2014-04-12, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av an91

Jag förstår inte varför så många ska gå omvägar istället för att agera rätt direkt, ett anonymt brev kommer inte att leda någonstans. Om du har tur så kan det leda någonstans om du talar med tanten, dock är jag väldigt tveksam till det. Tala direkt med hyresvärden, din hyresvärd kommer dock kräva att en anmälan om störningar har inkommit till störningsjouren innan det vidtas åtgärder.

Citat:
Ursprungligen postat av Vixo

Läs mitt svar ovan, detsamma gäller angående ditt fall. Tala med din hyresvärd / bovärd och fråga hur det fungerar. Hyresvärden vidtar aldrig åtgärder om inte störningsjouren har blivit inblandad först, det krävs en anmälan om störning för att hyresvärden ska kunna dokumentera samt vidta åtgärder.
Citera
2014-04-12, 20:35
Medlem
Skulle inte tro störningsjouren rycker ut om fotbollsspelande om det inte försiggår efter kl 22. I de situationerna är sunt förnuft som borde gälla men som någon sa tidigare så är oftast föräldrarna döva när det gäller kritik av deras egna barn. Prata med folk vet inte jag heller om det hjälper till så mycket. Grannen min är totalt oresonlig och anser att "hans barn har full rätt att leka", precis som om någon skulle förbjuda dem leken Tjejen frågade bara snällt (skulle kunna vara rätt så tuff i övrigt) om de inte kunde tänka lite till. Själv så anstränger mitt lilla jag sig oerhört mycket att hålla sig på mattan just nu och inte själv ta snacket med honom vilket garanterat inte skulle bli så trevligt. Än så länge vill inte jag blanda mig i då detta är hennes fight just nu.
Citera
2014-04-12, 20:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Skulle inte tro störningsjouren rycker ut om fotbollsspelande om det inte försiggår efter kl 22.
Är det securitas fastighetsjour så finns dom tillgängliga 24 timmar om dygnet.
Citera
2014-04-13, 23:50
Medlem
bicekhervs avatar
Flyttade in nya grannar i på hösten förra året, och de är fan de värsta jag varit med om. Jag bor på mittenvåningen i mitten av ett lägenhetshus så jag har grannar åt alla håll, men de som bor ovanför är såna jävla idioter så jag inte vet vad jag ska ta mig till. En dysfunktionell familj på 7. Varannan vecka kommer morsan ungar dit, troligen från olika förhållanden då ingen är lik den andra. Skulle gissa på att de har alla bokstavskombinationer som finns, så de ta mig fan ALDRIG kan hålla käft eller sitta still. Det låter som de har bly i sina jävla fötter när de går och de skriker och skriker, på varandra eller på sin jävla WT-morsa eller plastfarsa. Ibland sitter de i trappuppgången och håller på med sitt jävla CP-beteende (förlåt, det där var en förolämpning mot CP-skadade.) Hade jag ägt ett skjutvapen och hade balls som Breivik hade jag lätt gått och sprängt skallarna på de allihopa. Fula är de också, fula som fan. Ser ut som alla har FAS (Fetal Alcohol Syndrome.) De har även sin jävla torktumlare igång varje jävla söndag, och den låter som fan.

Som om det inte vore nog med att man håller på att bli mentalt störd varannan vecka så håller de där "vuxna" på hela jävla tiden de med. Åtminstone 3 gånger per dag knullar dom, och det låter så jävla högt att jag börjar misstänka att de spelar in porrfilmer. Deras jävla sovrum är ovanför mitt, vilket betyder att när jag ska sova så hör jag de båda grisarna hålla på, och för att inte tala om deras säng som skulle passa in i vilken amerikansk komedi som helst - jag menar att den knarrar och har sig som in i helvete. Och när man hör att de är i slutet på akten så skriker de - speciellt mannen - som om de blir knivmördade. Så jävla skönt är det inte att ha sex, det vet vem fan som helst. Varför ska de inbilla sig själva (och grannarna) att det är så? Även de är rötna, mannen ser ut som en vinberoende Anders Timell och morsan ser ut som nån jävla bohemisk kurator alternativt miljöpartist. Båda är i 40-års åldern vilket gör det hela ännu äckligare. Aldrig sett dom öga mot öga och tur är väl det.

Ska flytta snart och undrar vad jag ska göra som hämnd? De kommer nog aldrig få veta att det är jag som gjort det. Jag har funderat på att skära sönder däcken på deras cyklar/bilar, eller plocka upp hundens skit och lägga i deras brevinkast. Jag kan också beställa en jävla massa pizzor till dom, det är alltid roligt.
Var gärna kreativa då jag saknar den egenskapen.
Citera
2014-04-14, 07:19
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bicekherv
Flyttade in nya grannar i på hösten förra året, och de är fan de värsta jag varit med om. Jag bor på mittenvåningen i mitten av ett lägenhetshus så jag har grannar åt alla håll, men de som bor ovanför är såna jävla idioter så jag inte vet vad jag ska ta mig till. En dysfunktionell familj på 7. Varannan vecka kommer morsan ungar dit, troligen från olika förhållanden då ingen är lik den andra. Skulle gissa på att de har alla bokstavskombinationer som finns, så de ta mig fan ALDRIG kan hålla käft eller sitta still. Det låter som de har bly i sina jävla fötter när de går och de skriker och skriker, på varandra eller på sin jävla WT-morsa eller plastfarsa. Ibland sitter de i trappuppgången och håller på med sitt jävla CP-beteende (förlåt, det där var en förolämpning mot CP-skadade.) Hade jag ägt ett skjutvapen och hade balls som Breivik hade jag lätt gått och sprängt skallarna på de allihopa. Fula är de också, fula som fan. Ser ut som alla har FAS (Fetal Alcohol Syndrome.) De har även sin jävla torktumlare igång varje jävla söndag, och den låter som fan.

Som om det inte vore nog med att man håller på att bli mentalt störd varannan vecka så håller de där "vuxna" på hela jävla tiden de med. Åtminstone 3 gånger per dag knullar dom, och det låter så jävla högt att jag börjar misstänka att de spelar in porrfilmer. Deras jävla sovrum är ovanför mitt, vilket betyder att när jag ska sova så hör jag de båda grisarna hålla på, och för att inte tala om deras säng som skulle passa in i vilken amerikansk komedi som helst - jag menar att den knarrar och har sig som in i helvete. Och när man hör att de är i slutet på akten så skriker de - speciellt mannen - som om de blir knivmördade. Så jävla skönt är det inte att ha sex, det vet vem fan som helst. Varför ska de inbilla sig själva (och grannarna) att det är så? Även de är rötna, mannen ser ut som en vinberoende Anders Timell och morsan ser ut som nån jävla bohemisk kurator alternativt miljöpartist. Båda är i 40-års åldern vilket gör det hela ännu äckligare. Aldrig sett dom öga mot öga och tur är väl det.

Ska flytta snart och undrar vad jag ska göra som hämnd? De kommer nog aldrig få veta att det är jag som gjort det. Jag har funderat på att skära sönder däcken på deras cyklar/bilar, eller plocka upp hundens skit och lägga i deras brevinkast. Jag kan också beställa en jävla massa pizzor till dom, det är alltid roligt.
Var gärna kreativa då jag saknar den egenskapen.

Det är bara omoget att ägna dig åt hämnd så som att köpa pizza i deras namn m.m, det bästa du kan göra är att ringa störningsjouren och hyresvärden när de lever om så det finns dokumenterat när nästa granne flyttar in. Om flera hör av sig p.g.a. störningar så är chansen större att de tar det på allvar så satsa på det istället för att förstöra deras egendom även om jag kan förstå att det känns lockande.
Citera
2014-04-15, 01:16
Medlem
MRanderzoons avatar
För ett par år sen så bodde jag i ett ganska sunket område, där många pundare och invandrare bodde.
Jag och min familj bodde på tredje våningen, men vi kunde klart och tydligt höra tidigt på morgonen hur pundaren skrek och misshandlade sin hund,eller tjej, svårt att höra vilket men det lätt smärtsamt var bara runt 12 år så jag vågade inte äns gå ut i trapphuset när jag skulle till skolan!!.
Citera
2014-04-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Import
Jag förstår inte varför så många ska gå omvägar istället för att agera rätt direkt, ett anonymt brev kommer inte att leda någonstans. Om du har tur så kan det leda någonstans om du talar med tanten, dock är jag väldigt tveksam till det. Tala direkt med hyresvärden, din hyresvärd kommer dock kräva att en anmälan om störningar har inkommit till störningsjouren innan det vidtas åtgärder.

Har kontaktat hyresvärden och dom har haft klagomål tidigare om just denna idiotiska jävla granne som verkar komma vid liv mellan 22:30-01:30 och som verkar ha blytunga jävla steg och tror att det är smart att börja möblera om mitt i natten samt rasta hunden.

Det är så jävla helvetes påfrestande för psyket när man har jobbat 7-4 och är trött som fan och att man inte hinner somna eller alternativt blir väckt mitt i natten, som just idag så fick jag bara sova 5 jävla timmar så gick som en zombie på jobbet. Är en väldigt lugnt och snäll person men snart tror jag det kan koka över och det hoppas jag verkligen inte. Har införskaffat öronproppar för att testa det så länge men det kommer aldrig hjälpa mot själva vibrationen/dunket.

Tänker fan inte betala full hyra om detta fortsätter, alternativt flytta men det är inte så lätt när det knappt finns lägenheter till folk.

Och nu bara för att, så skriker dom på varandra och kastar saker omkring sig så det låter så att huset ska rasa sönder - för i helvete alltså, det händer minst 5 gånger per månad.
Senast redigerad av an91 2014-04-15 kl. 19:22.
Citera
2014-04-15, 20:04
Moderator
v50s avatar
Citat:
Har kontaktat hyresvärden och dom har haft klagomål tidigare om just denna idiotiska jävla granne som verkar komma vid liv mellan 22:30-01:30 och som verkar ha blytunga jävla steg och tror att det är smart att börja möblera om mitt i natten samt rasta hunden.

Det är så jävla helvetes påfrestande för psyket när man har jobbat 7-4 och är trött som fan och att man inte hinner somna eller alternativt blir väckt mitt i natten, som just idag så fick jag bara sova 5 jävla timmar så gick som en zombie på jobbet. Är en väldigt lugnt och snäll person men snart tror jag det kan koka över och det hoppas jag verkligen inte. Har införskaffat öronproppar för att testa det så länge men det kommer aldrig hjälpa mot själva vibrationen/dunket.

Tänker fan inte betala full hyra om detta fortsätter, alternativt flytta men det är inte så lätt när det knappt finns lägenheter till folk.

Och nu bara för att, så skriker dom på varandra och kastar saker omkring sig så det låter så att huset ska rasa sönder - för i helvete alltså, det händer minst 5 gånger per månad.

Försök prata med henne direkt om du tror det går, förhoppningsvis skärper hon sig eller så händer det ingenting utan hon fortsätter precis som vanligt. Ta även och prata med dina övriga grannar och hör om de störs av henne, om så är fallet ber du dem ringa hyresvärden också så det är fler än du som klagar då kanske de tar det på större allvar.

Om ni har en störningsjour kan du ringa dem om hon lever rövare och bråkar så de kan dokumentera störningarna det kan vara av stor vikt om ni på sikt ska försöka få henne vräkt.
Citera
2014-04-15, 21:51
Medlem
Citat:

Minst 5 gånger under varje månad? Då kanske du kan skatta dig lycklig. Våra grannar stör i stort sett VARJE dag. Varför skall alltid de störande ha rätt på sin sida?
Citera
2014-04-17, 13:31
Medlem
Min granne spelar musik minst 6 timmar per dygn och det stör mig. Problemet är att det inte verkar vara särskilt högt, men han har bashögtalare så jag hör dunkandet hela tiden och det leder till stress och irritation då jag inte vill höra några basslingor överhuvudtaget. Igår spelade han musik konstant mellan 16 och midnatt, så jag hade svårt att somna. I morse började musiken vid 9-tiden, då jag fortfarande låg och sov. Fick givetvis gå upp pga detta. Stör mig enormt på människor som inte kan skaffa hörlurar om de ska spela musik. Varför i helvete måste man använda högtalare?

Känner mig gnällig om jag anmäler honom till hyresvärden, och en lapp känns lite jobbigt också på något sätt. Tror inte att han är medveten om själv att han stör. Vad fan borde jag göra?
Citera
2014-04-17, 13:36
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recoleta
Min granne spelar musik minst 6 timmar per dygn och det stör mig. Problemet är att det inte verkar vara särskilt högt, men han har bashögtalare så jag hör dunkandet hela tiden och det leder till stress och irritation då jag inte vill höra några basslingor överhuvudtaget. Igår spelade han musik konstant mellan 16 och midnatt, så jag hade svårt att somna. I morse började musiken vid 9-tiden, då jag fortfarande låg och sov. Fick givetvis gå upp pga detta. Stör mig enormt på människor som inte kan skaffa hörlurar om de ska spela musik. Varför i helvete måste man använda högtalare?

Känner mig gnällig om jag anmäler honom till hyresvärden, och en lapp känns lite jobbigt också på något sätt. Tror inte att han är medveten om själv att han stör. Vad fan borde jag göra?

Oftast när man hör grannens bas sådär tydligt, så beror det på att deras högtalare står direkt på golvet.
Det finns massor med både fina och billiga ställningar som knappt syns, men som höjer upp högtalaren från golvet några centimeter.

Du kanske kan fråga snällt om han har sina högtalare direkt på golvet, och om han i sådana fall kan skaffa ställningar till dom? Oftast så är man nämligen inte medveten om detta problem själv.
Citera
2014-04-17, 14:44
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recoleta

Prata med grannen och påpeka att basen slår igenom, det är jättesvårt att veta hur mycket basen slår. I gamla lägenheten var vi tvugna att dra ner basen nästan helt för att den inte skulle slå igenom, trots att vi hade basen ståendes på en vibrationsdämpande skumplatta. Man kan ha jättelåg volym och ändå ha en bas som slår igenom hela huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in