Citat:
Bra artikel. Intressanta kommentarer. SvP:s Mats Blom blir tokig av en artikel som försöker nyansera rysshatet. Det som har hänt med den svenska nationella rörelsen och Ryssland det senaste året är otroligt märkligt, nästan sjukligt. Bra att Motpol, Nordfront och Fria Tider fortfarande står upp för det sanna. Resten har utvecklats till rabiata och sjuka rysslandshatare som i praktiken går våra värsta fienders ärenden. Hur blev det så? En slump av samverkande idioter utan koll eller ekonomisk och/eller psykologisk påverkan från högre ort?
Det är otroligt märkligt faktiskt. Och det är ju inte heller så att det här är något särskilt svårt att förstå egentligen. Det hela är väldigt enkelt och tydligt. Ungefär som att klara att välja rätt sida i kriget mellan Gondor och Mordor. (Ryssland är alltså gondor här för den som inte fattade liknelsen.)
För att svara på hur det blev såhär får man väl spåra det här till dess källa. Det är väl ganska tydligt att det är motgift och skillt som började med det här, och svp:s ledning gav ju dem tidigt sitt stöd. Inte minst när man tog skillts sida i hans konflikt mot den här ekedahl eller vad han heter som ju faktiskt gjorde nytta för partiet och skötte mycket av det löpande på realisten. Hela partiet har som jag ser det valt den här positionen, i stort, i samförstånd. Skulle det handla om påverkan från högre ort skulle i så fall hela toppskiktet vara säpoagenter. Lite långsökt med tanke på vilket obetydligt parti svp ändå alltid varit och är. Så jag lutar nog mer åt idiotteorin personligen. Vad tror du själv? Nyfiken på dina tankar i frågan!
Jag håller med om att hela saken är helt extremt märkligt och närmast surrealistiskt sjukt. Man håller dessutom fortfarande fast vid sin uppfattning och stödjer alltså, inte bara i tanke, utan i handlingen, ett folkmord på vita ryssar utfört av zog/nwo. Det här är nog det absolut konstigaste och sjukaste som hänt inom svensk nationalism i modern tid.