Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Det är inte dumdristigt att göra vad polisen ber om.
Det enda motiv för uteslutningen är de som TT själv skrev på Facebook, men det är också de som du hänvisade till. Det talar för att du tycker att de räcker för uteslutning, och uppenbarligen MPS styrelse också, eftersom de nämns som motiv. Men, det är en feltolkning av styrelsen.
Du har fortfarande inte sett allt kring detta i de interna kanalerna i mps så bespara mig detta.
Kan för övrigt informera om att det var fler än två punkter, du kan ju fråga din idol varför inte hela brevet är uppladdat
Citat:
Ursprungligen postat av
Miss-pang
Z... Du får tro vad du vill, visar ännu än gång att du "tror" dig veta allt. Vad som står i era interna trådar har dem hållit så kort med info som de bara går!
Inget inom Mps ville lita på gruppen trots att de jobbade tätt ihop med polis. Och hon höll deras sekretess! För den är plötsligt värd något.
Angående anhöriga yrar du in dig i något jag inte förstår, svårt att se TT förstå heller.
Men i fup:en säger hon något som jag vet går att hänvisa även till dig! Med ålder kommer visdom.
Ps: om du nu har så tät dialog med styrelsen borde du vetat varför hon figurerade 1 gång i en Mps tröja i juni...som för övrigt tillhör den typ man säljer till allmänheten. Du blandar ihop alla händelser utan fakta.ds
Haha det var ett jävla hävdande i månader att tjejen kunde vara "vemsomhelst", det var ingen som var speciellt förtjust i den artikeln så påstå inget annat.
För övrigt skiljer det nio år på oss och sett till de positioner och yrken jag har i ryggsäcken påstår jag mig vara vis för min ålder.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Som organisation kan MPS inte förbjuda någon att agera utanför MPS verksamhet som är sökoperationer. Finns det något uttryckligt förbud mot att använda MPS profilkläder vid annat tillfälle än under en sökoperation?
Om man får kännedom om ett brott måste man få ta det vidare till polisen, det kan MPS inte förbjuda. Inte heller kan MPS inskränka den personliga friheten. Vill någon engagera sig i ett mordfall efter det att ett sök i MPS regi har avslutats är det upp till den enskilde individen att göra så.
Dessutom, är det inte MPS grundidé att hitta försvunna personer? TT:s driv att lösa försvinnandet gav resultat. Målet nåddes med hjälp av ett initiativ av en driftig lokal chef, jag kan inte se något fel i det.
TT har inte gjort något olagligt, dessutom utanför MPS regi.
EDIT;Såg nu att Miss-Pang skriver att profilkläderna säljs till allmänheten också. Hur har MPS tänkt sig att styra över när, var och hur allmänheten använder sina egna kläder?

Vill man inte riskera att MPS logga syns vid oönskade tillfällen bör man inte sprida sina profilkläder till kreti och pleti, frågan kvarstår, hur seriösa är MPS egentligen?
Ska du också börja slåss med näbbar och klor för denna brud?
Vet inte om jag ska bli rädd eller imponerad.
Profilkläderna används enbart utav representanter, och används vid sökinsatser eller möten där man representerar MPS.
Det finns en webbshop som säljer vanliga kläder för allmänheten med MPS-loggan överallt, troligtvis var det en slump att privatpersonerna råkade ta på sig kläder som lyste MPS i rättssal och media.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawline
Du är ett levande bevis på att du inte har en aning om hur länge jag följt tråden eller ej. Du bara antar en massa. Det är helt uppenbart att du går i MPS ledningens ledband och vågar inte stå upp för det som är rätt. Du är precis som dom, all kritik är oseriös och dom som kritiserar har inte rätt fakta medan MPS gör aldrig några fel. Som om du skulle vara objektiv???

Sluta göra bort dig innan det blir pinsamt.
Hade du följt tråden så hade du sett att jag inte går i "ledningens ledband" som ni så fjantigt uttrycker utan jobbar aktivt inom verksamheten samt skriver här utav en enda anledning och det är att jag vill se MPS utvecklas åt rätt håll inget annat.
Det står väl ganska klart att ni inte har rätta fakta med tanke på att er "fakta" är åsikter som ni gör till egna sanningar, på vilket sätt är det tänkt att man ska kunna bemöta det?
Nej, detta är ett ställe för inbördes beundran.
Fortsätt ni med skvaller, är er dock skillnaden på åsikt och fakta.