2025-01-11, 17:13
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimSlayer
I pusher 2 minns jag att en snubbe lämnade fram en lina tjack med råttgift på bordet, poängen var att om någon pundare bröt sig in skulle han snorta den och kola vippen....
Fan vad trevlig ordvits
Citera
2025-01-11, 17:21
Medlem
Fixa ett armbandsur som inte går att få av när man väl satt på de, när de sitter på börjar det glöda 😂
Citera
2025-01-11, 17:57
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fckmebackwards
Bor i ett lägenhetshus där det sker inbrott i bland annat källarförråd med jämna mellanrum. Jag misstänker finns en pundare i huset som inte kan skilja på ditt och mitt.

Har ni tips på vilka fällor jag kan gillra i mitt förråd för en trevlig överraskning till pundaren nästa gång?

Absolut inte skada, jag tänkte mig en attrapp som exploderar med färg som sitter fast i ansiktet i veckor men är rädd att alla andra förråd i närheten blir skadade med.

Sätt upp filmkamera.

Sänd online dygnet runt.

Skriv en stor tydlig skylt:

Varning, allt som sker här inne filmas och läggs upp online på nätet i realtid.

Sätt stålpinnar eller något vid dörren så att man bara kan gå in men ej ut. (Som en sådan manick som fångar humrar… typ).

Ställ in en stor och ny kartong som symboliserar att du har en dyr och fin tv där inne.

Ha inget där förutom ”tvn”.

Ring polisen om du råkar fånga en inbrottstjuv
Citera
2025-01-11, 19:04
Medlem
killawifes avatar
När jag bodde i Karlskoga så var det nån(garanterat pundare) som bröt sig in i ALLA förråden i källaren, vi snackar 60+ förråd, och snodde mina fyra avgasrör från en mc som jag hade liggande i mitt. Dessa vägde typ 8-10 kg styck, hade ett samlat värde på kanske 500:- så jag tyckte att jobbet med att släpa iväg skiten och sen slänga dom i ett dike nånstans var straff nog.

Annars såg jag en rolig grej en gjorde mot såna s.k "porch-pirates" som är vanligt i USA. De tog en Amazon kartong och fyllde med kattskit, sen packade de igen den och satte på en fraktsedel och la på sin altan. Sen filmade de när nån var där och snodde den lite senare.
Citera
2025-01-11, 19:09
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Ta en plånbok fyll den lite med vad som lägg den i innerfickan på en jacka
häng den i förrådet med en råttfälla i samma ficka.

Finns rejäla fällor som helt klart kan få snubben att fundera över sina livs val.
https://verktygsboden.se/bygg-hem-hus/stadredskap-hushallsartiklar/mus-rattfallor/rattfalla-1-pack
Citera
2025-01-11, 19:15
Medlem
Nle201s avatar
Krossa glas till stoft, sedan blanda det med vitt pulver, lägg i en ziplock, och magi.
Citera
2025-01-11, 19:17
Medlem
zombie-nations avatar
Jag skulle absolut skada den som stal från mig. Man blir förbannad. Det är bara att man kan råka skada någon annan. Men visst, vill du färga någon så ha en påse med rödbetsspad i en påse som går sönder om man öppnar en kartong.
Citera
2025-01-11, 19:31
Moderator
Fear2bes avatar
Sök på Lexbase och bostadsadressen så kanske det syns vem det är. När du vet vem så kan det bli enklare att utarbeta en strategi.
Citera
2025-01-11, 19:53
Medlem
Peace2023s avatar
Har samma i huset där jag bor, en tjej som släpar hem olika knarkare och de bryter upp förråden utan att hyresvärden bryr sig.
Citera
2025-01-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
När jag bodde i Karlskoga så var det nån(garanterat pundare) som bröt sig in i ALLA förråden i källaren, vi snackar 60+ förråd, och snodde mina fyra avgasrör från en mc som jag hade liggande i mitt. Dessa vägde typ 8-10 kg styck, hade ett samlat värde på kanske 500:- så jag tyckte att jobbet med att släpa iväg skiten och sen slänga dom i ett dike nånstans var straff nog.

Annars såg jag en rolig grej en gjorde mot såna s.k "porch-pirates" som är vanligt i USA. De tog en Amazon kartong och fyllde med kattskit, sen packade de igen den och satte på en fraktsedel och la på sin altan. Sen filmade de när nån var där och snodde den lite senare.
Haha, bra. finns en uppfinnare som gjort flera versioner av "porch pirate" fällor.
https://m.youtube.com/watch?v=xoxhDk-hwuo

Angående pulver med gift osv, det är ett jävligt osäkert kort. Fine om man kan garantera att tjuven tar det, men då får det ju typ vara i innerfickan på en inlåst rock eller något. Om den ligger synlig, undrar jag inte om det är ett brott i sig. Nyfiken unge som sett hollywoodfilm kan ju få för sig att ta en pinne och dra ut påsen från förrådet t.ex..tänker på den som tog fentanyl av sin morsa i tron om att det var kokain påhejad av sina kamrater och dog.

Flaska halvfylld med vin blandat med en rejäl mängd piss i förrådet och återsluten var bra.

Givet, dold kamera med rörelsesensor. Direktkopplat live till bostaden om det rör sig i förråden så du kan ha koll.

Gps spårning i något stöldbegärligt föremål.
Öppet betesföremål i trapphuset eller utanför av något slag. Sök på bait pranks på youtube.
Senast redigerad av UpTop 2025-01-11 kl. 20:12.
Citera
2025-01-11, 20:29
Medlem
Ett litet överfallslarm med en plint man drar ut så det tjuter som fan. Sätt den mellan dörr och regel så att den dras ut när dörren öppnas. Då kan du ta han på bar gärning.
Citera
2025-01-11, 20:47
Avslutad
Spruta in en liten tub superlim i cylindern till hans lägenhetsdörr. Han blir utelåst när han lämnar lägenheten. Bra hämnd!
Senast redigerad av sakmaidiq 2025-01-11 kl. 20:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in