Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Precis. Det behöver iofs inte vara mer ljusskyggt än att han struntade i sitt ansvar som vårdnadshavare för Yara och höll sig hemifrån eftersom han planerade för ett nytt liv i Holland, utan Amani. Varför åkte han annars till Rotterdam helgen innan Yara dog, om de inte hade pengar och om det var viktigt för honom att sköta sin praktik för att få jobb i Sverige.
Jag tror inte att denne värdelöse karl fattade att han måste sköta sin praktik. Jag tror inte han var så intresserad av något jobb ändå. Han ville väl komma och gå och göra vad han ville, som han verkar ha levt sitt liv hittills.
Han trodde nog att han skulle få pengar från det svenska samhället på något sätt i alla fall. Det är så massor av hans landsmän och landskvinnor lever här och han har sett att det går.
Det finns ju omfattande nätverk av olika nationaliteter som tagit sig till Europa och som håller på med massor av skumraskverksamhet. Bilar stjäls och säljs utomlands, elektronik och sånt som kylar och frysar skickas utomlands, det smugglas cigaretter och läsk och annat som säljs i invandrarbutiker, man säljer billig insmugglad eller "budad" alkohol till tonåringar, från Åland fraktar man snus i stora mängder, och på ett allvarligare plan, man smugglar in asylsökande, narkotika och kvinnor för prostitution. Jag tror att resan till Holland kan ha göra med kriminella aktiviteter. Han kanske tänkte skärpa sig och ställa upp bättre när man skulle utföra brott.