Citat:
Ursprungligen postat av
Don.C
Lättkränkt identitär är lättkränkt. Något för Dan Park att sätta tänderna i?

Skall man tolka det här som att du alltjämt stödjer di västukrainska chauvinisttomtarnas expansionskrig, med folkmord i dess spår, mot Novorossija och i förlängningen mot moder Ryssland? Anser du, precis som
Kronolog i kommentarsfältet till artikeln ifråga, att NATO är en bättre allierad än Ryssland?
http://www.friatider.se/nationella-fronten-tar-miljonl-n-av-rysk-bank
Citat:
Nationella fronten får inte låna pengar av någon bank i Frankrike eller resten av Europa. Därför har det nationalkonservativa partiet vänt sig till den ryska banken First Czech Russian Bank, som nu beviljat ett lån på 9 miljoner euro, vilket motsvarar ungefär 83 miljoner kronor.
Enligt den franska tidskriften Mediapart ska pengarna användas för att finansiera valkampanjer i framtiden. Den första tranchen på 2 miljoner euro kommer att överföras i dagarna.
[...]
– Nationella fronten har ansökt om lån hos alla banker i Frankrike, men har fått nobben gång på gång. Då beslöt vi oss att vända oss till bankerna i USA, Spanien och varför inte Ryssland, sade partiledaren Marine Le Pen tidigare.
http://www.motpol.nu/nordanvind/2014/11/23/det-nya-rysshatet-och-dess-funktion/
Citat:
Ursprungligen postat av Kronolog
Nato har knappast tvingat in några länder i organisationen - det är det Ryssland som har gjort genom att historiskt föra en imperialistisk politik i sitt närområde. Om jag vore Balt skulle jag föredra en amerikansk militärgarnison framför en rysk, ty det finns ju ingen risk att USA skulle skicka kolonisatörer eller annektera mitt land; Ryssland har dock gjort bådadera, och inte visar de någon ånger för dem heller.
^ Jag håller dock med
Kronolog om att di degenererade gopnikryssarna i Baltikum borde skickas tillbaks till Ryssland. Sådan här storrysk imperialism äcklar verkligen mig:
Dr.Dzerzhinsky: (FB) Estland: ”Vi kommer att slåss utav bara helvete” (mod)
Citat:
De 25% ryssar som bor i Estland kan räkna med broderlig och solidarisk hjälp när de upprättar en Folkrepublik i Estland.
Ju mer hotfull som Estland är gentemot sin fredliga och vänligt sinnade granne i öster och mot sin egna ryska befolkning, desto större risk (eller chans, beroende på hur man ser på det) blir det att ryssarna måste befria sig.
Dessa baltiska stater har en hög svansföring mest därför att de är desperata. De vill etniskt rensa sina länder, men det blir svårt. De kan heller inte räkna med NATO-stöd och har därför gått upp i falsett i sin desperation, ty de ser att i Ukraina kan NATO absolut ingeting göra och lika lite skulle NAtO ha kunnat göra i Baltstaterna om det kom fascistiska regimer till makten och den ryska inhemska befolkningen skulle behöva skydda sig genom att upprätta en Folkrepublik, vilken skulle erhålla en oändlig ström av frivilliga soldater för att försvara friheten i den nya Folkrepubliken.
Baltstaterna tycks inte fatta – så som unga och arroganta stater ofta inte gör – att fred och samarbete med stora och mäktiga grannar är det som ger välstånd, nationellt oberoende och säkerhet. Finland lärde sig det efter några krig. Jag undrar om de baltiska staterna kommer att lära sig det innan de blivit återupptagna av den ryska moderjorden? Det är väl fifty/fifty.
Grishka: (FB) Estland: ”Vi kommer att slåss utav bara helvete” (mod)
Citat:
Estland hade inte existerat om det inte vore för Sovjetunionen (inte Ukraina heller) och har aldrig någonsin tidigare i historien varit ett självständigt land. Om det bor en majoritet Ryssar där vilket det snart kommer att göra så ska landet självklart tillhöra Ryssland istället.
Det är för övrigt allmänt känt att ingen vill bo i Estland eller Lettland, alla flyttar till Ryssland istället medans en liten handfull personer stannar kvar. Dessa låtsasländer var endast välmående när de var en del av Sovjetunionen, idag är dom jordens rövhål.
Ryssar är den mest utspridda etniciteten i världen efter Sovjetunionens fall, prioriteringen ska alltid vara att se till att dessa kan komma hem igen genom att öka landets gränser. Ryssland blev bestulet, nu är det dags att ta tillbaka det man förlorat och straffa förövarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
IvanIvanovitj
NU verkar avsky Ryssland på grund av händelser ca 100-200 år tillbaka i tiden. Patrik Forsén benämnde Ryssland som "vår arvfiende" i radio framåt. Exakt vad menade han med "arvfiende"? Förstår han inte att Ryssland ständigt förändras? Alla ryssar delar inte Putins utrikespolitiska visioner - framförallt inte ryska högerextremister/nationalister; en del av dem sympatiserar och samarbetar till och med med högra sektorn.
Det där låter helt surrealistiskt?

Stämmer verkligen det där?