Citat:
Ursprungligen postat av
killawife
När jag bodde i Karlskoga så var det nån(garanterat pundare) som bröt sig in i ALLA förråden i källaren, vi snackar 60+ förråd, och snodde mina fyra avgasrör från en mc som jag hade liggande i mitt. Dessa vägde typ 8-10 kg styck, hade ett samlat värde på kanske 500:- så jag tyckte att jobbet med att släpa iväg skiten och sen slänga dom i ett dike nånstans var straff nog.
Annars såg jag en rolig grej en gjorde mot såna s.k "porch-pirates" som är vanligt i USA. De tog en Amazon kartong och fyllde med kattskit, sen packade de igen den och satte på en fraktsedel och la på sin altan. Sen filmade de när nån var där och snodde den lite senare.
Haha, bra. finns en uppfinnare som gjort flera versioner av "porch pirate" fällor.
https://m.youtube.com/watch?v=xoxhDk-hwuo
Angående pulver med gift osv, det är ett jävligt osäkert kort. Fine om man kan garantera att tjuven tar det, men då får det ju typ vara i innerfickan på en inlåst rock eller något. Om den ligger synlig, undrar jag inte om det är ett brott i sig. Nyfiken unge som sett hollywoodfilm kan ju få för sig att ta en pinne och dra ut påsen från förrådet t.ex..tänker på den som tog fentanyl av sin morsa i tron om att det var kokain påhejad av sina kamrater och dog.
Flaska halvfylld med vin blandat med en rejäl mängd piss i förrådet och återsluten var bra.
Givet, dold kamera med rörelsesensor. Direktkopplat live till bostaden om det rör sig i förråden så du kan ha koll.
Gps spårning i något stöldbegärligt föremål.
Öppet betesföremål i trapphuset eller utanför av något slag. Sök på bait pranks på youtube.