det är självmotsägande att kalla dessa män för fjollor, då det indikerar att man tycker att de borde leva upp till en mansnorm, som man själv är med och försöker bekämpa.
nope är de tinte eftersom fjolla är synonymt med våp, svaghet, fjompigt etc.
( hur många gånget måste jag upprepa detta?)
Citat:
Och för tredje jävla gången så är det en jämförelse. Jag föreslår att du letar upp ordet i ett lexikon, ja, ett RIKTIG lexikon och ser vad ordet innebär.
Du menar saob inte är ett RIKTIGT lexikon? saob= svenska akademins ordbok. hmm?
Citat:
Nej, micro113 har sagt att det hon menar med fjolla är en man som inte kan acceptera att kvinnor är självständiga, och som jag påpekade förut så finns ingen sådan definition av ordet. I micro113:s hjärna, efter vilken jag förövrigt tror hennes användarnamn är uppkallat, kan ord betyda lite vad som helst beroende på om det är hon som skrivit det eller inte. Det innebär inte att det är så orden faktiskt betyder. Språk är levande, det är jag medveten om, och utvecklas hela tiden, men någonstans måste man dra en gräns, och den gränsen är sedan länge passerad när man ändrar ords innebörd för att vinna en debatt.
Dessutom, som jag även påpekat, så ger det antydan att hon förväntar sig av motdebattörerna att vara typiskt manliga, och alltså inte fjolliga. Det är det jag anser är en självmotsägelse, och det är det som hela den här diskussionen går ut på. Varför förespråka att män ska få vara hur de vill, när man aktivt fördömer de män som väljer att vara svaga, typiskt omanliga?
Nu börjar det snart luta åt 4 bitar socker här…Vad är ditt problem?
en man som inte accepterar bla bla…kan kallas för svag, vek, våp, fjant, fjompig, tramsig, idiot, etc etc och fjollig…funkar alldeles utmärkt enligt det svenska språket. som sagt kolla saob.
fjolligt betyder MER än bögigt…rosa tröjor med glitter och smink på män, det betyder också andra saker, vilket du verkar helt ha missat i ditt språkbruk, möjligen sitter vi i olika delar av landet?
och nej tror Micro förväntar sig att motdebattörerna på detta forum ska vara vuxna människor och klara resonera vettigt och äga respekt för andra grupper än sig själva. Klara man inte detta som sagt, så är man förmodlgien en liten plutt i nedre tonåren som sitter och tramsar och fjollar sig.
Nu orkar jag inte älta detta mer. Nu ska jag fjolla mig lite med katten.