2014-01-04, 14:10
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Suck! Det är ju som att prata med en vägg.

Du menar att du som manlig feminist skulle förvåna på något?
2014-01-04, 14:22
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Du menar att du som manlig feminist skulle förvåna på något?

Nu förstår jag inte vad du menar.
2014-01-04, 14:25
Medlem
Citat:
Nu förstår jag inte vad du menar.
Kanske mest att din vägganklagelse var en vacker, roande och hiskeligt uppenbar projektion.
2014-01-04, 14:44
Bannlyst
Citat:
Har du sett SCUM-föreställningen?

Det har nämligen jag. Ocg det är väldigt svårt att argumentera för att det skulle vara hatisk mot män när man väl har sett den.

Du ser ju dock aldrig något manshat någonstans inte ens om en kvinna säger "jag hatar män" för då brukar du skriva om det till att det handlar om en viss typ av män så att du skulle se något annorlunda nu är ingen som trott, pajas.
2014-01-04, 14:47
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Du ser ju dock aldrig något manshat någonstans inte ens om en kvinna säger "jag hatar män" för då brukar du skriva om det till att det handlar om en viss typ av män så att du skulle se något annorlunda nu är ingen som trott, pajas.

Det beror helt och hållet på sammanhanget.

Jag har ju faktiskt i den här tråden tagit avstånd från i alla fall en feministisk användare här på flashback.

Turteaterns uppsättning av SCUM är dock svår att se som misandrisk.
2014-01-04, 14:59
Bannlyst
Citat:

Jag har ju faktiskt i den här tråden tagit avstånd från i alla fall en feministisk användare här på flashback.

Ja när det gäller män tydligen, är det kvinnohat det pratas om är sammanhanget tydligen helt oviktigt.

Jaså?

SCUM är det största manshatande tramset som gjort så att ens sätta upp skiten avslöjar turteaterns värdegrund totalt.
2014-01-04, 15:11
Bannlyst
Citat:
Fast nu finns inte denna fulla frihet som du pratar om. Eller jo, kanske i teorin men absolut inte i praktiken.
Om en man väljer ett typiskt "kvinnoyrke" så kommer han bli tvungen att utstå en hel massa skit och pikar för det. Vilket betyder att det bara är vissa män som kommer orka ta dessa jobb. Andra, som skulle vilja, väjer för sina drömmar.

Det är det som Katzyn pratar om (antar jag). Och det är sådant vi feminister vill arbeta mot.

Haha, detta resonemang har man hört förut i norska dokumentären "hjärntvätt" med harald eia från de högt uppskatta genusgalningarna där.

Vi vet alla hur det gick för dom ... och hur det sedan gick med skattefinansieringen för norsk genusvetenskap tack vare den avslöjande dokumentären

Det finns ändlöst med vetenskapliga studier och biologiska förklaringar till varför män och kvinnor väljer olika yrken - slutsatsen man om och om igen kommer fram till är att det handlar om biologiska faktorer vilket skapat den kvinnliga och manliga hjärnan på olika sätt - samt givit dom olika nivåer av hormoner - hormoner som har ett STARKT inflytande på ens intressen. Testosteron gör en exempelvis mycket mer intresserad av hur saker fungerar, fysik och väldigt tekniska intressen.

Östrogen gör att man blir mycket mer intresserad av att ta hand om barn och människor. Det har till och med gjorts experiment där man i stort sett tömt en mans testosteron och givit honom en massa östrogen istället, snart nog börjar han utveckla klassiskt kvinnliga preferenser och intressen - Sedan ger man honom testosteron igen, då blir han mer intresserad av bilar och bygge.

Frågan man då ställer sig: Vad har skotittare för VETENSKAPLIGA STUDIER som backar upp hans små teser? VAD BYGGER SKOTITTARE SINA ÅSIKTER PÅ?

2014-01-04, 15:38
Medlem
FyPharaos avatar
Själv kanske jag inte alltid får ut så mycket av själva diskussionerna, men om man försöker underbygga sina argument så blir det ju så att man googlar väldigt mycket fakta vilket är synnerligen lärorikt.

Min syn på feminismen har blivit dramatiskt försämrad sedan jag började skriva inlägg här. Inte så mycket på grund av de få feminister som är här, utan snarare på grund av all den skit jag hittat i media och feministbloggar när jag googlat i någon speciell fråga.
Jag har kommit till insikt att det verkligen finns ett medialt och politiskt accepterat "manshat" där man kan ta sig retoriska friheter som man inte skulle drömma om i andra sammanhang.

Vill tillägga att jag anser de flesta av de "feminister" här är ganska OK, det är väl någon/några som inte kan hålla god ton. Några är väl också bortom all intellektuell räddning, men inte otrevliga för det.
2014-01-04, 16:17
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymfaggot
Haha, detta resonemang har man hört förut i norska dokumentären "hjärntvätt" med harald eia från de högt uppskatta genusgalningarna där.

Vi vet alla hur det gick för dom ... och hur det sedan gick med skattefinansieringen för norsk genusvetenskap tack vare den avslöjande dokumentären

Det finns ändlöst med vetenskapliga studier och biologiska förklaringar till varför män och kvinnor väljer olika yrken - slutsatsen man om och om igen kommer fram till är att det handlar om biologiska faktorer vilket skapat den kvinnliga och manliga hjärnan på olika sätt - samt givit dom olika nivåer av hormoner - hormoner som har ett STARKT inflytande på ens intressen. Testosteron gör en exempelvis mycket mer intresserad av hur saker fungerar, fysik och väldigt tekniska intressen.

Östrogen gör att man blir mycket mer intresserad av att ta hand om barn och människor. Det har till och med gjorts experiment där man i stort sett tömt en mans testosteron och givit honom en massa östrogen istället, snart nog börjar han utveckla klassiskt kvinnliga preferenser och intressen - Sedan ger man honom testosteron igen, då blir han mer intresserad av bilar och bygge.

Frågan man då ställer sig: Vad har skotittare för VETENSKAPLIGA STUDIER som backar upp hans små teser? VAD BYGGER SKOTITTARE SINA ÅSIKTER PÅ?

Om du skulle ha rätt; så finns det ingenting som talar emot det jag pratar om gällande tolerans mot de som bryter mot normerna.

Sedan är det ju så att majoriteten inte alls följer könsnormerna helt stereotypt utan blandar av både manligt och kvinnligt. Världen är inte så svart/vit som dina biologistiska högerstudier gärna vill ge sken av.
2014-01-04, 16:23
Bannlyst
Citat:
biologistiska högerstudier
Det där var ett fördomsfullt och djupt problematiskt lågvattenmärke, du kan bättre skotittare.
Senast redigerad av bjursa 2014-01-04 kl. 16:27.
2014-01-04, 16:50
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Det där var ett fördomsfullt och djupt problematiskt lågvattenmärke, du kan bättre skotittare.

Jo, jag vet. Men många av dessa studier är dock gjorde av typiskt amerikanskt värdekonservativt högermänniskor.

Men håller med att det kanske var lite dumt skrivet.
2014-01-04, 16:58
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:

Du skulle med all säkerhet protestera vilt om unga skolflickor tvingades sitta på golvet och lyssna på 1 timme av hur kvinnor är svin med en titel som; rörelsen för att sprätta upp kvinnor.

Det var mycket som framstod ok i tysklands 30:tal enbart för att det fanns många får som godkände skiten. Du är ett av dessa får som godkänner och stödjer könsrasism och hat riktat mot en specifik grupp i samhället

Du jobbar med ungdomar dagligen och tycker det är helt ok att tvinga skolpojkar sitta på golvet och lyssna på världens mest kända manshatar text. Du skriver dig varm om normer men är helt blind för dina egna normer och din egen könsrasism. Nej som sagt du förvånar föga. Helt sjukt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in