2014-11-23, 13:36
Medlem
swiftos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RhinoPower
Tja!

Undrar ifall någon vänlig själv vill hänvisa mig till en bra shop för peptider på Hush...
Jag tänkte ha med det i min pct och det är något nytt för mig därav har jag inte världens koll på vilken som är bra.

skulle uppskatta det stort!

Med vänlig hälsning // Rhino

johnbon, kör en ghrp samt en ghrh peptid, jag rekommenderar ghrp 2 och grfmod129, med saturation dosering på 1mcg per kroppskilo, x3-5ggr injects om dagen, gärna morgon/pwo/kväll. om du har råd kan du köra ghrp 2 morgon och pwo, sen kör du ipam innan sömnen, då ipam har längst halveringstid utav alla ghrp peptider, därav en längre gh pulsering utav naturlig utsöndring under rem sömnen.

mvh
Citera
2014-11-23, 15:42
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swifto
johnbon, kör en ghrp samt en ghrh peptid, jag rekommenderar ghrp 2 och grfmod129, med saturation dosering på 1mcg per kroppskilo, x3-5ggr injects om dagen, gärna morgon/pwo/kväll. om du har råd kan du köra ghrp 2 morgon och pwo, sen kör du ipam innan sömnen, då ipam har längst halveringstid utav alla ghrp peptider, därav en längre gh pulsering utav naturlig utsöndring under rem sömnen.

mvh

Hormonutsöndring under rem-sömn? Är inte det att forcera kroppens naturliga pulser på ett sätt som ger en mindre utsöndring av tillväxthormon under djupsömnen? Kanske är helt ute å cyklar nu, har inte så bra koll på ipam.

Mvh
Citera
2014-11-23, 16:06
Medlem
swiftos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aKAY
Hormonutsöndring under rem-sömn? Är inte det att forcera kroppens naturliga pulser på ett sätt som ger en mindre utsöndring av tillväxthormon under djupsömnen? Kanske är helt ute å cyklar nu, har inte så bra koll på ipam.

Mvh

peptider ökar utsöndringen av kroppens naturliga gh nivåer (pulsering). tillför du syntetiskt exogent gh kan det störa din egen produktion av gh, oavsett tidpunkt av dag. men just under rem sömnen utsöndrar kroppen som mest gh.

ipam har längst halveringstid utav ghrp peptiderna, vilket i praktiken ger längst pulsering utav ditt gh. därför positivt att ta innan sömnen.

intressant läsning: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10373343
Senast redigerad av swifto 2014-11-23 kl. 16:12.
Citera
2014-11-23, 18:01
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
peptider ökar utsöndringen av kroppens naturliga gh nivåer (pulsering). tillför du syntetiskt exogent gh kan det störa din egen produktion av gh, oavsett tidpunkt av dag. men just under rem sömnen utsöndrar kroppen som mest gh.

ipam har längst halveringstid utav ghrp peptiderna, vilket i praktiken ger längst pulsering utav ditt gh. därför positivt att ta innan sömnen.

intressant läsning: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10373343

Ja fast om du triggar eller förstärker pulseringen vid remsömn så kommer nivåerna av HGH och IGF-1 att dämpa utsöndringen av endokrint GHRH vilket ger en mindre utsöndring av HGH, och så fortsätter det.

Jag trodde för övrigt att den största HGH-pulsen kom under djupsömn, inte remsömn.

Mvh
Citera
2014-11-23, 18:16
Medlem
swiftos avatar
Citat:
Ja fast om du triggar eller förstärker pulseringen vid remsömn så kommer nivåerna av HGH och IGF-1 att dämpa utsöndringen av endokrint GHRH vilket ger en mindre utsöndring av HGH, och så fortsätter det.

Jag trodde för övrigt att den största HGH-pulsen kom under djupsömn, inte remsömn.

Mvh

Det känner jag inte till, skulle vara intressant om du har en artikel på de? Har aldrig läst att ghrp förhindrar hgh eller igf utsöndringen, endast exogent hgh. Själva poängen att ta peptider är just den ökade utsöndringen av ens naturliga tillväxthormoner, speciellt under sömnen då den är som störst och därför positivt att ta innan sömnen, samt innan träningen och när man vaknat, då dessa 3 perioder är de perioder som man har som mest tillväxthormoner utsöndrande i princip.

Det stämmer, det är nog jag som blandar ihop rem och nrem, alltså djupsömn på engelska, hehe.. blir så när man läser mycket kurslitteratur på engelska.
Citera
2014-11-23, 21:01
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Det känner jag inte till, skulle vara intressant om du har en artikel på de? Har aldrig läst att ghrp förhindrar hgh eller igf utsöndringen, endast exogent hgh. Själva poängen att ta peptider är just den ökade utsöndringen av ens naturliga tillväxthormoner, speciellt under sömnen då den är som störst och därför positivt att ta innan sömnen, samt innan träningen och när man vaknat, då dessa 3 perioder är de perioder som man har som mest tillväxthormoner utsöndrande i princip.

Det stämmer, det är nog jag som blandar ihop rem och nrem, alltså djupsömn på engelska, hehe.. blir så när man läser mycket kurslitteratur på engelska.

Det kan du läsa om i vilken artikel som helst som handlar om hypofysen och tillväxthormon tror jag.
Alltså GHRP t.ex. förhindrar ju inte direkt utsöndringen av HGH från hypofysen. En utsöndring utan HGH i sig dämpar pulsen, utan den mekanismen skulle kroppen inte må så särskilt bra då en alltför hög nivå av HGH skulle finnas närvarande.
Sen är det ju skillnad på peptid å peptid; GHRP är ju en peptid som triggar en puls av tillväxthormon t.ex. vilket gör att man dämpar den naturliga pulsen om man tar det vid fel tillfällen.
På morgonen när man har vaknat är kortisolnivåerna höga och utsöndringen av HGH låg, vilket är ett bra tillfälle att köra sina peptider på ur den aspekten. Men jag skulle nog vilja vidhålla att det inte är helt optimalt att störa den största pulsen som infaller naturligt när man somnat utan att istället kanske enbart förstärka den pulsen. Men det här är ju bara spekulationer från mitt håll, har svårt att hitta information om vad som egentligen är fastställt som optimalt med förklaring till varför.

Så vad jag menar är att både exogent HGH och peptider som triggar utsöndring av HGH kan störa den naturliga pulsen om man timear det dåligt, MEN peptider ger inte i närheten lika stor utsöndring av HGH jämfört med en tillförsel av säg 3iu HGH, alltså ger tillförsel utav exogent HGH en negativ återkopplingsslinga som är längre än den som GHRP t.ex. ger.

Mvh
Senast redigerad av aKAY 2014-11-23 kl. 21:05.
Citera
2014-12-13, 03:32
Medlem
Är det någon stor skillnad mellan att sticka 300 mcg 1 gång per dag vs att sticka 100 mcg 3 ggr? Känns smidigare att inte behöva sticka så ofta.
Citera
2014-12-13, 09:05
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Är det någon stor skillnad mellan att sticka 300 mcg 1 gång per dag vs att sticka 100 mcg 3 ggr? Känns smidigare att inte behöva sticka så ofta.

Läs mina inlägg till Swifto ovan så för du en förklaring om du vill veta varför det är bättre med 3 x 100 ist för 1 x 300.

/aKAY
Citera
2014-12-23, 12:19
Medlem
Tja,

Är helt grön när det gäller peppisar och där är ett ett par saker jag inte är helt hundra på så jag lägger ut frågan här och hoppas på att någon vänlig själ tar sig en minut och svarar mig.

Jag har köpt på mig Ghrp6 och Grf mod för ett bra tag framöver och vill inte börja med att sabba peptiderna.
(kommer att köra 100mcg 3ggr/d av båda sorterna)

Jag har de nu i frysen och bacvattnet i rumstemp, skall jag kyla vattnet till typ 2grader innan jag fyller vialerna?
Är det okej om jag tar i från båda vialerna och blandar i pumpen när jag sätter de olika pepen?

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning Snickarmannen
Citera
2014-12-23, 14:33
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickarmannen
Tja,

Är helt grön när det gäller peppisar och där är ett ett par saker jag inte är helt hundra på så jag lägger ut frågan här och hoppas på att någon vänlig själ tar sig en minut och svarar mig.

Jag har köpt på mig Ghrp6 och Grf mod för ett bra tag framöver och vill inte börja med att sabba peptiderna.
(kommer att köra 100mcg 3ggr/d av båda sorterna)

Jag har de nu i frysen och bacvattnet i rumstemp, skall jag kyla vattnet till typ 2grader innan jag fyller vialerna?
Är det okej om jag tar i från båda vialerna och blandar i pumpen när jag sätter de olika pepen?

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning Snickarmannen

Jag vet inte om det skulle vara bra att kyla utblandningsvätskan till 2 grader. Har aldrig läst att man skall göra så iaf.
Det är helt okej att blanda, tänk dock på att aldrig skaka vialen. Virvla vätskan försiktigt i vialen.

Lycka till och återkom gärna med en utvärdering.

/aKAY
Citera
2014-12-23, 17:46
Medlem
Citat:
Jag vet inte om det skulle vara bra att kyla utblandningsvätskan till 2 grader. Har aldrig läst att man skall göra så iaf.
Det är helt okej att blanda, tänk dock på att aldrig skaka vialen. Virvla vätskan försiktigt i vialen.

Lycka till och återkom gärna med en utvärdering.

/aKAY

Tack för svar aKAY!

Är som sagt helt grön när det gäller peptider men det ska bli riktigt intressant att testa nu efter nyår..

Tänkte om det vore bäst att ha Bac vattnet kylskåps kallt innan blandning.

Ja, det kommer utvärdering i min nya kur rapport, som jag förövrigt ska sköta bättre än min förra..

God jul!
Citera
2014-12-25, 23:50
Medlem
hustle4evers avatar
Hallå allesammans!

Har precis läst hela tråden och massa annan tillgänglig information om peptider och det är en riktigt djungel med mycket information som flera gånger säger emot varandra.

Men jag tycker den absolut viktigaste frågan är FAKE eller ÄKTA !

Är det någon här inne som har testat Petider som var garanterat bra kvalitet och inte från kina droppa gärna ett PM.

Det sägs att kina ska vara SKIT! och att det som är från kina oftast är omärkta vialer.

Har även hört att är det seriösa tillverkare så är det vakum i vialen.

Sen vad är det med hela den här satans CJC w/o DAC och MOD-GRF-1-29 grejjen? Kollar man på UK shopparna så säljer de inte nån CJC utan DAC de har bar MOD-GRF men i varje svensk shop jag kollat med undantag från en (men hans var tyvär från kina) så säljer de CJC utan DAC.
Ändrar de själva namn på produkten för att de tror att CJC utan DAC är mer eftersökt?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in