2014-11-22, 13:22
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattrackan
Hur kan det vara fel att organisera sig för att hitta försvunna personer? Skulle det finnas någon baktanke?
Ska man tro trådens innebörd så ska det tydligen vara rena guldgruvan att organisera eftersök.
Slutsatsen jag drar är således att ingen utav användarna har startat en rikstäckande ideell förening.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du talar för MPS ledning i denna tråden och försvarar den.

Jag är intresserad, men jag kan inte se att någon annan än du i tråden känner till punkterna. Men visst, vem som helst får redovisa dem. Fortfarande, de två punkterna som redovisas som skäl för uteslutning är inte skäl för uteslutning.
Inkorrekt, jag talar för att framställa MPS i rätt vinkel.
Jag vet hur organisationen ser ut från botten till toppen.
Du har själv sett när jag har varit kritisk i vissa fall tidigare.
I detta fallet så är jag inte det.

Mitt tips är att du ber personen själv om hela brevet, finns det inget att dölja så borde det inte vara svårt att dela med sig!
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det enda som är pinsamt är du eftersom du stopper huvudet i sanden och förnekar fakta. Jag tycker att du ska öppna ögonen och se verkligheten. Men det är väl klart det går inte eftersom det inte överensstämmer med din förvridna världsbild.
Ja det är klart att det är du som sitter på alla sanningarna som har full insyn i verksamheten?
Allt finns ju att beskåda i expressen och Flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-pang
Punkt 3 som är den sista var en punkt som styrelsen tog bort då Therese hade vittnen runt henne som kunde styrka henne.

Punkten var en enkel fråga, står du bakom Mps stadgar och värdegrund!

Hon svarade JA, men inte en styrelse som förskingrar pengar.

Så punkt 3 var att svara ja, vilket hon gjorde!! Däremot svarade styrelsen inte på hennes frågor och exempel. Hon fick endast ett mail om uteslutningen var ett faktum.

Men att det kommer bli offentligt är inget Z behöver oroa sig för!
Varför offentliggörs inte hela brevet?
Vad vi har nu är din förklaring till en punkt som ingen har sett.

Om nu inte tråden och dess användare inte är partiska så tycker jag att det vore precis lika fel att bara ta dig på orden som med mig.
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, jag tror att det finns en handfull kompetenta ledare och en stor massa följare utan kompetens, så ser samhället ut i stort, MPS bör avspegla det, ett rimligt antagande tycker jag.

Spela inte dum nu, varför hoppas du att alla snillen startar en annan liknande verksamhet istället för att MPS arbetar seriöst och tar till vara den frivilliga kompetens som vill arbeta för MPS?
Det finns enormt mycket kompetens och inte bara det fåtal som har lämnat organisationen.
Hela min lokalavdelning består av kompetent personal vilket är 10-15 personer.

Så bör det se ut i de flesta lokalavdelningar som har skött sitt åtagande.

Jag vill att kompetenta människor som fungerar i grupp söker sig till MPS.
Att verka inom MPS är att ha kollegor inom sin LA och LLG där man är jämlika, samt kunna ha ett väl fungerande samarbete med näraliggande LA.
Man ska också kunna särskilja på vad som är MPS jobb och myndigheternas.

Tror dessa fåtal människor att de skulle sköta en organisation bättre så tycker jag absolut att de ska starta något eget då MPS uppenbarligen inte tycker att deras väg är rätt väg.

Vem som sedan hittar en försvunnen person struntar jag fullständigt i.
Prestige är inte något jag ägnar mig åt.
Citera
2014-11-22, 15:40
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Ja det är klart att det är du som sitter på alla sanningarna som har full insyn i verksamheten?
Allt finns ju att beskåda i expressen och Flashback.

Det är du som påstår att har full insyn i verksamheten vilket du inte har en aning om eller inte. Du säger att du talar för att framställa MPS i rätt vinkel. Ingen organisation vill väl ha dålig kritik inte ens MPS och du gör allt för att framhäva så felfria dom är även om du har fakta som visar på motsatsen så vägrar du att erkänna det. Har du bara öppnat det ena ögat så har du sett att allt är inte som du vill tro.

Intressant fråga som du inte har svarat på.
Citat:
varför hoppas du att alla snillen startar en annan liknande verksamhet istället för att MPS arbetar seriöst och tar till vara den frivilliga kompetens som vill arbeta för MPS?
Citera
2014-11-22, 18:40
Medlem
Miss-pangs avatar
Zelogath

Här kommer början på dina efterlängtade brev...

Här är TT:s svar, då styrelsen skickade Adobe-filer till TT. Jag har bett henne fixa detta samt lägga upp förklaringar så läsare på flashback hänger med eftersom styrelsens material saknas (jag som ej är van flashback användare hittat inte hur man lägger upp filer, så om någon berättar hur det går att fixa kommer styrelsens 2 mejl upp a.s.a.p)

Kanske till och med ger Zelogath: lite intressant läsning då du verkar sakna insyn i dessa brev

From: TT
To: styrelsen@missingpeople.se
Subject: Svar på styrelsens §11
Date: Sat, 8 Nov 2014 20:53:49 +0100

Brev från Therese Tang

Till styrelsen!

Svar på ovanstående punkter: De två första punkterna ni nämner här ovan förklarar inte vilken av följande orsaker i stadgan ni vill utesluta mig för?
När ni skickar ut detta ”första steg” och att jag har möjlighet att yttra mig i ärendet, vore det högst lämpligt att specificera exakt vad i stadgan jag brutit mot, då ni hänvisat till hela paragrafen?

• Anledning än att denne har försummat att betala av föreningen beslutade avgifter?

• Motarbetat föreningens verksamhet eller ändamål?

• Uppenbarligen skadat föreningens intressen?

(Förklaring: Att styrelsen hänvisar att jag ej yttrat mig är att jag tar för givet att de fattar att jag omöjligtvis ej kan härleda varför när de ej pinpointat vilken av följande punkter var, och därför förväntade jag mig självklart att deras förmåga att inse att varningarna knappast är solklara.)
Finns flertalet exempel man kan ifrågasätta varför Styrelsen beslutar att agera emot vissa personer medan andra inte. Men kommer specificera två här under.

Ex:1

I en tråd där jag förklarar *** inte klarat "grönväst" utbildning och olämplig för en LG. Detta hade jag vid tidigare tillfälle ring och informerat Ak*l*a. Trots detta går Mps Ordf till hennes försvar och för hennes talan i ett forum ej har behörighet.

(förtydligande för er som ej har tillgång till trådar är våra trådar ”sekretessbelagda" och någon hade läckt ut till denne *** att jag ej bedömde henne lämplig på vår utbildning och nu var hon med på en lista för att bli ansvarig för ett län, vilket jag tyckte och än idag tycker vore ytterst olämpligt då hon behöver utbildas mer.)

Vem fick möjlighet att föra vår talan efter ert inlägg om Mig/ Kalmar LG?

(förtydligande: direkt efter man valde att ”ta första steget i en uteslutning pausades HELA Kalmar ledningsgrupp, vilket gjorde att ingen såg vad som skrevs eller fick möjlighet att försvara oss, och vi fick information att styrelsen gått ut med ett angrepp på mig/lg i detta forum.)

Ex:2

Jag har fortfarande 8 ST anonyma uttalanden som är skickade direkt från Etikrådet (där Z sitter i), i dessa påtalar flertalet att jag ska uteslutas, hatar och föraktar mig m.m.
Detta har varken lett till det vi blev lovade, att få namnen på de 8st som skickade in detta.
Samt att ETIKRÅDET EJ vidtagit några åtgärder mot dessa personer så varför agera på detta när ni ej agerat på ovan nämnda exempel.

(förtydligande: Dessa kommentarer är till och med efterfrågade AV etikrådet själva, varför kan man fråga sig, när det endast innehåller direkta påhopp mot mig. Jag har blivit lovad att få veta vilka dessa personer är som skrivit dessa kommentarer anonymt, och vi har starkt ifrågasatt att ens ett etikråd kan skicka ut 8st personliga påhopp emot en person som ej har med ämnet i sig att göra.

Resultatet: Varning riven och existerar EJ efter möte med styrelsen, den infon verkar Z sakna.

Jag tycker att det är på snudd galenskap att behöva skriva ett yttrande när vår LG nu är i som störst behov och stöd då vi har en enormt tuff period framför oss. Samt att INGEN i ledningen hör av sig för att stämma av hur vi mår, vad som händer gällande åtal/rättegång etc för det är på grund av vår drivkraft till organisationen vi hamnade mitt i dramat.

Punk:3 Anser jag ej att jag behöver försvara mig på då jag hade folk runtom mig som kan gå i god för att samtalet mellan mig och R**f i styrelsen att jag svarade jag JA på om jag stod bakom värdegrund samt stadgar!

(vilket var frågan var, dock till la jag till att jag står ej bakom förskingring av pengar)

Hälsningar: Therese Tang
Senast redigerad av Miss-pang 2014-11-22 kl. 19:00. Anledning: sekretess skäl, hade missat att täcka ett namn.
Citera
2014-11-22, 18:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Inkorrekt, jag talar för att framställa MPS i rätt vinkel.
Jag vet hur organisationen ser ut från botten till toppen.
Du har själv sett när jag har varit kritisk i vissa fall tidigare.
I detta fallet så är jag inte det.
För närvarande försvarar du styrelsens agerande mot TT. Det räcker med de två punkter som jag har sett för att förstå att styrelsen inte förstår MPS stadgar.
Citera
2014-11-22, 21:29
Medlem
Quarrels avatar
Zelogath, titta på visitkortet en fågel just släppte: http://speedy.sh/X3w2a/ihopslagna.pdf Jag kan inte se att punkt 3 heller är skäl för uteslutning, hot om stadgebrott är inte stadgebrott.
Citera
2014-11-23, 17:37
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det är du som påstår att har full insyn i verksamheten vilket du inte har en aning om eller inte. Du säger att du talar för att framställa MPS i rätt vinkel. Ingen organisation vill väl ha dålig kritik inte ens MPS och du gör allt för att framhäva så felfria dom är även om du har fakta som visar på motsatsen så vägrar du att erkänna det. Har du bara öppnat det ena ögat så har du sett att allt är inte som du vill tro.

Intressant fråga som du inte har svarat på.
Varför skulle det vara mer troligt att du har mer insyn i organisationen än jag?
Vore väldigt intressant att veta.

Frågan är besvarad flera gånger.
Citat:
Zelogath

Här kommer början på dina efterlängtade brev...

Här är TT:s svar, då styrelsen skickade Adobe-filer till TT. Jag har bett henne fixa detta samt lägga upp förklaringar så läsare på flashback hänger med eftersom styrelsens material saknas (jag som ej är van flashback användare hittat inte hur man lägger upp filer, så om någon berättar hur det går att fixa kommer styrelsens 2 mejl upp a.s.a.p)

Kanske till och med ger Zelogath: lite intressant läsning då du verkar sakna insyn i dessa brev

From: TT
To: styrelsen@missingpeople.se
Subject: Svar på styrelsens §11
Date: Sat, 8 Nov 2014 20:53:49 +0100

Brev från Therese Tang

Till styrelsen!

Svar på ovanstående punkter: De två första punkterna ni nämner här ovan förklarar inte vilken av följande orsaker i stadgan ni vill utesluta mig för?
När ni skickar ut detta ”första steg” och att jag har möjlighet att yttra mig i ärendet, vore det högst lämpligt att specificera exakt vad i stadgan jag brutit mot, då ni hänvisat till hela paragrafen?

• Anledning än att denne har försummat att betala av föreningen beslutade avgifter?

• Motarbetat föreningens verksamhet eller ändamål?

• Uppenbarligen skadat föreningens intressen?

(Förklaring: Att styrelsen hänvisar att jag ej yttrat mig är att jag tar för givet att de fattar att jag omöjligtvis ej kan härleda varför när de ej pinpointat vilken av följande punkter var, och därför förväntade jag mig självklart att deras förmåga att inse att varningarna knappast är solklara.)
Finns flertalet exempel man kan ifrågasätta varför Styrelsen beslutar att agera emot vissa personer medan andra inte. Men kommer specificera två här under.

Ex:1

I en tråd där jag förklarar *** inte klarat "grönväst" utbildning och olämplig för en LG. Detta hade jag vid tidigare tillfälle ring och informerat Ak*l*a. Trots detta går Mps Ordf till hennes försvar och för hennes talan i ett forum ej har behörighet.

(förtydligande för er som ej har tillgång till trådar är våra trådar ”sekretessbelagda" och någon hade läckt ut till denne *** att jag ej bedömde henne lämplig på vår utbildning och nu var hon med på en lista för att bli ansvarig för ett län, vilket jag tyckte och än idag tycker vore ytterst olämpligt då hon behöver utbildas mer.)

Vem fick möjlighet att föra vår talan efter ert inlägg om Mig/ Kalmar LG?

(förtydligande: direkt efter man valde att ”ta första steget i en uteslutning pausades HELA Kalmar ledningsgrupp, vilket gjorde att ingen såg vad som skrevs eller fick möjlighet att försvara oss, och vi fick information att styrelsen gått ut med ett angrepp på mig/lg i detta forum.)

Ex:2

Jag har fortfarande 8 ST anonyma uttalanden som är skickade direkt från Etikrådet (där Z sitter i), i dessa påtalar flertalet att jag ska uteslutas, hatar och föraktar mig m.m.
Detta har varken lett till det vi blev lovade, att få namnen på de 8st som skickade in detta.
Samt att ETIKRÅDET EJ vidtagit några åtgärder mot dessa personer så varför agera på detta när ni ej agerat på ovan nämnda exempel.

(förtydligande: Dessa kommentarer är till och med efterfrågade AV etikrådet själva, varför kan man fråga sig, när det endast innehåller direkta påhopp mot mig. Jag har blivit lovad att få veta vilka dessa personer är som skrivit dessa kommentarer anonymt, och vi har starkt ifrågasatt att ens ett etikråd kan skicka ut 8st personliga påhopp emot en person som ej har med ämnet i sig att göra.

Resultatet: Varning riven och existerar EJ efter möte med styrelsen, den infon verkar Z sakna.

Jag tycker att det är på snudd galenskap att behöva skriva ett yttrande när vår LG nu är i som störst behov och stöd då vi har en enormt tuff period framför oss. Samt att INGEN i ledningen hör av sig för att stämma av hur vi mår, vad som händer gällande åtal/rättegång etc för det är på grund av vår drivkraft till organisationen vi hamnade mitt i dramat.

Punk:3 Anser jag ej att jag behöver försvara mig på då jag hade folk runtom mig som kan gå i god för att samtalet mellan mig och R**f i styrelsen att jag svarade jag JA på om jag stod bakom värdegrund samt stadgar!

(vilket var frågan var, dock till la jag till att jag står ej bakom förskingring av pengar)

Hälsningar: Therese Tang
Det är väl tämligen uppenbart att inte jag har läst korrespondens mellan en person och styrelsen?

Och att en varning har rivits förstår jag inte riktigt varför det skulle vara av vikt, är det bara en utdelad eller flera?

Det vore även intressant om din kompis ville besvara frågan varför det är viktigt att vara medlem?
Har man bedrivit en anti-mps-kampanj under de senaste veckorna så har jag lite svårt att förstå varför man absolut vill ha medlemskap i en förening man föraktar och där allt är fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Zelogath, titta på visitkortet en fågel just släppte: http://speedy.sh/X3w2a/ihopslagna.pdf Jag kan inte se att punkt 3 heller är skäl för uteslutning, hot om stadgebrott är inte stadgebrott.
Dokument skadat får jag när jag trycker på länken, så jag får lita på att det är brevet i sin helhet.
Att inte stå för föreningens stadgar gör det väl ganska svårt att verka för föreningens intresse om man för en egen agenda?
Fast det kanske är okej beroende på vem det gäller iofs.
Citera
2014-11-23, 18:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Dokument skadat får jag när jag trycker på länken, så jag får lita på att det är brevet i sin helhet.
Att inte stå för föreningens stadgar gör det väl ganska svårt att verka för föreningens intresse om man för en egen agenda?
Dok är inte skadat när jag trycker på länken.

Att internt säga att man inte ställer sig bakom föreningens stadgar är inte stadgebrott. Det är när någon "försummat att betala av föreningen beslutade avgifter, motarbetat föreningens verksamhet eller ändamål, eller uppenbarligen skadat föreningens intressen" som denne kan uteslutas.
Citera
2014-11-23, 18:26
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

Hur kan du du stå upp för föreningens stadgar om du själv säger "Då hoppas jag för allt i världen att dessa supersnillen startar igång en annan verksamhet så att MPS försvinner" Man får intryck av att du vill att MPS ska vara en oseriös aktör (vilket dom redan är) så att den läggs ner.

Det du kallar för anti-mps-kampanj är något så enkelt som att rentvå sig själv från felaktigt fattade beslut utan verklighetsförankring.
Citera
2014-11-23, 18:54
Medlem
Miss-pangs avatar
Zelogath länken är det då inget fel på, jag kunde öppna den utan problem...

Sen att DU tror att man har en egen agenda tyder åter igen att du inte kan agera opartiskt, vilket borde ifrågasätta din roll i etikrådet.

TT:s agenda är att rentvå sig själv.
Men hon mottar tacksamt alla dina tappra försök att förklara bort situationer.

Z "Det är väl tämligen uppenbart att inte jag har läst korrespondens mellan en person och styrelsen?
Frågan är om korrespondensen är sanningsenlig!

Z "Och att en varning har rivits förstår jag inte riktigt varför det skulle vara av vikt, är det bara en utdelad eller flera?"
För du har hävdat att det finns bakgrunds material som sträcker sig långt bak i tiden. Det är de enda du kan referera till, men hon är snäll och inte offentliggör det material hon har angående det.

Vad det gäller mitt "hot" som Quarrel pratar om (och som han även påpekar det är ej ett stadgebrott förrän det faktiskt är utfört, och om hotet består av något som allmänheten bör få veta men styrelsen mörkar, är det solklart att man vill bli av med personen omgående) kan även påpeka att ledaren för insatsgruppen svarar snabbt på hotet med att fråga vilka fler län som vet om detta (vilket TT ej svarar på) så kunde dem se över att eventuellt sätta in oss igen?

Muta från insatsgruppen som står direkt under styrelsen?? Hur ser ni själva om det i organisationen?

Ja, det var 3 varningar gällande samma fall, G****.
På mötet i skara framgick det rätt tydligt bristerna etikrådet gjort.
Det som var komiskt i de hela var att en av "varningarna" skulle tilldelas vår ac i Kalmar men jouren blandade ihop rösterna, det var inte TT, som etikrådet trodde. Sen att varningen i sig är rent av idiotisk är en annan fråga.

Etikrådet hade fattat beslut på endast envägskommunikation. (ingen av de två län som var involverade i söket fick berätta sin version om fallet, väldigt opartiskt etikråd)

Du har konstant hävdat att det finns faktorer som ligger längre bak, påpekar bara att SVAR NEJ det gör det inte. Men jag ser fram emot att visa bit för bit åt TT (samt flera andra) om hur verksamheten drivs. För att den behövs, flertalet ledningsgrupper samt personer som till och med blivit hotade med anmälningar om de berättar saker, har varit väldigt hjälpsamma med information!

En förenings som inte har något att dölja är heller inte rädd för granskningar, lägg upp årsmötet offentligt kan vi börja se över redan där hur bra man kunde svara på frågor om exempelvis ekonomin! Berätta sanningen om hur vår ordf bedrev en nattlig kampanj dyngrak (dagen INNAN årsmötet) för att inte få in TT i styrelsen.

Varför hon lägger ner energi? Jo konceptet är fantastiskt men har tyvärr mängder med brister
(inte bara i ekonomin).
Ledningsgrupper trycks ner (och det är väldigt ofta av en och samma person).

Organisationen är för stor för styrelsen att ta hand om i dagens läge. Jag vet att i skrivande stund sitter flertalet personer och väntar på svar från etikrådet, men istället för att jobba med dessa lägger du ner mer energi på att skriva här istället för att ta hand om din uppgift i organisationen du brinner för...

OM DU ÄR SÅ SÄKER PÅ ATT DU VET ALLT, då behöver du inte ens gå till försvarsmål?

Föreningen borde göras om till ett förbund, där varje ledningsgrupp är sin egen lokala avdelning, med egen ekonomi (som kan skötas rätt) samt mycket mycket mer, men på förra årsmötet "tog styrelsen Kalmars motioner, omformulerade dem lite så att det lät som att dem kommit på det"

Nä tack, att vi ska fortsätta berätta hur den borde bedrivas! Vi ska där emot kämpa för att alla ledningsgruppers röst blir hörda, för nu är TT trött att bli trampad på!
Citera
2014-11-23, 19:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Varför skulle det vara mer troligt att du har mer insyn i organisationen än jag?
Vore väldigt intressant att veta.

Frågan är besvarad flera gånger.

Det är väl tämligen uppenbart att inte jag har läst korrespondens mellan en person och styrelsen?

Och att en varning har rivits förstår jag inte riktigt varför det skulle vara av vikt, är det bara en utdelad eller flera?

Det vore även intressant om din kompis ville besvara frågan varför det är viktigt att vara medlem?
Har man bedrivit en anti-mps-kampanj under de senaste veckorna så har jag lite svårt att förstå varför man absolut vill ha medlemskap i en förening man föraktar och där allt är fel.

Inte särskilt svårt att lista ut hur det förhåller sig. Enskilda medlemmar som ser brister och verkar för att rätta till dem, en motsträvig styrelse som med näbbar och klor håller sig fast och är beredda att vidta oetiska åtgärder för att klamra sig fast vid chefskapet just därför att det är viktigt för dem att vara chefer med full kontroll över verksamheten. Positionskonflikter, varför skulle inte MPS drabbas, fullt normalt i en medlemsdriven organisation. Frågan är bara vad motivet från styrelsens sida egentligen är, ekonomi, egen vinning eller ära och heder?
Citera
2014-11-24, 02:52
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Zelogath länken är det då inget fel på, jag kunde öppna den utan problem...

Sen att DU tror att man har en egen agenda tyder åter igen att du inte kan agera opartiskt, vilket borde ifrågasätta din roll i etikrådet.

TT:s agenda är att rentvå sig själv.
Men hon mottar tacksamt alla dina tappra försök att förklara bort situationer.

Z "Det är väl tämligen uppenbart att inte jag har läst korrespondens mellan en person och styrelsen?
Frågan är om korrespondensen är sanningsenlig!

Z "Och att en varning har rivits förstår jag inte riktigt varför det skulle vara av vikt, är det bara en utdelad eller flera?"
För du har hävdat att det finns bakgrunds material som sträcker sig långt bak i tiden. Det är de enda du kan referera till, men hon är snäll och inte offentliggör det material hon har angående det.

Vad det gäller mitt "hot" som Quarrel pratar om (och som han även påpekar det är ej ett stadgebrott förrän det faktiskt är utfört, och om hotet består av något som allmänheten bör få veta men styrelsen mörkar, är det solklart att man vill bli av med personen omgående) kan även påpeka att ledaren för insatsgruppen svarar snabbt på hotet med att fråga vilka fler län som vet om detta (vilket TT ej svarar på) så kunde dem se över att eventuellt sätta in oss igen?

Muta från insatsgruppen som står direkt under styrelsen?? Hur ser ni själva om det i organisationen?

Ja, det var 3 varningar gällande samma fall, G****.
På mötet i skara framgick det rätt tydligt bristerna etikrådet gjort.
Det som var komiskt i de hela var att en av "varningarna" skulle tilldelas vår ac i Kalmar men jouren blandade ihop rösterna, det var inte TT, som etikrådet trodde. Sen att varningen i sig är rent av idiotisk är en annan fråga.

Etikrådet hade fattat beslut på endast envägskommunikation. (ingen av de två län som var involverade i söket fick berätta sin version om fallet, väldigt opartiskt etikråd)

Du har konstant hävdat att det finns faktorer som ligger längre bak, påpekar bara att SVAR NEJ det gör det inte. Men jag ser fram emot att visa bit för bit åt TT (samt flera andra) om hur verksamheten drivs. För att den behövs, flertalet ledningsgrupper samt personer som till och med blivit hotade med anmälningar om de berättar saker, har varit väldigt hjälpsamma med information!

En förenings som inte har något att dölja är heller inte rädd för granskningar, lägg upp årsmötet offentligt kan vi börja se över redan där hur bra man kunde svara på frågor om exempelvis ekonomin! Berätta sanningen om hur vår ordf bedrev en nattlig kampanj dyngrak (dagen INNAN årsmötet) för att inte få in TT i styrelsen.

Varför hon lägger ner energi? Jo konceptet är fantastiskt men har tyvärr mängder med brister
(inte bara i ekonomin).
Ledningsgrupper trycks ner (och det är väldigt ofta av en och samma person).

Organisationen är för stor för styrelsen att ta hand om i dagens läge. Jag vet att i skrivande stund sitter flertalet personer och väntar på svar från etikrådet, men istället för att jobba med dessa lägger du ner mer energi på att skriva här istället för att ta hand om din uppgift i organisationen du brinner för...

OM DU ÄR SÅ SÄKER PÅ ATT DU VET ALLT, då behöver du inte ens gå till försvarsmål?

Föreningen borde göras om till ett förbund, där varje ledningsgrupp är sin egen lokala avdelning, med egen ekonomi (som kan skötas rätt) samt mycket mycket mer, men på förra årsmötet "tog styrelsen Kalmars motioner, omformulerade dem lite så att det lät som att dem kommit på det"

Nä tack, att vi ska fortsätta berätta hur den borde bedrivas! Vi ska där emot kämpa för att alla ledningsgruppers röst blir hörda, för nu är TT trött att bli trampad på!
Det var ju detta med att skriva i affekt...

Allt jag kunde utläsa av detta var att du vill ha full kontroll över ditt område och skapa en egen pott med pengar.

Jag har fortfarande inte fått något svar på varför medlemskap är viktigt.
Är planen kanske att bli ordförande istället?

Frågorna som tog två timmar extra att besvara sist ställdes på första årsmötet där ingen utav er behagade dyka upp.
Där var bland annat vår LLG en av de främsta att ifrågasätta rådande situation.
Det var på den tiden där du mer eller mindre ville ha ut mig ur organisationen (citat "jag vet inte ens varför du är med i MPS") så fort jag var kritisk till strukturen och den brist på information som då fanns.
En ständig beskyddare utav den som du nu med radikala tilltag försöker tvinga bort från organisationen.
Men sedan var det snart dags för nästa årsmöte och då helt plötsligt blev allt tvärtom, kritiserade precis allt som skedde och i lokaltidningen kunde man läsa "kan få toppjobb i Missing People"- undrar vad planen då var?
Jag tror att den planen fortfarande gäller.
Du får väl lyssna till dina vänner här i tråden och kuppa om fyra månader!
Och då behöver man givetvis medlemskap...

Du har rätt i en sak dock, jag behöver inte "gå till försvarsmål"- jag och alla andra aktiva vet precis vad som har hänt och varför, om du tror att det gagnar din sak att ha en handfull flashbackare bakom dig så varsågod!

Du får gärna förklara varför det försvann så mycket folk i de interna grupperna, rentav hela ledningsgrupper, i ren protest pga en viss persons odrägliga beteende och sätt att uttrycka sig.
Du trivs i offer-rollen och därför lämnar jag dig i den!

Har du något mer att säga mig så vet du var jag finns.
Jag vill inte vara delaktig i en skvallerklubb för inbördes beundran, jag passar absolut inte in här!
Citera
2014-11-24, 06:39
Medlem
Miss-pangs avatar
Allt jag kunde utläsa av detta var att du vill ha full kontroll över ditt område och skapa en egen pott med pengar.

(ASG!

Du är helt lost!)

Jag har fortfarande inte fått något svar på varför medlemskap är viktigt.
Är planen kanske att bli ordförande istället?

(Verkligen inte, på årsmötet var TT den som ville ha in en utomstående kompetent verksamhetschef, för dem som sitter nu ej klarar av det, mrs ord sa att det var enormt mycket jobb så hon borde få lön.. Med hennes taxeringsuppgifter lever hon på rätt bra!! Vi hade gått minus ändå skulle dagsarvode införas till styrelsen)

Frågorna som tog två timmar extra att besvara sist ställdes på första årsmötet där ingen utav er behagade dyka upp.

(Verkar som ni gjorde en sämre granskning!!)

Där var bland annat vår LLG en av de främsta att ifrågasätta rådande situation.
Det var på den tiden där du mer eller mindre ville ha ut mig ur organisationen (citat "jag vet inte ens varför du är med i MPS") så fort jag var kritisk till strukturen och den brist på information som då fanns.
En ständig beskyddare utav den som du nu med radikala tilltag försöker tvinga bort från org

(Hon anser ännu att din kompetens är att ordbajsa, inte mycket mer!)

Men sedan var det snart dags för nästa årsmöte och då helt plötsligt blev allt tvärtom, kritiserade precis allt som skedde och i lokaltidningen kunde man läsa "kan få toppjobb i Missing People"- undrar vad planen då var?

(Är det hennes fel att lokal press uppmärksammat hennes nominering?! Då borde du börja kika på bakrungsfakta om TT då hon figurerat i media lokalt tidigare hon var/är en person dem håller koll på)

Jag tror att den planen fortfarande gäller.

(Tror gör man i kyrkan)

Du får väl lyssna till dina vänner här i tråden och kuppa om fyra månader!
Och då behöver man givetvis medlemskap...

(Du har missat allt totalt, hon har lagt 2 år av sitt liv för att skapa kalmar län, hennes mål är inte större än så! Men när hon blev nominerad tullen styrelsepost såg hon det som en möjlighet att göra mer demokrati över det.)

Du har rätt i en sak dock, jag behöver inte "gå till försvarsmål"- jag och alla andra aktiva vet precis vad som har hänt och varför, om du tror att det gagnar din sak att ha en handfull flashbackare bakom dig så varsågod!

Du får gärna förklara varför det försvann så mycket folk i de interna grupperna, rentav hela ledningsgrupper, i ren protest pga en viss persons odrägliga beteende och sätt att uttrycka sig.
Du trivs i offer-rollen och därför lämnar jag dig i den!

(Mr Z oj vad du är lost! Hon trivs i offer rollen! Jag kan börja att tillägga att jag känt TT i 2 år, jag skulle vilja se dig 1v i hennes skor! Sen vad det gäller grupper är det rent av BS, folk som har lämnat genom åren finns det enormt många förklaringar till, TT har nog över ** pers som lämnat av P***r pinsamt bara att du försöker svartmåla någon som vill väl)

Har du något mer att säga mig så vet du var jag finns.
Jag vill inte vara delaktig i en skvallerklubb för inbördes beundran, jag passar absolut inte in här![/quote]

(Detta är nog 10:e gången du sagt att du ska lämna dig utanför denna tråd, men ändå dyker du upp om och om igen. Ung och oförståndig som inte står för sitt ord. Går med olika typer av försvarsmål som jag har enormt mycket material på)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in