2014-11-23, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Om han haft nåra ljusskygga saker för sej så vill han nog inte berätta var han varit. Och med/hos vilka.

Precis. Det behöver iofs inte vara mer ljusskyggt än att han struntade i sitt ansvar som vårdnadshavare för Yara och höll sig hemifrån eftersom han planerade för ett nytt liv i Holland, utan Amani. Varför åkte han annars till Rotterdam helgen innan Yara dog, om de inte hade pengar och om det var viktigt för honom att sköta sin praktik för att få jobb i Sverige. I sitt samtal med Madleen klagar Amani över att hon är ensam med barnen. Varför skulle hon behöva vara ensam med dem om hon har en make som kommer hem klockan 13 varje dag. Hur det gick till på den dagen då Yara dog är också höljd i dunkel. Jag undrar om polisen har kollat upp Ramis fiskeberättelse och om han verkligen handlat efter fisket och varit hemma sedan dess. Amani minns inte att hon hade sex med Rami, enligt henne var Rami inte hemma innan han filmade duschscenen.
Citera
2014-11-23, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Precis. Det behöver iofs inte vara mer ljusskyggt än att han struntade i sitt ansvar som vårdnadshavare för Yara och höll sig hemifrån eftersom han planerade för ett nytt liv i Holland, utan Amani. Varför åkte han annars till Rotterdam helgen innan Yara dog, om de inte hade pengar och om det var viktigt för honom att sköta sin praktik för att få jobb i Sverige.

Jag tror inte att denne värdelöse karl fattade att han måste sköta sin praktik. Jag tror inte han var så intresserad av något jobb ändå. Han ville väl komma och gå och göra vad han ville, som han verkar ha levt sitt liv hittills.

Han trodde nog att han skulle få pengar från det svenska samhället på något sätt i alla fall. Det är så massor av hans landsmän och landskvinnor lever här och han har sett att det går.

Det finns ju omfattande nätverk av olika nationaliteter som tagit sig till Europa och som håller på med massor av skumraskverksamhet. Bilar stjäls och säljs utomlands, elektronik och sånt som kylar och frysar skickas utomlands, det smugglas cigaretter och läsk och annat som säljs i invandrarbutiker, man säljer billig insmugglad eller "budad" alkohol till tonåringar, från Åland fraktar man snus i stora mängder, och på ett allvarligare plan, man smugglar in asylsökande, narkotika och kvinnor för prostitution. Jag tror att resan till Holland kan ha göra med kriminella aktiviteter. Han kanske tänkte skärpa sig och ställa upp bättre när man skulle utföra brott.
Citera
2014-11-23, 18:17
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Precis. Det behöver iofs inte vara mer ljusskyggt än att han struntade i sitt ansvar som vårdnadshavare för Yara och höll sig hemifrån eftersom han planerade för ett nytt liv i Holland, utan Amani. Varför åkte han annars till Rotterdam helgen innan Yara dog, om de inte hade pengar och om det var viktigt för honom att sköta sin praktik för att få jobb i Sverige. I sitt samtal med Madleen klagar Amani över att hon är ensam med barnen. Varför skulle hon behöva vara ensam med dem om hon har en make som kommer hem klockan 13 varje dag. Hur det gick till på den dagen då Yara dog är också höljd i dunkel. Jag undrar om polisen har kollat upp Ramis fiskeberättelse och om han verkligen handlat efter fisket och varit hemma sedan dess. Amani minns inte att hon hade sex med Rami, enligt henne var Rami inte hemma innan han filmade duschscenen.
Polisen har kollat upp fiskeberättelsen, Rami fotograferade till och med fångsten, det finns kvitton från inköpen i affären och även Amani har sagt att han kom hem med fisken, stekte den och åt den. Men sedan hävdar hon att hon gick ut med pojkarna vid halv sex (när han påstår att de hade sex) och att han inte var hemma när hon kom tillbaka, utan kom först då han filmade henne i smyg inne i Yaras rum.
Citera
2014-11-23, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Deras elektronik är kanske stöldgods ?

Enligt uppgift från Madi hade Ramis telefonräkning hamnat hos kronofogden.
Citera
2014-11-23, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Deras elektronik är kanske stöldgods ?

Det kan det ha varit men de fanns ju också en bil som bara stod den måste ha varit värd något så att det gått att skapa något som liknade ett hem.
Citera
2014-11-23, 18:23
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enligt uppgift från Madi hade Ramis telefonräkning hamnat hos kronofogden.

Abonnemang kan man ju behöva ha även om själva telefonen är stöldgods.
Citera
2014-11-23, 18:28
Medlem
Citat:

Som av en slump har Rami dokumenterat fiskefänget med en mobilfilm samt ett kvitto från affären.

Jag drar åt mig öronen lite grann av Ramis alla alibi-uppbygganden som skett hela den dagen och kvällen.

Därför tror jag han spöade Yara redan innan fisketuren. Själv säger han att Yara inte var hemma när han kom hem och for ut och fiskade med sonen. Det är endast Ramis ord.

Btw undrar jag om dom fann en burk med metmask i kylen.
Citera
2014-11-23, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Polisen har kollat upp fiskeberättelsen, Rami fotograferade till och med fångsten, det finns kvitton från inköpen i affären och även Amani har sagt att han kom hem med fisken, stekte den och åt den. Men sedan hävdar hon att hon gick ut med pojkarna vid halv sex (när han påstår att de hade sex) och att han inte var hemma när hon kom tillbaka, utan kom först då han filmade henne i smyg inne i Yaras rum.

Frågan är varför han skulle fotograferat fisket just denna dag och dessutom skickat ett meddelande till sin mamma om fisket. Han brukade väl fiska hela tiden, enligt sin berättelse. Kanske fick han ett brådskande meddelande från Madi om att Yara var död eller döende, gick från sin kurs med en ursäkt om att han måste besöka FK , hämtade sonen och fiskade lite medan Madi försökte städa upp.
Citera
2014-11-23, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Abonnemang kan man ju behöva ha även om själva telefonen är stöldgods.

Det är så tänkte jag.

Tack för svar adina och Rami.
Citera
2014-11-23, 18:32
Medlem
Citat:
Frågan är varför han skulle fotograferat fisket just denna dag och dessutom skickat ett meddelande till sin mamma om fisket. Han brukade väl fiska hela tiden, enligt sin berättelse. Kanske fick han ett brådskande meddelande från Madi om att Yara var död eller döende, gick från sin kurs med en ursäkt om att han måste besöka FK , hämtade sonen och fiskade lite medan Madi försökte städa upp.

Precis. Hade han normalt många mobilfilmer? Eller blev det denna dagen ett helt nytt påfund?
Citera
2014-11-23, 18:36
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus

Det är just det. Det är överkrystat...en så fiskeintresserad man borde ha hela facebook fullt med fiskebilder med sonen...eller hur? nope..endast denna dag, med kvitton och allt...OCH detaljerade beskrivningar från vilka andra som var där... Det avviker VERKLIGEN från det som är normalt i hans liv...och såvitt jag förstår inga andra fiskebilder på mobilen.
Citera
2014-11-23, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Precis. Hade han normalt många mobilfilmer? Eller blev det denna dagen ett helt nytt påfund?

Det kanske fanns det en tanke också att den äldsta sonen inte skulle se mer blod och städning utan få en upplevelse med pappan i stället. Som han kunde berätta om ifall historien om en plötslig hjärtattack inte skulle hålla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in