2014-11-22, 12:14
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Det var ju.

Citat:
Ursprungligen postat av escilichis
åh herregud

Hehe. Hon är inte vacker den damen men jag vette f*n hur jag fick det till en karl
Citera
2014-11-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWV639
Alltså sekvensen när de föll med bilen nedför bron var ju helt orealistisk. Man såg ju hur den tippade över för att falla närmast vertikalt med nosen före, men när den landar så har den på något magiskt vis rätat upp sig igen.

Hon blev ju skadad i alla fall, det hade varit ännu värre om båda klivit ur bilen helt oskadda som de brukar vara på film.

Citat:
Ursprungligen postat av Moixa
Håller med om att zombiesarna är rena skämtet. Är de ens farliga längre? De verkar ju knappt sitta ihop, spruta lite vatten på dem så löses de upp. Det räcker väl egentligen med att hitta ett rep och när det dyker upp feta horden med zombies så svingar man det runt sig och ingenting kommer inom cirkelns radie. Repet kommer ju skära igenom deras förruttnade köttmassa och skelett som om det vore smör.

Nu minns jag inte ens om Michonne fortfarande har sitt svärd, eller ens var hon är (lever hon ens? Känns som man inte bryr sig längre), men med ett samurajsvärd skulle man för fan vara oövervinnlig i denna zombievärld. Skulle behövas högst en dag för tre personer med samurajsvärd att rensa upp tillräckligt mycket i en storstad för att kunna leva där.

Tycker nästan det är dags för mänskligheten som finns kvar, eller åtminstone för Ricks grupp, att ta sig in i städer beväpnade med icke-uttömmande vapen (dvs inte pistoler) och bara börja rensa. Zombies är ju för fan på defensiven och helt dumma i huvudet samt sega som jag vet inte vad. Går människor tio stycken i bredd längs gator och köttar allting i vägen framför finns det ju absolut ingenting som kommer stoppa dem. Eller?

Jag har alltid sagt att de bästa sättet att överleva på är en hederlig riddarrustning i plåt och ett svärd + sköld. Det är det eller tjockt läderharnesk.

Men du får tänka på att de här utspelar sig i USA och de har aldrig haft medeltid eller riddare i sin historia. Skulle de här hända i Sverige skulle du nog se betydligt fler yxor och svärd istället för skjutvapen, det är en kulturgrej bara helt enkelt.

Eller ringbrynja, http://st.gdefon.com/wallpapers_original/wallpapers/22748_arn-rycar-tamplier_or_arn-tempelriddaren_1600x1200_(www.GdeFon.ru).jpg
Senast redigerad av 8332 2014-11-22 kl. 14:14.
Citera
2014-11-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWV639
Alltså sekvensen när de föll med bilen nedför bron var ju helt orealistisk. Man såg ju hur den tippade över för att falla närmast vertikalt med nosen före, men när den landar så har den på något magiskt vis rätat upp sig igen.

Hela grejen med beth och att folk skulle röva bort andra för att tvinga dem vara på ett säkert ställe är också helt jävla orealistisk. På vilket sätt tillför det en grupp överlevare på ett sjukhus, med mycket liten odlingsbar yta på taket, att tvinga dit folk som i de flesta fall helt saknar kompetens man kan behöva (läkaren var väl typ det enda undantaget)...

Jag brukar inte vara den som stör mig på orealistiska scener i den här typen av serier (lite svängrum får man ha) men den här scenen kunde jag inte köpa alls... Det kändes bara så brutalt overkligt att en människa utan superkrafter skulle kunna överleva att köra ut från en höjd motsvarande ett femvåningshus i en minibuss.
Citera
2014-11-22, 21:03
Medlem
Asylbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Jag brukar inte vara den som stör mig på orealistiska scener i den här typen av serier (lite svängrum får man ha) men den här scenen kunde jag inte köpa alls... Det kändes bara så brutalt overkligt att en människa utan superkrafter skulle kunna överleva att köra ut från en höjd motsvarande ett femvåningshus i en minibuss.
Så väldigt högt ser det inte ut att vara, fullt möjligt att överleva om man är fastspänd, se bild.
Citera
2014-11-23, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenkirk
Och ljuddämparen vissa har är typiska filmljuddämpare där det inte hörs något alls.
Fast vad vet jag dom kanske skjuter med sub sonic ammunition.

Det räcker inte med subsoniska kulor.
Vad som krävs för att uppnå den effekt pistolerna har i TWD:

subsonisk ammunition, max kaliber 22.

ljuddämpare

repetergevär (ett halvautomatiskt gevär eller en pistol kommer trots alla åtgärder föra för mycket oväsen)

Med andra ord har man inte längre något zombieslaktarvapen som får huvuden i hundratal att explodera likt ägg.
Citera
2014-11-23, 23:54
Medlem
Carnage.s avatar
Det enda jag har att klaga på är de horribla after effects-effekterna. Förstår ju att Nicotero inte har tid att springa omkring och fixa praktiska effekter till allt, men CGI-blodet är verkligen under all kritik.
Citera
2014-11-24, 07:30
Medlem
Wolfbloods avatar
Citera
2014-11-24, 09:01
Medlem
Sittkissares avatar
Så efter 5 säsonger är de fortfarande i Atlanta. Deras grupp är fortfarande för "snäll" och naiv. Varför låter dom den autistiska lögnare leva? Vad kan de tjäna på att låta den muppen leva?
Citera
2014-11-24, 09:06
Medlem
Adikatpws avatar
Citera
2014-11-24, 09:37
Medlem
StorJohns avatar
Återigen, samma skit! De är alltid de "goda", blir ett standoff, det skjuts någon dör, de springer iväg halvdöda efter att att ha dödat dom "onda" o sen börjar det om igen..
Citera
2014-11-24, 10:18
Medlem
escilichiss avatar
förstår inte varför jag fortsätter att kolla på den här serien.. dom blir ju fan dummar och dummar för varje avsnitt hahahaha
Citera
2014-11-24, 11:18
Medlem
Overminds avatar
Bra avsnitt. Jag trodde den där Bob polisen var verkligen godhjärtad. Alla andra verkade vara svin men han verkade vara den goda och ville lösa detta på bästa sättet.

Men när han backade och stod bakom Sasha så tänkte jag, vad fan gör du? Du kan ju inte låta han stå bakom dig....

Får hoppas midseason finalen är riktigt grym. Av trailern att dömma lär den inte klå Governors attack mot fängelset som är typ det bästa avsnittet av alla säsonger.

Tydligen så grät Darryl skådisen Norman i en timme minst för midseason finalen. Får hoppas det inte är rent skitsnack utan vi får något riktigt dramatiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in