2014-11-17, 22:18
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treutan

Citera
2014-11-17, 22:48
Medlem
Geomeisters avatar
Senaste avsnittet kändes verkligen som en transportsträcka. Det intressanta som hände kunde lika gärna återberättats på två minuter i ett annat avsnitt.

Jag tycker serien gör två fel just nu.

1. TV-spelet Walking Dead tycker jag storymässigt är mycket bättre och det är för att man följer samma individ eller att det följer en riktig linje. TV-serien har haft hur många halvstora karaktärer som helst.. Vissa har man knappt fått någon känsla för och sedan dör de eller blir en i bakgrunden. I starten var Rick den självklara huvudpersonen. Sedan säsong tre vet jag knappt längre vem som är det. Tror serien skulle vunnit på att ha färre stora karaktärer och satsat på dessa.

2. Avsnitten hoppar i handlingen hela tiden. Det hade varit mycket bättre om handlingarna parallellt kunna arbeta och att de inte skiner iväg. Något intressant händer och man får inte reda på fortsättningen förrän två-tre episoder senare. Snark.. Visst är det bra att skaparna inte helt glömmer bort att fylla i tidigare moment, men det behövs inte hela avsnitt för det, anser jag.

Jag tycker fortfarande serien är sevärd, men den hamnar knappast på topp tio av mina favoritprogram genom tiderna.
Citera
2014-11-17, 23:11
Moderator
zanteras avatar
En sak som är väldigt frustrerande med serien är hur de teasar oss med saker som först får sin upplösning 5 avsnitt senare. En ganska vanlig formel de använder sig av är att t.ex. Avsnitt 3 slutar med en cliffhanger eller en twist. Vi vill direkt nästa vecka se vad som händer härnäst, men istället handlar Avsnitt 4 om en annan grupp av karaktärerna, Avsnitt 5 handlar om en annan person, och Avsnitt 6 är ett tidshopp tillbaka i tiden för att förklara vad som händer innan slutet i Avsnitt 3, information som vi egentligen redan har pusslat ihop under tiden.

Serien har många problem, men det är berättandet som jag stör mig mest på. Man vill se handlingen fortlöpa naturligt, inte massa hopp hit o dit och man får vänta en månad innan man får fortsättningen på cliffhangern som man var så taggad för.
Citera
2014-11-17, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
En sak som är väldigt frustrerande med serien är hur de teasar oss med saker som först får sin upplösning 5 avsnitt senare. En ganska vanlig formel de använder sig av är att t.ex. Avsnitt 3 slutar med en cliffhanger eller en twist. Vi vill direkt nästa vecka se vad som händer härnäst, men istället handlar Avsnitt 4 om en annan grupp av karaktärerna, Avsnitt 5 handlar om en annan person, och Avsnitt 6 är ett tidshopp tillbaka i tiden för att förklara vad som händer innan slutet i Avsnitt 3, information som vi egentligen redan har pusslat ihop under tiden.

Serien har många problem, men det är berättandet som jag stör mig mest på. Man vill se handlingen fortlöpa naturligt, inte massa hopp hit o dit och man får vänta en månad innan man får fortsättningen på cliffhangern som man var så taggad för.
Japp. Det fungerar bra i Game of Thrones men inte här. Säsong 5 började bra men det är lite för många olika handlingar nu. Och felet är inte att det är tre parallella handlingar utan att man enbart visar en per avsnitt.
Citera
2014-11-17, 23:19
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

På så sätt har man ju mest troligt garanterat tittar kvar som verkligen törstar efter de du skriver. En väldigt smart sak att göra, drygt enligt oss.
Citera
2014-11-17, 23:36
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Senaste avsnittet kändes verkligen som en transportsträcka. Det intressanta som hände kunde lika gärna återberättats på två minuter i ett annat avsnitt.

1. TV-spelet Walking Dead tycker jag storymässigt är mycket bättre och det är för att man följer samma individ eller att det följer en riktig linje. TV-serien har haft hur många halvstora karaktärer som helst.. Vissa har man knappt fått någon känsla för och sedan dör de eller blir en i bakgrunden. I starten var Rick den självklara huvudpersonen. Sedan säsong tre vet jag knappt längre vem som är det. Tror serien skulle vunnit på att ha färre stora karaktärer och satsat på dessa.

2. Avsnitten hoppar i handlingen hela tiden. Det hade varit mycket bättre om handlingarna parallellt kunna arbeta och att de inte skiner iväg. Något intressant händer och man får inte reda på fortsättningen förrän två-tre episoder senare. Snark.. Visst är det bra att skaparna inte helt glömmer bort att fylla i tidigare moment, men det behövs inte hela avsnitt för det, anser jag.

Jag tycker fortfarande serien är sevärd, men den hamnar knappast på topp tio av mina favoritprogram genom tiderna.

Instämmer med dig! Jag såg också senaste avsnittet de var lite transport sträcka med noll innebörd i dialogerna. Jag tycker om små story som gör att serien går framåt, de här kunde man kapat av. Dem hade kunnat filmat ifrån

Kan man göra så här hopp i serien! då kan man nästan förvänta sig 3-4 avsnitt hur Abraham klarade sig med Eugene och hur dem träffar Rosita, etc etc, att man drar ut på allt som går göra story på. Jag gillar serien, men kom igen KÖR FRAMÅT!

Jag måste ge lite bra feedback senaste avsnittet! Musiken kändes ny för en gång skull, den passade verkligen in på scenen
Senast redigerad av Opilus5500 2014-11-18 kl. 00:10.
Citera
2014-11-17, 23:42
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyFF
Och om hen hann läsa din dödsspoiler först då?

Nu vet jag inte exakt spoileretik. Men om hen frågar efter: Vad hände egentligen med hen? Kring ett avsnitt som sändes för åtta månader sedan...

Ja då får hen skylla sig själv om hen blir spoilad eller bli mer uppmärksam då hen tittar på avsnitten.
Citera
2014-11-18, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Återigen ett svagt avsnitt. Bilen som man såg voltade framåt landade perfekt på alla fyra hjul efter ett fall på typ 10 meter. Varför inte göra om scenen så att de backade istället och körde iväg?

Sen när Carol stiger rätt ut och givetvis blir hon påkörd. Hon måste väl höra en amerikansk V8 när den kommer?

Ser fram emot nästa avsnitt. Kommer nog hända en del kul nu när de ska till sjukhuset

Tänkte också på det där med bilen, Carol hade ju kunnat sitta vid dörren och fixa bak-vikt, Daryl slår sönder framrutan och klättrar upp på taket och börjar slakta, men Daryl halkar på taket, Carol måste ta sig ut för att hjälpa honom och vips står Noah där och hjälper till eller något

Det hade ju varit bättre än nuvarande avslutning på situationen, såg rätt tydligt att skåpbilen borde ha hamnat på taket..
Citera
2014-11-18, 12:37
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister

Jag håller med, säsong 5 inledde bra, men nu har de senaste 2 avsnitten varit ganska sega där man bara får se en massa återblickar.
Citera
2014-11-18, 15:15
Medlem
Kaptenkirks avatar
Är det bara jag som stör sig på när dom avfyrar ett vapen så saknas det rekyl?
Antingen det eller så är det överdriven rekyl när vissa skjuter.
Och ljuddämparen vissa har är typiska filmljuddämpare där det inte hörs något alls.
Fast vad vet jag dom kanske skjuter med sub sonic ammunition.
Citera
2014-11-18, 19:52
Medlem
kresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonSalas
Rick o gänget var ju säkra på prällen döljde något. Han erkände ju lite vad han gjort. Men ni som -läser- serien och vet mer om honom och hur fan han klarat sig själv får jävligt gärna skriva det till mig i en spoiler!

Citera
2014-11-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenkirk
Är det bara jag som stör sig på när dom avfyrar ett vapen så saknas det rekyl?
Antingen det eller så är det överdriven rekyl när vissa skjuter.
Och ljuddämparen vissa har är typiska filmljuddämpare där det inte hörs något alls.
Fast vad vet jag dom kanske skjuter med sub sonic ammunition.

Själv stör jag mig på hur dålig vapenhanteringen är öht kolla bara på ricks "coola stance" med revolvern jämt har man någon gång skjutit pistol irl så vet man att det inte funkar så där, speciellt inte grovkaliber
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in