2014-11-22, 14:06
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=70I7Nag4Eu8

En kort film om varför homosexualitet finns..
Citera
2014-11-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Vad är det som säger att genuttrycket är medfött och inte något som uppstår senare?

I våras så läste jag en sammanfattning av forskning på karolinska som visade att genuttrycket/genuttrycken som har kopplats till övervikt försvann efter gastricbypassoperation. Vilket i mina ögon tyder på att genuttryck är ett svar på omständigheter snarare än orsak. Det är också mer logiskt eftersom en homo-gen borde vara utgallrad ur människans genom för länge sen av naturliga skäl.

Så kan man uttrycka det ja. Särskilt gäller detta under påverkan av testosteron. Dock sker detta under tiden fostret befinner sig i uterus , så ska man vara korrekt är det medfött, hos ca 8 % av befolkningen generellt sett.

Dock har man nu även intresserat sig i vilka kromosompar dessa gener finns och hur det fungerar.
"The latest study involves about three times as many people as the previous largest study, which means it is significantly more statistically robust.

Over the past five years, Sanders has collected blood and saliva samples from 409 pairs of gay brothers, including non-identical twins, from 384 families. This compares, for example, with 40 pairs of brothers recruited for Hamer's study.

The team combed through the samples, looking at the locations of genetic markers called single nucleotide polymorphisms (SNPs) – differences of a single letter in the genetic code – and measuring the extent to which each of the SNPs were shared by the men in the study.

The only trait unequivocally shared by all 818 men was being gay. All other traits, such as hair colour, height and intelligence, varied by different degrees between each brothers in a pair and between all sets of brothers. Therefore, any SNPs consistently found in the same genetic locations across the group would most likely be associated with sexual orientation.

Only five SNPs stood out and of these, the ones most commonly shared were from the Xq28 and 8q12 regions on the X chromosome and chromosome 8 respectively. But this doesn't mean the study found two "gay genes". Both regions contain many genes, and the next step will be to home in on which ones might be contributing to sexual orientation."

Journal reference: Psychological Medicine, DOI: 10.1017/S0033291714002451
Senast redigerad av Zigga 2014-11-22 kl. 19:43.
Citera
2014-11-22, 22:03
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Hur menar du att det skulle kunna vara evolutionärt framgångsrikt att jucka kuken i kroppsöppningar som saknar möjlighet till reproduktion?

Om du läser igen vad jag skrev så sa jag att bisexualitet är evolutionärt framgångsrikt. Inte nödvändigtvis homosexualitet.

Att kunna få utlopp för sexuell, och emotionell, frustration är själva grejen. Dvärgschimpanserna är väl det tydligaste exemplet. De löser merparten av alla konflikter inom gruppen med sex.
Citera
2014-11-23, 12:19
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Hur menar du att det skulle kunna vara evolutionärt framgångsrikt att jucka kuken i kroppsöppningar som saknar möjlighet till reproduktion?
En klassisk modell för hur något sådant möjligtvis kan fungera är sjukdomen sicklecellsanemi. Bögarna själva har inga evolutionär fördelar. Det är generna som i vissa sammanhang skapar bögar som har evolutionära fördelar. Eftersom generna inte har försvunnit ur populationen så vore det intressant att veta vad fördelarna med att ha bög-gener när man inte är homo.
Citera
2014-11-23, 17:39
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Att kunna få utlopp för sexuell, och emotionell, frustration är själva grejen.

Skulle tro att det kan vara en fördel att vara i alla fall delvis bisexuell i och med att man bättre förstår sig på både kvinnor och män. Heterosexualitet/Homosexualitet är en glidande skala där bögarna/lesbianerna ligger i den ena extremen.
Citera
2014-11-25, 01:03
Medlem
NormaJeans avatar
Den enda teorin jag har är att människan helt enkelt har blivit för många, så egentligen skulle jag vilja se fler som kom ut istället.
Citera
2014-11-25, 15:55
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormaJean
Den enda teorin jag har är att människan helt enkelt har blivit för många, så egentligen skulle jag vilja se fler som kom ut istället.

Det borde väl i sådana fall gälla länder i Afrika som är extremt överbefolkade och där homosexualitet är hur tabubelagt som helst. Vita människor är redan så asexuella som man bara kan bli.
Citera
2014-11-25, 15:59
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Det borde väl i sådana fall gälla länder i Afrika som är extremt överbefolkade och där homosexualitet är hur tabubelagt som helst. Vita människor är redan så asexuella som man bara kan bli.
Finns mycket homofili i Afrika, jag menar det är ju knappast en slump att aids och andra äckliga sjukdomar sprids i dessa områden.. Vi vet ju alla att det till stor del beror på bögarna.
Citera
2014-11-25, 17:35
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Finns mycket homofili i Afrika, jag menar det är ju knappast en slump att aids och andra äckliga sjukdomar sprids i dessa områden.. Vi vet ju alla att det till stor del beror på bögarna.

Wow, sovit under en sten?

Homosexualitet är förbjuden eller ses ner på i en hel del afrikanska länder. Störst spridning är via prostituerade kvinnor om vi ser till sexuell överföring av hiv i dessa länder.

Men du kanske har något intelligent att säga om ämnet?
Citera
2014-11-25, 21:40
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Wow, sovit under en sten?

Homosexualitet är förbjuden eller ses ner på i en hel del afrikanska länder. Störst spridning är via prostituerade kvinnor om vi ser till sexuell överföring av hiv i dessa länder.

Men du kanske har något intelligent att säga om ämnet?
Ah, självklart är det de vita kvinnorna som sprider aids i Afrika.. Det är framförallt bögar som sprider skiten med sina perversa aktiviteter, och är man sedan både bög och neger så är det ännu vanligare.
Citera
2014-11-25, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Om du läser igen vad jag skrev så sa jag att bisexualitet är evolutionärt framgångsrikt. Inte nödvändigtvis homosexualitet.

Att kunna få utlopp för sexuell, och emotionell, frustration är själva grejen. Dvärgschimpanserna är väl det tydligaste exemplet. De löser merparten av alla konflikter inom gruppen med sex.

Kanske är det så vi människor ska göra. Penetrera allt och alla
Citera
2014-11-25, 23:24
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Ah, självklart är det de vita kvinnorna som sprider aids i Afrika.. Det är framförallt bögar som sprider skiten med sina perversa aktiviteter, och är man sedan både bög och neger så är det ännu vanligare.

Alltså har du något i ämnet att skriva, varför existerar homosexualitet utifrån genetik och evolution.

Att du är en rasistisk homofob med dyslexi är inte svar på den frågan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in