2014-11-24, 08:14
Medlem
Miss-pangs avatar
TT återkopplade till mig när hon läst inlägget jag gjorde, hon påpekade att jag tappat sakfrågan! Vart är nu det nu som var skäl för uteslutning i breven?

Och hon hade egentligen endast en reflektion hon ville jag skulle framföra.

Först visste inte folk varför hon var utesluten, när det dyker upp går z in på andra försvarsmål!

Hon hävdar åter att man ser en tydlig opartisk människa som sitter i ett etikråd, vars arbetsmetoder är under all kritik!
Citera
2014-11-24, 10:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-pang
TT återkopplade till mig när hon läst inlägget jag gjorde, hon påpekade att jag tappat sakfrågan! Vart är nu det nu som var skäl för uteslutning i breven?

Och hon hade egentligen endast en reflektion hon ville jag skulle framföra.

Först visste inte folk varför hon var utesluten, när det dyker upp går z in på andra försvarsmål!

Hon hävdar åter att man ser en tydlig opartisk människa som sitter i ett etikråd, vars arbetsmetoder är under all kritik!

Kanske någon kan tala ur skägget så att tråden blir läsvärd även för de oinitierade? Vilket skäl anger MPS för uteslutning och vad uppfattar TT att skälet är?
Citera
2014-11-25, 19:36
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske någon kan tala ur skägget så att tråden blir läsvärd även för de oinitierade? Vilket skäl anger MPS för uteslutning och vad uppfattar TT att skälet är?

Enligt MPS så grundar styrelsen sin uteslutning av TT på följande och vad TT uppfattar att skälet är överlåter jag till någon annan. Personligen skulle jag vilja ha en mer utförlig beskrivning av styrelsen om man ska bli utesluten. Deras ursäkt för uteslutning är luddigt skriven och kan tolkas på många olika sätt.

Citat:
11 § Uteslutning m m
Medlem får inte uteslutas ur föreningen av annan anledning än att denne har försummat att betala av föreningen beslutade avgifter, motarbetat föreningens verksamhet eller ändamål, eller uppenbarligen skadat föreningens intressen.
Beslut om uteslutning får inte fattas utan att medlemmen inom viss tid, minst 14 dagar, fått tillfälle att yttra sig över de omständigheter som föranlett att medlemskapet ifrågasätts. I beslutet skall skälen härför redovisas samt anges vad medlemmen skall iaktta för överklagande. Beslutet skall inom sju dagar från dagen för beslutet skriftligen tillställas den berörde.

De aktiviteter som styrelsen har baserat sitt beslut på är:
1. Att du i gruppen ”Alla Ledningsgruppen” 2014-10-22 ställt krav på att en styrelseledamot skall lämna sin post för att du ska kunna tänka dig att assistera med ett ärende runt en försvunnen person. Föreningens ändamål är att finna försvunna personer och ställa krav på att den av årsmötet vald styrelseledamot skall avgå för att du ska hjälpa till med aktiviteter för att hitta den försvunne personen är att motarbeta föreningens verksamhet och ändamål.

2. Att du i ett meddelande till Lena Knutsson 2014-10-23 hotat med att prata med press och sponsorer, med det uttalade syftet att förstöra för MPS. Detta om inte ett fattat styrelsebeslut upphävdes. Föreningens verksamhet är beroende av en bra relation till pressen, allmänheten, myndigheter och sponsorer, och att medvetet önska försämra dessa relationer är att motarbeta föreningens verksamhet och ändamål. Det skulle också ha skadat föreningens intresse.
Citera
2014-12-03, 16:50
Medlem
KiaWs avatar
Jag har inte följt denna tråd, och jag begriper ingenting om "grönvästar" osv. Tycker det är svårt att förstå och bilda sig en uppfattning om vad som hänt utifrån inläggen här om diverse uttalanden och skeenden i händelseutvecklingen, hemliga trådar och mail.

Jag sökte upp denna tråd efter att ha följt tråden om mordet i Förlösa, och anledningen till det beror på att TT i inspelat samtal pratar om missnöje med ledningen, meningsskiljaktigheter i hur pengar ska fördelas inom organisationen samt kontakt med sponsorer.
I det samtalet framställs inte organisationen på ett förtroendeingivande sätt, och samtalet i sig är inspelat och offentliggjort.

TT säger att mycket av det som sägs är överdrifter och lögner, vilket man då skulle kunna tänka sig att detta var ett exempel.
Men det fetade av mig nedan gör att det finns anledning att tro att den delen faktiskt inte var påhittad i syfte att vara förtroendeingivande för MGM:

Citat:
Ursprungligen postat av Miss-pang
Vad herr Z skriver gör det så uppenbart att han bildat sig en åsikt om fallet (och själv tror på den stenhårt) istället för att lyssnat på vad Therese sa från start. Alt börja läsa FUP.

17:e kontaktade gm henne på natten, 18:e ringer hon ansvarig utredare. Han ber henne hålla dialog flytande och ej vara drivande. Han lovar återkomma på em efter alla möten! På kvällen får hon sms av ansvarig utredare att han ej haft tid. Dagen efter när utredare ringer är gm redan där!! Hon hade inget val, hon bad polis om hjälp, dem ignorerade henne!

Gm hade sökt upp henne eller hennes barn när hon ej var förberedd! Hon valde mellan pest eller kolera som hon sagt!

Och med facit i efterhand var det nog det bästa av alla dåliga val som fanns!

Dels för informationsflödet, men gm visar tydligt att han avvikit från E22:an vid hennes hemort.
Hon gjorde vad vilken mor skulle gjort, satt sig själv i faran före barnen!

Jag blir väldigt ledsen å hennes vägnar! Alla tror att hon kontaktar media, att hon gör saker...

VAKNA! Det är en mordutredning, alla är som flugor över henne, och jag VET att hon hade inga planer på att kritisera MPS offentligt, utan det var styrelsen själva som gick ut i media.
Om de inom Mps som påstår sig veta så mycket om TT la ner hälften av deras tid på att istället försöka kritisera henne till att ta reda på fakta! Samt tänka efter två gånger innan man fattar ett ogenomtänkt beslut! Baserat på vad man TROR!

Hon sitter nu på info att folk hoppar av deras roller inom MPS tack vare en trevlig man som uppdaterar henne. Att ordförande först hoppade av, men sen blev timeout liknas med det som hände Peder när man granskade ekonomin. Och jag hoppas verkligen inte att den anledning hon uppgett är falsk, men konstigt är det att Therese blivit blockerad när hon "kollat runt lite här och var" samt när hon ringer för att kontrollera vissa uppgifter verkar de inte stämma. Men ändå säger Therese "vad vet jag och rycker på axlarna"

Hon vet att flera ledande poster har rullats runt på just nu?! Varför?!. Hon vet att det finns flertalet sponsorer som inte har haft den blekaste aning om hur lurade dem blivit! Men det finns även ex antal som blivit informerade, dessa har tappat tron på styrelsens agerande totalt.

Och hon vet att hon vill stå bakom en organisation som inte har något att dölja. Grejen är den att det är redan försent, och då pratar jag inte för Therese, utan sanningen kommer ifatt alla någon gång.

Hon är en av få vänner jag vet alltid finns, samt aldrig sviker en. Hon är en som fått många människor att stå på två ben igen. Och det jag känner är skönt, det är att även hon kommer få den rättelse hon förtjänar.

Och varför? För hon har lärt sig att få klarar av att vara en stark kvinnlig individ! (Speciellt kvinnor, men även män ser ner på henne) för hur kan man både se bra ut och vara smart? En livsfarlig kombination, som ökat hennes syn på folk. Va du TROR dig veta om denne person som du max talat med 10 minuter av ditt liv ger inte dig någon rätt att varken döma eller ha en åsikt! Du kan tro... För det gör man i kyrkan!

Jag har glädjen att kalla mig vän till henne! Och jag vet både hur hon mådde direkt efter men även nu!

Men fokus hos henne ligger nu hos kommande rättegång, och när hon fått vittna krama om de anhöriga hon jobbat för... Vilket MPS glömt bort helt!

Jag vet hur viktig hon är i mitt liv samt flertalet anhöriga vet!

Vem har informerat sponsorerna och skapat misstroende för ledningen och därmed organisationen?
Citera
2014-12-03, 17:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Enligt MPS så grundar styrelsen sin uteslutning av TT på följande och vad TT uppfattar att skälet är överlåter jag till någon annan. Personligen skulle jag vilja ha en mer utförlig beskrivning av styrelsen om man ska bli utesluten. Deras ursäkt för uteslutning är luddigt skriven och kan tolkas på många olika sätt.

Vem är satt att döma vad som är att motarbeta föreningen? TT har kanske som syfte att förbättra verksamheten genom sitt agerande, är det inte tillåtet?

Det råder uppenbarligen delade meningar om vad som ligger i föreningens intresse. Kanske finns det medlemmar som anser att den omtalade styrelseledamoten inte agerar i föreningens intresse genom att inte förankra beslut på bred front innan de fattas.

Vems intresse är föreningens intresse, styrelsen eller medlemmarnas?
Citera
2014-12-23, 19:43
Medlem
Camdreas avatar
Nu har MPS fått ett rejält tillskott till kassan. Syftet med pengarna, 2 mkr, är att tillsätta en verksamhetschef samt kansli.
Länk till MPS´ hemsida: http://missingpeople.se/blog/2014/12...tkodlotteriet/

/Camdrea
Citera
2014-12-23, 23:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Nu har MPS fått ett rejält tillskott till kassan. Syftet med pengarna, 2 mkr, är att tillsätta en verksamhetschef samt kansli.
Länk till MPS´ hemsida: http://missingpeople.se/blog/2014/12...tkodlotteriet/

/Camdrea
Om det är sant ligger Postkodslotteriets webbplats efter. Våra förmånstagare
Citera
2014-12-24, 12:22
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om det är sant ligger Postkodslotteriets webbplats efter. Våra förmånstagare

Ja, jag kollade där och du har rätt. Såg då att MPS skriver Postkodstiftelsen. Där är förklaringen tänkte jag då, eftersom de visade sig under viss tidsperiod ge bidrag till speciella projekt. Har letat, men inte heller här finns MPS med (jag kan förstås ha missat det). Detta är konstigt tycker jag.

http://www.postkodstiftelsen.se/Sa-arbetar-vi.htm

God Jul! /Camdrea
Citera
2014-12-25, 00:44
Medlem
Postkodlotteriet själva tweetade ju om det, så det torde stämma
https://twitter.com/PostkodLott/stat...98510034333697
Citera
2014-12-25, 01:40
Medlem
Känner två högt uppsatta i MPS och båda har tagit ledigt från jobbet flera gånger för organisationens skull
Citera
2014-12-25, 13:20
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vem är satt att döma vad som är att motarbeta föreningen? TT har kanske som syfte att förbättra verksamheten genom sitt agerande, är det inte tillåtet?

Det råder uppenbarligen delade meningar om vad som ligger i föreningens intresse. Kanske finns det medlemmar som anser att den omtalade styrelseledamoten inte agerar i föreningens intresse genom att inte förankra beslut på bred front innan de fattas.

Vems intresse är föreningens intresse, styrelsen eller medlemmarnas?

Tydligen så är det styrelsen som tar beslutet om vad som är motarbete eller inte. Om man inte förstår sitt eget bästa då blir det fort och lätt fel med allt.

I den här föreningen så är det styrelsens intressen som går först, inte medlemmar eller eventuella icke medlemmar som man ska göra eftersök på. Här gäller det att sko sig själv helst då på bekostnad av andra. Iden med rörelsen är god med styret är under all kritik.
Citera
2014-12-27, 20:54
Medlem
Sgt.Blands avatar
Är det någon som vet vad MPS har för inställning till yrkeskriminella? Letar man efter de också, eller de får ligga där de ligger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in