2014-11-22, 20:42
Bannlyst
Baslådor hör fan inte hemma i lägenhetshus. Att inte folk fattar att dom stör. Men dom bryr sig väl inte antar jag.
Citera
2014-11-22, 21:24
Medlem
Sheneys avatar
Jag är så jäkla trött på min granne just nu. Mitt i natten när man försöker sova, då drar han igång med världens jävla musik. Ett par låtar, sen kan det vara tyst. Tio minuter senare sätter det igång igen.

Personligen har jag inget problem med att gå upp och prata med personen om problemet, men han öppnar ju aldrig. Har väl åtminstone gått upp dit fem gånger, men aldrig något svar. Svensken i mig trädde fram och skrev en lapp som togs ned dagen efter.
Kan ju ringa störningsjouren, men blir väl fel när han pausar tillifrån?

Hjälp mig för bövelen.
Citera
2014-11-22, 22:11
Medlem
TemplarKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheney
Jag är så jäkla trött på min granne just nu. Mitt i natten när man försöker sova, då drar han igång med världens jävla musik. Ett par låtar, sen kan det vara tyst. Tio minuter senare sätter det igång igen.

Personligen har jag inget problem med att gå upp och prata med personen om problemet, men han öppnar ju aldrig. Har väl åtminstone gått upp dit fem gånger, men aldrig något svar. Svensken i mig trädde fram och skrev en lapp som togs ned dagen efter.

Hjälp mig för bövelen.

Anmäl det till värden. Du har försökt kontakta idioten men han vill inte prata. Ring då störningsjouren eller liknande eller polisen.

Fast kan ju bli problem om det är tyst när polisen eller jouren kommer. Då får du stå fast vid att hen verkligen spelade på den tiden. Bra om du har någon annan där som kan bekräfta det också i så fall.
Senast redigerad av TemplarKnight 2014-11-22 kl. 22:33.
Citera
2014-11-23, 03:35
Medlem
Sheneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemplarKnight
Anmäl det till värden. Du har försökt kontakta idioten men han vill inte prata. Ring då störningsjouren eller liknande eller polisen.

Fast kan ju bli problem om det är tyst när polisen eller jouren kommer. Då får du stå fast vid att hen verkligen spelade på den tiden. Bra om du har någon annan där som kan bekräfta det också i så fall.

Det jag är orolig för, att det är tyst när störningsjouren kommer och sen fortsätter han ändå.
Har tidigare ringt dom för en annan granne, var i och för sig tre år sen men då tror jag att han fick en varning. Han fortsatte och jag "skällde ut" honom. Han flyttade sedan.

Ska försöka få någon i huset som kan bekräfta oljudet, för det kan väl hjälpa värden att ta ett beslut ifall flera blir störda. Skulle ju vara bra ifall flera gick upp till honom, jag är ju så liten så han tror väl jag vill sälja jultidningar eller något. :/
Citera
2014-11-23, 03:52
Medlem
Zests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tretrion
Nej men seriöst vad fan kan man/borde man göra?
Låter i princip som de grannar vi bor vägg i vägg med - helt sjukt vilket väsen de kan föra utan att ens spela musik. Tilläggas kan också att de smäller så jävligt i ytterdörren när de går in och ut så tavlorna hos oss skramlar på väggarna. Och vi bor inte i ett speciellt lyhört hus ens. Har en familj ovanför oss med två tonårssöner som för mindre liv haha.

Det komiska i det hela är att de för ett par kvällar sedan har satt upp en lapp på deras brevlåda där de ber tidningsbudet att lägga deras tidning utanför deras dörr istället för i brevlådan. Ummm... att de vaknar av det men inte själva fattar vilket jäkla väsen de själva för är för mig skrattretande .. och inte på ett kul sätt. :/
Citera
2014-11-23, 16:27
Medlem
MrRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilencedBanana
Baslådor hör fan inte hemma i lägenhetshus. Att inte folk fattar att dom stör. Men dom bryr sig väl inte antar jag.

Jag har starkt intresse av film och musik men jag har aldrig förstått mig på folk som använder baslådor i lägenheter.

Fattar de inte att de stör sin omgivning när de drar på ..
Citera
2014-11-23, 17:30
Medlem
Clay Allisons avatar
En hyresgäst i Sandviken har efter störningsproblem från psyksjuk granne erbjudits boende på hotell. Detta applåderas av Hyresgästföreningen, men själva hyresgästen har tackat nej. Kanske vill man hellre bo kvar hemma och att problemet i sig åtgärdas.

http://www.arbetarbladet.se/gastrikland/sandviken/hyresgast-stordes-av-grannen-erbjods-flytta-till-hotell
Citera
2014-11-24, 12:41
Medlem
Angerods avatar
Citat:
Det jag är orolig för, att det är tyst när störningsjouren kommer och sen fortsätter han ändå.
:/

Spela in en fin liten film/ljudlogg med telefonen där du klargör vad klockan är och hur mycket det låter hos dig. Skulle det vara tyst precis då jouren kommer gör du bara om processen när han startar igen. Ifrågasätter jouren förklarar du lägen och erbjuder dem att ta del av dina "bevis". Dagen efter mailar du värden och förklarar läget. Upprepa tills jäveln är tyst.

Det är dock viktigt att samla bevis själv, speciellt om du inte kan få bekräftelse av någon annan. Om jouren rings ofta utan att du kan backa upp din story är risken stor att värden blir sne på dig istället.
Var inte rädd att ringa, grannen blir inte vräkt i första taget utan får förhoppningsvis sig en tankeställare.
Citera
2014-11-25, 21:48
Medlem
många blir nog
psyksjuka pga
att grannarna
för ett j-vla liv.

jag är heller
inte för bas
-lådor. såvida
man inte kan
sätta den på
någon typ av
räls längs med
taket..

så att den kan
följa min feta
f-n till granne.
och störa den
korkade gubben,
(trots lapp) lika
mycket. som
han stör mig.

/HA
Citera
2014-11-26, 11:54
Medlem
Lotterias avatar
Citat:

Hjälp mig för bövelen.

Om du blir störd är det troligt att även andra grannar blivit det. Knacka på hos någon/några andra som potentiellt blivit störda och säg vad de säger, sen kontaktar ni gemensamt hyresvärden. Då står inte ord mot ord när din granne blånekar till ovanstående handling.
Citera
2014-11-26, 22:17
Medlem
Sheneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotteria
Om du blir störd är det troligt att även andra grannar blivit det. Knacka på hos någon/några andra som potentiellt blivit störda och säg vad de säger, sen kontaktar ni gemensamt hyresvärden. Då står inte ord mot ord när din granne blånekar till ovanstående handling.
Gjorde det igår. Jävla typiskt. Dom är visst "homies" och vill inte säga till honom. "Han får väl göra som han vill."
Han verkar vara bortrest just nu, eller så har han skärpt sig.

Jag har bott i det här huset i runt tio år, tre våningar och ligger ettor ovanpå mig.
Ligger närmast trapphuset/ingången, så man är ju van med folk som slänger igen portdörren, barn som gnäller i trappen eller fyllos utanför fönstret.
Men har fan inte blivit störd av grannarna, fram tills för tre år sen.
Mår enormt dåligt av att vakna av hög musik när man just somnat. Förstår inte hur folk tänker.
Så tack så mycket för alla tips, ska spela in och dokumentera störningarna framöver.

Men till en annan sak, mamma min påstår att det måste höras utåt, utanför porten för att störningsjouren ska göra något. Någon som vet ifall det är sant?
Citera
2014-11-26, 23:19
Medlem
Angerods avatar
Nu vet jag inte riktigt vad som gäller här men har svårt att tro att det måste höras utanför. Kan såklart variera från bolag till bolag som sköter jouren. Vilka har ni?
Det är allmänt känt att ljud kan fortplanta sig väldigt bra och på ibland lite udda sätt beroende på material i huset/frekvens på ljudet. Så därför låter det märkligt att det ska låta ut.

Som exempel hade grannen under oss en motionscykel som han körde på på kvällarna. Den stod på dubbla liggunderlag men det lät ändå som om en jäkla tvättmaskin som centrifugerade i vårt sovrum när han satte igång. Var tom nästan högre hos oss än hos honom. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in